Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 21 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Ajustare TVA avansuri platite. Furnizor in reorganizare

valabil la 15 Ian 2020
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: In baza unui contract de livrari de bunuri incheiat intre SC X, in calitate de furnizor si SC Y in calitate de beneficiar, SC Y vireaza pe baza facturilor de avans emise de SC X avansuri in suma de 11.900 lei, din care 10.000 lei baza si 1.900 lei TVA. Dupa efectuarea mai multor tranzactii de vanzare marfa s-au regularizat o parte din avansuri, iar la un moment dat SC X intra in procedura de reorganizare conform legii 85, iar SC Y nu reuseste sa ia marfa de toate avansurile virate catre acesta. La momentul deschiderii procedurii SC Y se constituie creditor a lui SC X si se inscrie la masa credala cu suma de 11.900 lei, suma nerecuperata din avansurile virate, pentru care s-a exercitat dreptul de deducere TVA de 1.900 lei, in baza facturilor de avans. Pana in prezent nu exista o hotarare ramasa definitiva a planului de reorganizare, creantele putand fi modificate.

Cu toate acestea, in decursul perioadei mentionate SC Y il gaseste pe SC Z care avea calitatea de debitor fata de SC X si cesioneaza creanta detinuta la SC X in suma de 11.900 lei. SC Z nu are sa-i vireze lui SC Y 11.900, dar ii livreaza pe baza de factura un mijloc fix in valoare de 11.900 lei, din care baza 10.000 lei si TVA 1.900 lei. SC Y la momentul receptionarii utilajului deduce TVA-ul inscris de SC Z in factura de livrare a acestuia. Se pune problema ajustarii dreptului de deducere a TVA exercitat intial de SC Y pentru facturile de avans emise de SC X.

Care este momentul cand SC Y trebuie sa ajusteze TVA dedusa initial din aceste facturi, momentul incheierii contractului de cesiune de creanta cu SC Z, momentul in care exista o hotarare judecatoreasca definitiva prin care sunt confirmate creantele creditorilor sau momentul aprobarii de catre comitetul creditor a cererii de compensare? Care este baza legala?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: COMERT MARFA

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 15 ian 2020.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133692 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

20Dec2024

Sistare calculare si inregistrare amortizare imobilizari corporale amortizabile trecute in regim de conservare

de Ela Dumitra valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Firma este microintreprindere din 2020 (pe perioada 01.07.1997 - 31.12.2019 a fost platitoare de impozit pe profit). Firma detine o hala. Hala nu a fost amortizata complet (data punerii in functiune 10.03.2010, durata amortizarii 16 ani). La data de 31.12.2023 a incetat un contract de inchiriere cu un chirias (chiriasul nu a dorit prelungirea contractului). Pe perioada 01.01.2024 - pana in ...
14Dec2024

Obligatii fiscale si contabile pentru vanzarea unui autoturism de valoare mare catre o persoana fizica din UE

de Liviu Sapunaru valabil la 14 Dec 2024
Intrebare: Societatea detine un autoturism cu o valoare mai mare de 375.000 lei si este amortizat integral. In luna decembrie vinde acest autoturism catre o persoana fizica din Germania. Plata se va face in EUR. In aceasta situatie, factura se poate face in EUR?Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila si cum se declara in D300, D390, D394. Se mai depune D216 daca se vinde in decembrie?
16Dec2024

Vanzare imobil vechi catre asociati. Tratament contabil si TVA

de Olguta Crevelescu valabil la 16 Dec 2024
Intrebare: Cladire din panouri prefabricate din lemn, construita in 2012, data in functiune la 01.01.2024, cu valoarea de inventar 193.177 lei, apartinand unei societati comerciale. Amortizata la 31.12.2023 in valoare de 67.608 lei, ramanand o valoare de amortizare de 125.569 lei. Cladirea a fost supusa ultimei reevaluari la data de 31.12.2023, stabilindu-se o valoare de 857.403 lei in scopul calcularii ...
12Dec2024

Monografie contabila pentru achizitionarea si utilizarea unui container tip birou

de Liviu Sapunaru valabil la 12 Dec 2024
Intrebare: Societatea a achizitionat 1 container tip birou, modular (5800mm x 2460mm x H 2510mm) in valoare de 12.500 lei/buc (acesta se foloseste pe santierele organizate ale societatii, nu sta mai mult de 1 an pe santier, se demonteaza si se transporta cu masina). Care ar fi monografia contabila?
06Dec2024

Vanzarea unui sistem fotovoltaic catre administrator. Principiul valorii de piata si aplicarea cotei reduse de TVA

de Liviu Sapunaru valabil la 06 Dec 2024
Intrebare: O SRL achizitioneaza un sistem fotovoltaic cu TVA de 19%, care este inregistrat in contabilitate ca mijloc fix. Dupa 3 ani se face vanzarea acestuia catre administratorul societatii.Se poate face vanzarea la pret mai mic decat pretul de piata? Vanzarea se face cu TVA de 9%? Ce inregistrari contabile trebuie facute?
05Dec2024

Reclasificarea unui laptop din stocuri in mijloace fixe. Procedura contabila

de Liviu Sapunaru valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: Firma SRL, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit, se confrunta cu urmatoarea situatie: in luna februarie 2024, pe o factura fiscala, au fost primite 6 laptopuri, la pretul de 4367,99 lei fiecare. Acestea au fost receptionate pe marfa, iar 5 unitati au fost vandute in perioada urmatoare. A ramas in gestiunea de marfa un laptop, cu pret mediu de 4705,71 lei. Conducerea hotaraste sa dea acest ...
x