Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Bun utilizat in sistem de leasing financiar. Transferul dreptului de proprietate. Ajustare TVA

valabil la 05 Nov 2013
Otilia-Mihaela Roman Raspuns oferit de
Otilia-Mihaela Roman

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Societate inregistrata in scopuri de TVA devine, prin optiune, neplatitoare de TVA conform art.152 din codul fiscal incepand cu data de 01.09.2013.

Societatea are in derulare un leasing financiar, un autoturism, din aprilie 2012 a carui durata de derulare a contractului este de 5 ani, iar amortizarea fiscal este de 6 ani. In acest context societatea trebuie sa faca ajustari conform art.149, alin (4) lit.a) pct.1, fiind un bun de capital.

In acest sens doresc sa-mi spuneti daca efectuez corect ajustarea ori sa ma corectati daca gresesc.

Elemente pentru ajustare (le iau din jurnalul de cumparari, deoarece consider ca la ajustarea de TVA se ia in calcul toata factura si nu numai rata de capital inscrisa in factura) .Gresesc? :

1.In perioada 02.04.2012, primirea primei facturi cu prima plata + comision + taxa dosar, si 30.06.2012, doua rate de capital cu dobanda aferenta (resprectiv luna Mai si Iunie 2012), TVA-ul este dedus in intregime:

Baze de impozitare -> 15.889,78 lei

Tva-uri -> 3.813,54 lei

Total facturi -> 19.703,32 lei

2.In perioada 01.07.2012 pana la 31.08.2013 am avut drept de deducere limitat 50 %. Precizez ca facturile de capital cu dobanda aferenta au continut si taxe de somatie purtatoare de TVA, care le-am luat in calcul in ajustarea TVA-ului. Este corect?

Pentru perioada 01.01.2013 si 31.08.2013, cand am intrat in sistemul de TVA la incasare, Nu am luat in calcul la ajustare sumele rezultate in debitul contului 4428 (pe acest leasing) la data de 31.08.2013 (acestea fiind in valoare de 150,23 lei din care: 10,63 lei aferenta facturilor primite de la societarea de Broker cu taxele de somatie purtatoare de TVA, si 139,60 lei aferente facturilor primite de la societatea de leasing care reprezinta capital + dobanda + taxe somatie). Este corect? Daca nu, cum procedez?

Ceea ce nu sunt sigura si nu am luat in calcul la ajustarea TVA-ului este faptul ca, daca la ajustarea de TVA trebuie sa iau in calcul si facturile primite de la societatea de Broker de Asigurare in care este trecuta si o taxa de somatie, pentru neplata la timp a asigurarii caso, purtatoare de TVA?

Baze de impozitare -> 8.308.95 lei

Tva deductibil -> 1.994,12 lei, din care TVA dedus 50% -> 1.002,71 lei

Total facturi -> 10.303,08 lei

3.In perioada 01.09.2013 pana in Aprilie 2017, inregistrez in contabilitate 167=404 repsectiv 666=404, adica cu tot cu TVA-ul de pe facturile primite.

Apoi, ajustarea o fac in aprilie 2017 cand se va face transferul dreptului de proprietate si depun D311, platesc TVA-ul rezultat din ajustare pana pe data 25.05.2017.

CALCUL AJUSTARE:

TVA dedus -> 4.816,25 lei ( 3813,54+1.002,71 )

Perioada de ajustare -> 5 ani

Rezulta :4.816,25 5 =963,05 lei an

Valoare ajustata: 963,05 leian * 3 ani ( 2014,2015,2016)= 2.889,15 lei.

Nc:635=4426 2.889,15 lei

Sau

635=448 2.889,15 lei, avand in vedere ca nu mai sunt platitor de TVA si contul 4426 nu are ce mai cauta in balanta.

Va rog sa-mi precizati si alte elemente considerate necesare.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4711

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 nov 2013.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133723 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Facturare

25Dec2024

Tratament fiscal TVA vanzare teren persoana juridica din UE

de Anca Bilas valabil la 25 Dec 2024
Intrebare: Societatea comerciala A din Romania vinde un teren catre o societate B din UE, neplatitoare de TVA.Cum intocmeste factura societatea A din Romania din punctul de vedere al TVA? (Mentionez ca terenul a fost achizitionat de catre societatea A in anul 2023 in regim de taxare inversa). In ce declaratie se declara aceasta tranzactie?
25Dec2024

Faptul generator si exigibilitatea TVA pentru servicii de transport bunuri

de Amelia Dumitras valabil la 25 Dec 2024
Intrebare: Avem un furnizor de transport care ne factureaza serviciile de transport intern o data pe luna, la inceputul lunii urmatoare pentru luna incheiata. Acum avem un transport international efectuat pe 18 decembrie, iar furnizorul nu vrea sa-l factureze separat in luna curenta, spunand ca il va factura luna viitoare, impreuna cu celelalte servicii. Noi nu putem astepta pana luna viitoare, deoarece ...
23Dec2024

Vanzare deseuri lemn si plastic catre persoane fizice

de Stan Cosmina valabil la 23 Dec 2024
Intrebare: In urma unei decizii interne, societatea intentioneaza sa vanda cateva cantitati de deseu rezultate din activitatea curenta (lemn si plastic) catre angajati proprii (persoane fizice). Va rugam opinie referitoare la: a) legalitatea operatiunii de vanzare (este permisa vanzarea acestor deseuri catre persoane fizice)?b) daca se poate realiza vanzarea, in ce conditii se emite factura (cota de ...
22Dec2024

Aspecte fiscale aplicare taxare inversa la vanzare deseuri. Cod de TVA anulat la client

de Anca Bilas valabil la 22 Dec 2024
Intrebare: O societate platitoare de TVA, X, vinde deseuri si aplica regimul de taxare inversa atunci cand factureaza catre beneficiari inregistrati in scopuri de TVA. Unul dintre beneficiari, Y, a avut codul de TVA anulat timp de 2 luni. In aceasta perioada, societatea X a facturat deseuri catre Y aplicand TVA de 19%, deoarece nu a putut aplica taxarea inversa din cauza codului de TVA anulat al ...
20Dec2024

Vanzare cladire. Beneficiar extern in regim de scutire TVA

de Anca Bilas valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Am vandut o cladire catre o persoana juridica cu cod fiscal extern, fara TVA, cu taxare inversa. Cladirea avea montate si puse in functiune panouri fotovoltaice in momentul instrainarii bunului imobil. Panourile au fost achizitionate cu TVA, iar la momentul respectiv TVA a fost dedusa.In acest caz, daca cladirea a fost vanduta impreuna cu panourile fotovoltaice, trebuie facuta ajustarea de TVA ...
20Dec2024

Factura de achizitie intracomunitar bunuri din Franta

de Stan Cosmina valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Firma SRL din tara, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit, inregistrata in VIES, primeste o factura fiscala de la un furnizor din Franta. Furnizorul are Cod de TVA FR299....., a emis factura in lei si cu TVA de 20%: trusa scule 73,78 lei + 14,76 lei = 88,54 lei. Furnizorul din Franta nu este inregistrat in VIES.Cum inregistrez aceasta factura?
x