Achizitia intracomunitara de servicii. Tratament contabil si fiscal
Documentul emis de aceasta societate nu se numea invoice, asa cum se intampla in toate cazurile, avea doua rubrici fattura si ricevuta fiscale (chitanta) din care era bifata rubrica ricevutta fiscale. Avea la antet toate datele de identificare ale furnizorului italian iar pentru cumparator era trecuta doar denumirea firmei, fara cod TVA si fara cod fiscal. La valoare era trecuta doar o singura suma fara rubrica de scutit sau "reverse charge" asa cum se intocmeste corect.
Avem o multime de documente emise de furnizori externi dar in aceasta situatie nu am stiut daca trebuie trecuta in declaratia 390.
1. Care sunt criteriile dupa care stabilim daca este sau nu o achizitie intracomunitara de servicii?
2. Am considerat ca nu se intruneste una din conditiile majore si anume ca soferul (societatea noastra) nu a furnizat codul de inregistrare in scopuri de TVA (nu era trecuta pe document si astfel nu intra la servicii intracomunitare). Este corecta procedura? Am considerat ca nu ne vor raporta nici ei deoarece nu detineau un cod valid de inregistrare a societatii.
3. Pentru a fi achizitie intracomunitara de servicii trebuie sa existe factura sau se considera document si bonul fiscal extern si chitanta?
4. In fapt consider ca era "ais" fiind prestatie asupra unui mijloc de transport apartinand unui agent economic din UE inregistrat in alt stat membru decat cel in care a avut prestatia dar nu erau intrunite alte conditii - document, comunicare cod valid. Declararea in 390 se face reconsiderand operatia sau se face limitandu-ne strict la documentul in posesia caruia ne aflam?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 09 feb 2016.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 131326 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!