Anularea obligatiilor bugetare la AJOFM: Termen-limita 25 noiembrie 2024
18 Oct 2024
Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024 aproba procedura de anulare a obligatiilor bugetare gestionate de AJOFM, nascute in urma nerespectarii prevederilor Legii 76/2002 privind asigurarile pentru somaj.
Aceste obligatii provin din decizii de impunere, acte de control sau hotarari judecatoresti.
Procedura este similara cu cea a amnistiei fiscale, contribuabilii fiind obligati sa notifice AJOFM cu privire la intentia de a beneficia de anulare, iar ulterior, sa depuna o cerere de anulare a obligatiilor pana la 25 noiembrie 2024, dupa indeplinirea conditiilor.
Se aplica, asadar, obligatiilor bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica, respectiv agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AJOFM/AMOFM) si centrele regionale de formare profesionala a adultilor (CRFPA), si stabileste modul de realizare a activitatii de anulare a unor obligatii bugetare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.
Prin obligatii bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate se intelege obligatii bugetare principale reprezentand debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte debite pentru care, potrivit actelor normative in vigoare, AJOFM/AMOFM si CRFPA au competente in stabilire si recuperare, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:
a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) procese-verbale de control intocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM;
c) hotarari judecatoresti emise de instanta competenta;
d) decizii/procese-verbale referitoare la obligatiile bugetare accesorii.
Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta procedura sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
Facilitatile fiscale acordate de ANOFM
ANOFM, prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acorda urmatoarele facilitati fiscale:
a) amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii fisei de calcul/deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) anularea obligatiilor de plata accesorii;
c) amanarea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, ramase nestinse la data emiterii fisei de calcul/deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a unor obligatii bugetare sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifica organul fiscal si care se incadreaza in prevederile din ordonanta de urgenta;
d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se incadreaza in prevederile din ordonanta de urgenta.
Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit ordonantei de urgenta, pot face obiectul anularii sunt urmatoarele:
a) dobanzi/majorari de intarziere;
b) penalitati de intarziere;
c) orice alte obligatii de plata accesorii.
Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare, respectiv a obligatiilor de plata accesorii si/sau a unui procent din obligatiile bugetare principale, dupa caz, potrivit ordonantei de urgenta, prin depunerea unei notificari, astfel:
a) la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Anularea unor obligatii bugetare se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA, in baza unei cereri de anulare a unor obligatii bugetare, depusa la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv.
Aceste obligatii provin din decizii de impunere, acte de control sau hotarari judecatoresti.
Procedura este similara cu cea a amnistiei fiscale, contribuabilii fiind obligati sa notifice AJOFM cu privire la intentia de a beneficia de anulare, iar ulterior, sa depuna o cerere de anulare a obligatiilor pana la 25 noiembrie 2024, dupa indeplinirea conditiilor.
Se aplica, asadar, obligatiilor bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica, respectiv agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AJOFM/AMOFM) si centrele regionale de formare profesionala a adultilor (CRFPA), si stabileste modul de realizare a activitatii de anulare a unor obligatii bugetare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.
Prin obligatii bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate se intelege obligatii bugetare principale reprezentand debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte debite pentru care, potrivit actelor normative in vigoare, AJOFM/AMOFM si CRFPA au competente in stabilire si recuperare, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:
a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) procese-verbale de control intocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM;
c) hotarari judecatoresti emise de instanta competenta;
d) decizii/procese-verbale referitoare la obligatiile bugetare accesorii.
Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta procedura sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.
Facilitatile fiscale acordate de ANOFM
ANOFM, prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acorda urmatoarele facilitati fiscale:
a) amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii fisei de calcul/deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) anularea obligatiilor de plata accesorii;
c) amanarea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, ramase nestinse la data emiterii fisei de calcul/deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a unor obligatii bugetare sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifica organul fiscal si care se incadreaza in prevederile din ordonanta de urgenta;
d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se incadreaza in prevederile din ordonanta de urgenta.
Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit ordonantei de urgenta, pot face obiectul anularii sunt urmatoarele:
a) dobanzi/majorari de intarziere;
b) penalitati de intarziere;
c) orice alte obligatii de plata accesorii.
Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare, respectiv a obligatiilor de plata accesorii si/sau a unui procent din obligatiile bugetare principale, dupa caz, potrivit ordonantei de urgenta, prin depunerea unei notificari, astfel:
a) la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Anularea unor obligatii bugetare se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA, in baza unei cereri de anulare a unor obligatii bugetare, depusa la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!
Articole similare
27Sep2024
Modificari cheie in OUG 112/2024: impactul asupra amnistiei fiscale si insolventei
de
Ionut Jinga
27 Sep 2024
09Sep2024
Amnistie Fiscala 2024: Cine beneficiaza de anularea datoriilor
de
Ionut Jinga
09 Sep 2024
10Iul2023
Update privind anularea accesoriilor si reducerea datoriilor catre ANAF
de
Ionut Jinga
10 Iul 2023
04Ian2023
Faptele care se inscriu in cazierul fiscal - lista actualizata 2023
de
Ionut Jinga
04 Ian 2023
20Dec2021
OUG nr. 130/2021. Se prelungesc termenele pentru a beneficia de anumite facilitati fiscale
de
Ionut Jinga
20 Dec 2021