Active distruse in incendiu. Aspecte contabile si fiscale
- materii prime si materiale distruse, echipamente industriale distruse inafara de unul situat mai la marginea focarului care se poate repara, cladirea aflata in proprietate distrusa in proportie de 80%;
- pierderi sau cheltuieli suplimentare si cu urmatoarele: salariile suplimentare acordate salariatilor pentru activitatea extra de curatare a amplasamentului, costuri suplimentare de verificare a produselor prelucrate la terti (imediat dupa incendiu s-a luat decizia ca activitatea de prelucrare a pieselor sa incredintata unor terti subcontractori atat din RO cat si din alte tari din UE), costuri suplimentare cu deplasarile si cazare salariatilor proprii la tertii prestatori pentru verificarea pieselor prelucrate la fata locului.
- s-au mai cheltuit sume si pentru un nou proiect de reconstruire a halei distruse (presupune inclusiv demolarea ruinelor) si achizitionarea unor noi echipamente tehnologice inclusiv cu puterea instalata, echipamentele fiind mai noi si putin mai mari decat cele distruse.
De asemenea, societatea a avut si o asigurare de business prin care asiguratorul a despagubit-o pe fiecare dintre tipurile de cheltuieli amintite (materiale, echipamente, cladire dar si costuri suplimentare altele decat salariile cu personalul pentru activitatile extra si deplasari) inclusiv o suma lunara calculata ca fiind un procent din Cifra de Afaceri nerealizata ca urmare a calamitatii.
Cum se inregistreaza aceste cheltuieli/venituri, care este situatia lor fiscala? Se impoziteaza veniturile din despagubirile amintite? Valoarea constructiei noi va cuprinde si cheltuielile de demolare a ruinelor si pregatirea terenului si sporul de putere? Cheltuielile pentru repararea utilajului scapat de incendiu, dar totusi degradat, pentru care s-au primit si despagubiri maresc valoarea imobilizarii cu sumele cheltuite sau va trebui sa fie recunoscute ca si cheltuieli ale perioadei?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 sep 2023.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133693 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!