Sorin Blejnar, ANAF: Mai sunt 3 zile pentru depunerea Declaratiei 112
22 Feb 2011
Cei care nu isi depun declaratia la timp sunt amendati si risca sa fie declarati inactivi
In 22 februarie la 8 dimineata aveam depuse putin peste 181.000 de Declaratii 112, din care 29.000 prin internet si restul la ghisee. Pana vineri asteptam 450000 de declaratii, avand pregatite 1.717 ghisee proprii si alte 46 de ghisee puse la dispozitie de catre casele de asigurare sociala in cinci judete , a declarat marti presedintele ANAF Sorin Blejnar. Potrivit acestuia, din declaratiile depuse pe net, 15% au fost invalide iar din cele depuse la ghisee, 5% au fost invalide.
In cazul in care in zilele urmatoare ghiseele vor fi aglomerate, ANAF are un plan B, programul de lucru urmand sa fie prelungit. "Nu putem face o derogare de la termenul de 25 februarie, dar va asigur ca nu va ramane contribuabil care a nu isi depuna din cauza programului nostru declaratia 112", a declarat si vicepresedintele ANAF responsabil cu Departamentul de Control Financiar-Fiscal, Mihai Gogancea- Vatasoiu.
Cei care depun declaratia la ghiseu pot verifica validitatea depunerii in baza numarului de inregistrare primit, direct pe site-ul ANAF. Cei care nu depun declaratia in prima luna vor primi o amenda, urmand ca daca situatia se repeta vreme de mai multe luni, sa fie declarati inactivi, a mai precizat Gogancea.
"Proiectul acestei declaratii este provocarea carierei mele. Despre avantajele Declaratiei 112 nu are rost sa mai vorbim. Se depune o singura declaratie in loc de 5. Se depune intr-un singur loc de depunere. Vorbim despre o usurare a relatiei contribuabil-Fisc. Avem un sistem derogatoriu pana la 1 iunie care permite depunerea la un ghiseu ANAF", a mai spus Blejnar
Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Formular D112) poate fi depusa incepand cu data de 7 februarie. Termenul limita este 25 februarie pentru obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2011. Orice operatiune realizata inainte de 7 februarie nu constituie depunere efectiva.
Obligatia de a depune o declaratie corecta din punct de vedere legal apartine numai contribuabilului. Ministerul Finantelor Publice pune la dispozitie programele de asistenta, dar acestea nu pot contine validari complete conform legii. Verificarea faptului ca este o declaratie corecta este un proces ulterior depunerii, care se desfasoara pe serverele centrale . Dupa depunerea prin Internet sau la ghiseu a declaratiei D112, trebuie sa ii verificati starea accesand prin Internet adresa: http://www.anaf.mfinante.gov.ro/StareD112/, accesibila si folosind echipamentele de la ghiseu. In cazul in care pe pagina de vizualizare a starii declaratiei se afiseaza un mesaj cu erorile pe care le contine documentul depus de dumneavoastra, trebuie ca, in termenul de depunere legal, sa corectati toate erorile comunicate si sa reluati procesul de depunere a declaratiei D112.
Pentru pregatirea D112 declarantul are la dispozitie doua metode:
1. "Generarea Automata" prin programe proprii a fisierului XML, validarea si semnarea declaratiei folosind Soft-ul J (tehnologie JAVA) pentru cei care dispun de sisteme informatice pentru gestiunea resurselor umane si salarizare;
2. "Introducerea Datelor" de la tastaura cu validarea si semnarea declaratiei folosind Soft-ul A (tehnologie ADOBE), pentru cei care nu dispun de sisteme informatice si au un numar de angajati de ordinul sutelor.
Oricare ar fi metoda folosita pentru pregatirea declaratiei, depunerea se poate face prin Internet (ceea ce va recomandam) sau la ghiseu. Pentru a fi expediata prin Internet, declaratia trebuie semnata electronic cu certificatul digital. La ghiseu se prezinta declaratia D112 in format electronic (fisier PDF pe compact disc), insotita de Anexa1 tiparita si semnata.
Sursa: Hot-News.ro
In 22 februarie la 8 dimineata aveam depuse putin peste 181.000 de Declaratii 112, din care 29.000 prin internet si restul la ghisee. Pana vineri asteptam 450000 de declaratii, avand pregatite 1.717 ghisee proprii si alte 46 de ghisee puse la dispozitie de catre casele de asigurare sociala in cinci judete , a declarat marti presedintele ANAF Sorin Blejnar. Potrivit acestuia, din declaratiile depuse pe net, 15% au fost invalide iar din cele depuse la ghisee, 5% au fost invalide.
In cazul in care in zilele urmatoare ghiseele vor fi aglomerate, ANAF are un plan B, programul de lucru urmand sa fie prelungit. "Nu putem face o derogare de la termenul de 25 februarie, dar va asigur ca nu va ramane contribuabil care a nu isi depuna din cauza programului nostru declaratia 112", a declarat si vicepresedintele ANAF responsabil cu Departamentul de Control Financiar-Fiscal, Mihai Gogancea- Vatasoiu.
Cei care depun declaratia la ghiseu pot verifica validitatea depunerii in baza numarului de inregistrare primit, direct pe site-ul ANAF. Cei care nu depun declaratia in prima luna vor primi o amenda, urmand ca daca situatia se repeta vreme de mai multe luni, sa fie declarati inactivi, a mai precizat Gogancea.
"Proiectul acestei declaratii este provocarea carierei mele. Despre avantajele Declaratiei 112 nu are rost sa mai vorbim. Se depune o singura declaratie in loc de 5. Se depune intr-un singur loc de depunere. Vorbim despre o usurare a relatiei contribuabil-Fisc. Avem un sistem derogatoriu pana la 1 iunie care permite depunerea la un ghiseu ANAF", a mai spus Blejnar
Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (Formular D112) poate fi depusa incepand cu data de 7 februarie. Termenul limita este 25 februarie pentru obligatiile declarative aferente lunii ianuarie 2011. Orice operatiune realizata inainte de 7 februarie nu constituie depunere efectiva.
Obligatia de a depune o declaratie corecta din punct de vedere legal apartine numai contribuabilului. Ministerul Finantelor Publice pune la dispozitie programele de asistenta, dar acestea nu pot contine validari complete conform legii. Verificarea faptului ca este o declaratie corecta este un proces ulterior depunerii, care se desfasoara pe serverele centrale . Dupa depunerea prin Internet sau la ghiseu a declaratiei D112, trebuie sa ii verificati starea accesand prin Internet adresa: http://www.anaf.mfinante.gov.ro/StareD112/, accesibila si folosind echipamentele de la ghiseu. In cazul in care pe pagina de vizualizare a starii declaratiei se afiseaza un mesaj cu erorile pe care le contine documentul depus de dumneavoastra, trebuie ca, in termenul de depunere legal, sa corectati toate erorile comunicate si sa reluati procesul de depunere a declaratiei D112.
Pentru pregatirea D112 declarantul are la dispozitie doua metode:
1. "Generarea Automata" prin programe proprii a fisierului XML, validarea si semnarea declaratiei folosind Soft-ul J (tehnologie JAVA) pentru cei care dispun de sisteme informatice pentru gestiunea resurselor umane si salarizare;
2. "Introducerea Datelor" de la tastaura cu validarea si semnarea declaratiei folosind Soft-ul A (tehnologie ADOBE), pentru cei care nu dispun de sisteme informatice si au un numar de angajati de ordinul sutelor.
Oricare ar fi metoda folosita pentru pregatirea declaratiei, depunerea se poate face prin Internet (ceea ce va recomandam) sau la ghiseu. Pentru a fi expediata prin Internet, declaratia trebuie semnata electronic cu certificatul digital. La ghiseu se prezinta declaratia D112 in format electronic (fisier PDF pe compact disc), insotita de Anexa1 tiparita si semnata.
Sursa: Hot-News.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!