Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie imobil. Constructie si teren

valabil la 26 Iun 2024Conform legislatiei in vigoare!
Elena Garofil Raspuns oferit de
Elena Garofil

Consultant fiscal

Intrebare: Societatea a achizitionat in baza unui contract de vanzare-cumparare incheiat la notariat, urmatoarele bunuri:

1. Hala de productie - parter si 23 de incaperi la etajul 1

2. Terenul aferent constructiei si un teren curte-constructii.

Spatiul de la punctul 1 a rezultat ca urmare a apartamentarii si subapartamentarii actelor de dezmembrare (apartamentare) ale furnizorului. Acelasi lucru este valabil si pentru terenurile achizitionate, acestea rezultand din dezmembrarea terenului initial.

Plata pentru bunurile imobile se face in 3 rate lunare. Furnizorul va emite facturi de avans pentru vanzarea proprietatii imobiliare. La final, va emite factura de achizitie pentru ansamblu (cladire + teren), fara a individualiza fiecare element: hala, apartamentele si terenurile. Pentru defalcare, vom apela la serviciile unui evaluator.

Avand in vedere ca pentru moment avem doar o factura de avans, am efectuat inregistrarea:

- nc 231-404 cu valoarea avansului

- nc 231-401 cu valoarea taxelor notariale si cadastrale

Valoarea bunurilor defalcate de evaluator trebuie sa fie egala cu valoarea de achizitie facturata de furnizor? Si ne puteti ajuta cu o monografie contabila?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2511

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 26 iun 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133723 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

20Dec2024

Cesiunea dreptului de adjudecare. Aspecte juridice si implicatii fiscale privind TVA

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de TVA, a participat la o licitatie publica pentru achizitionarea unui imobil. Societatea a depus garantia ceruta si a castigat licitatia. Executorul judecatoresc a intocmit procesul-verbal privind desfasurarea licitatiei si rezultatul acesteia, din care reiese ca societatea a fost declarata castigatoare.Imobilul se vinde sub regim TVA, avand in vedere ca si ...
18Dec2024

Inchiriere imobil societate

de Mihaela Corneanu valabil la 18 Dec 2024
Intrebare: O societate achizitioneaza un apartament in anul 2021 prin taxare inversa. Din anul 2024, administratorul declara ca utilizeaza imobilul in proportie de 50%. Se platesc utilitatile lunare in valoare de 447 + TVA si se hotaraste ca sa se factureze lunar 50% din chiria de piata si sa se refactureze utilitatile.Ce valoare ar trebui facturata lunar pentru refacturarea utilitatilor pe numele ...
18Dec2024

Livrare teren si constructie veche. Regim fiscal TVA

de Ionut Jinga valabil la 18 Dec 2024
Intrebare: O societate platitoare de TVA, microintreprindere, vinde o cladire veche unei societati din Romania, platitoare de TVA. Cladirea a fost pusa in functiune in 2009, cu teren, avand un singur numar cadastral, valoarea terenului fiind mai mica decat cea a cladirii. Contractul de vanzare-cumparare se incheie in 2024, iar plata integrala se va face intr-o perioada de 5 ani.Va rog sa-mi spuneti daca ...
14Dec2024

Cesiune avans teren catre o alta societate

de Vera Constantin valabil la 14 Dec 2024
Intrebare: Societatea ALFA incheie un antecontract de vanzare-cumparare (AVC) pentru un teren si vanzatorul emite o factura de avans cu taxare inversa pe care ALFA o achita. Se incheie un contract de cesiune tripartida prin care societatii BETA i se transfera toate drepturile din AVC. Contractul de vanzare-cumparare se incheie cu societatea BETA, factura finala fiind emisa pe societatea aceasta. Cum se va ...
17Dec2024

Tratamentul contabil al biletelor la ordin emise in euro cu plata in lei

de Liviu Sapunaru valabil la 17 Dec 2024
Intrebare: Societatea a achizitionat un echipament cu contract incheiat in moneda EUR, iar modalitatea de plata este cu bilete la ordin scadente pana la 12 luni. Biletele la ordin au fost emise in euro, cu mentiunea platibil in lei la cursul BNR.Din punct de vedere tehnic, aceste bilete cum se inregistreaza in contabilitate, in ce valuta, si diferenta care va rezulta din diferenta de curs valutar cum se ...
11Dec2024

Investitie imobiliara. Cladire si teren

de Vera Constantin valabil la 11 Dec 2024
Intrebare: In cazul in care s-a recunoscut o investitie imobiliara, astfel intrucat pentru imobilul respectiv s-a incheiat inca din perioada constructiei un contract de inchiriere, intrebarea mea este daca si terenul trebuie recunoscut tot in contul 215. Terenul a fost achizitionat in prima faza si apoi s-a edificat o cladire.
x