Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Achizitie sistem de incalzire pe PFA

valabil la 21 Oct 2023
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: PFA -ul (profesie liberala) a luat in comodat un teren pe o perioada de 50 de ani de la PF, teren pe care a realizat o investitie, constructie imobil pentru spatiu de lucru in anul 2018, finalizata in anul 2020. Acum, in luna septembrie si octombrie 2023, am primit niste facturi de achizitii materiale de instalatii (in valoare de aproximativ 38.000 lei), s-a efectuat o imbunatatire a sistemului de incalzire in pardosea, respectiv automatizarea, pentru o mai buna functionare.

Intrebarea este: aceste facturi le consider cheltuiala in luna in care se realizeaza, sau le consider investitie si amortizez cheltuiala pe perioada ramasa din contractul de comodat?

Daca o consider investitie ce documente ar trebui sa intocmesc? Sunt si alte particularitati pe care trebuie sa le am in vedere?

Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Cod CAEN: 6910

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 oct 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133723 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Asociere

20Dec2024

Cesiune de creanta si achizitia partilor sociale intre ALFA SRL si BETA SRL

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Avem doua societati comerciale: ALFA SRL si BETA SRL. In urma unui contract de cesiune de creanta intre cele doua societati, s-au stabilit urmatoarele: Societatea BETA intentioneaza achizitionarea partilor sociale ale societatii ALFA, detinute de asociatul unic, persoana fizica X, in urmatoarele conditii: 1. Restituirea imprumutului asociat in suma de 50.000 lei;2. Achizitionarea partilor ...
20Dec2024

Asociere in participatiune intre o PFA si o persoana fizica

de Radu Otilia valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O PFA din Romania detine, in baza unui contract de comodat, cateva spatii de inchiriere in regim turistic. Aceasta PFA doreste sa incheie un contract de asociere in participatiune cu o persoana fizica. In acest sens, PFA-ul pune la dispozitia persoanei fizice spatiile de inchiriat, dotate cu tot ce este necesar pentru inchiriere, iar persoana fizica se ocupa de inchirierea spatiilor respective in ...
08Oct2024

Monografie contabila generala - fonduri europene

de Radu Otilia valabil la 08 Oct 2024
Intrebare: Doua entitati, un PFA (in calitate de solicitant/lider) si un SRL (in calitate de solicitant) au depus cerere de finantare prin asociere pentru obtinere fonduri din PNRR. Au primit aprobare pentru amenajare spatiu si achizitie echipamente medicale. Cei doi medici de familie isi desfasoara activitatea in cabinetul concesionat de la Primarie. Mentionez ca banii din PNRR se vor vira doar in contul ...
01Iul2024

Investitii spatiu inchiriat

de Elena Popescu valabil la 01 Iul 2024
Intrebare: Va rog sa ma sprijiniti cu o sugestie legata de amortizarea cheltuielilor provenite in urma mutarii sediului social al firmei. De curand ne-am mutat intr-o alta locatie; timp de o luna am mutat toata aparatura, birourile etc. am reamenajat noul sediu etc. Problema este ca toata cheltuiala cu aceasta mutare se ridica la o suma destul de mare. Precizez ca suntem in chirie si nu este sediul nostru. ...
01Iun2024

Investitie la spatiu inchiriat

de Constanta Popa valabil la 01 Iun 2024
Intrebare: O societate cu activitate de asistenta stomatologica are inchiriat spatiul de lucru - clinica de stomatologie, de la persoane fizice - asociatii societatii. Renovarea clinicii s-a facut de catre societate, inregistrand toate cheltuielile pe contul 231. Cum se face receptia acestor cheltuieli daca imobilul nu este proprietatea societatii? Putem eventual amortiza aceste cheltuieli?
02Mai2024

Investitie in showroom aflat intr-un spatiu inchiriat

de Stan Cosmina valabil la 02 Mai 2024
Intrebare: O societate cu activitate de comert en detail, platitoare de impozit pe profit, amenajeaza intr-un spatiu inchiriat un showroom, constand in compartimentarea de spatii unde se amenajeaza diferite modele de bai, expune diferite modele de gresie, faianta, chiuvete, corpuri de iluminat etc. pe care le cumpara si le plateste. Pentru amenajarea acestora este nevoie de materiale de constructie, ...
x