Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie 2 apartamente in scopul revanzarii

valabil la 11 Oct 2024Conform legislatiei in vigoare!
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de TVA si platitoare pe impozit pe profit, achizitioneaza 2 apartamente noi de la un dezvoltator imobiliar. Initial se achita un avans de 30% care se inregistreaza in contul 4093, iar la finalizarea apartamentelor se emite factura finala cu taxare inversa.Apartamentele sunt achizitionate in scopul revanzarii lor dupa o anumita perioada, nu stim cat.In ce cont inregistrez aceste apartamente? E corect sa le trec la marfuri si daca da, am nevoie de un CAEN specific, avand in vedere ca este o operatiune sporadica aceasta?Le trecem la investitii imobiliare in contul 215 si in acest caz se pot amortiza sau nu? Sau pot fi incadrate la mijloace fixe, dar in acest caz amortizarea este sau nu deductibila fiscal?De asemenea cum inregistrez facturile cu renovarile acestora, parchet, mobilier etc.La revanzare cum trebuie sa le vand pentru a nu face ajustari de TVA, achitita fiind cu taxare inversa?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2512

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 oct 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133721 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

26Dec2024

Vanzare cladire si active anexate constructiei

de Vera Constantin valabil la 26 Dec 2024
Intrebare: Vanzarea de cladire facturata in regim de taxare inversa, activele mobile exterioare anexate constructiei (neimpozabile din punct de vedere DITL) care vor avea un contract separat (de exemplu liftul, transformator fotovoltaic si statii de incarcare etc.), ce regim de tva vor urma?
20Dec2024

Cesiunea dreptului de adjudecare. Aspecte juridice si implicatii fiscale privind TVA

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de TVA, a participat la o licitatie publica pentru achizitionarea unui imobil. Societatea a depus garantia ceruta si a castigat licitatia. Executorul judecatoresc a intocmit procesul-verbal privind desfasurarea licitatiei si rezultatul acesteia, din care reiese ca societatea a fost declarata castigatoare.Imobilul se vinde sub regim TVA, avand in vedere ca si ...
18Dec2024

Livrare teren si constructie veche. Regim fiscal TVA

de Ionut Jinga valabil la 18 Dec 2024
Intrebare: O societate platitoare de TVA, microintreprindere, vinde o cladire veche unei societati din Romania, platitoare de TVA. Cladirea a fost pusa in functiune in 2009, cu teren, avand un singur numar cadastral, valoarea terenului fiind mai mica decat cea a cladirii. Contractul de vanzare-cumparare se incheie in 2024, iar plata integrala se va face intr-o perioada de 5 ani.Va rog sa-mi spuneti daca ...
08Dec2024

Tratamentul fiscal si contabil al achizitiei de tablouri in regim special TVA si incadrarea ca mijloace fixe

de Liviu Sapunaru valabil la 08 Dec 2024
Intrebare: Societatea a achizitionat doua obiecte de arta (tablouri) de la o galerie de arta pentru amenajarea spatiului aferent sediului societatii. Pe factura de achizitie, la valoarea TVA, este mentionat: Regim special conform art. 311 si/sau 312.Care este monografia contabila pentru inregistrarea tablourilor in contabilitate? Acestea se pot incadra ca mijloace fixe? Valoarea individuala depaseste 2500 ...
26Nov2024

Ajustare TVA investitie spatiu inchiriat

de Gina Popescu valabil la 26 Nov 2024
Intrebare: Pana la data de 1 septembrie am stat in chirie intr-o cladire care a apartinut primariei. In urma cu 2 ani, cand ne-am mutat aici, a fost necesar sa inlocuim niste usi automate tip rulou, in valoare de aproximativ 13.000 lei fara TVA. La momentul respectiv, am dedus TVA integral si am considerat cheltuiala integral deductibila la impozitul pe profit. Am inregistrat suma ca imobilizare corporala ...
19Nov2024

Vanzare mijloace fixe catre asociat

de Elena Garofil valabil la 19 Nov 2024
Intrebare: O societate doreste sa vanda un laptop amortizat integral si 2 telefoane neamortizate integral administratorului/asociatului unic. Fiind persoana afiliata, imobilizarile se vor vinde la valoarea justa (se vor cauta oferte cu produse similare pe site-uri de profil). 1. Factura se poate incasa cu chitanta, fiind o activitate ocazionala, daca nu depaseste 10.000 lei? Trebuie sa bifam in declaratia ...
x