Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 22 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

  • Subiectul saptamanii
  • Factura fara CIF. Regim TVA
    Primim facturi de la Cookiebot, care contin doar denumirea firmei si numele angajatului care a facut contul pe aceasta platforma, fara CIF. Facturile sunt emise cu 19%, de catre firma din DK care se regaseste in VIES. Se pot inregistra cu t...
    mai mult

Anularea obligatiilor bugetare la AJOFM: Termen-limita 25 noiembrie 2024

18 Oct 2024Conform legislatiei in vigoare!
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024 aproba procedura de anulare a obligatiilor bugetare gestionate de AJOFM, nascute in urma nerespectarii prevederilor Legii 76/2002 privind asigurarile pentru somaj.

Aceste obligatii provin din decizii de impunere, acte de control sau hotarari judecatoresti.

Procedura este similara cu cea a amnistiei fiscale, contribuabilii fiind obligati sa notifice AJOFM cu privire la intentia de a beneficia de anulare, iar ulterior, sa depuna o cerere de anulare a obligatiilor pana la 25 noiembrie 2024, dupa indeplinirea conditiilor.

Se aplica, asadar, obligatiilor bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica, respectiv agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AJOFM/AMOFM) si centrele regionale de formare profesionala a adultilor (CRFPA), si stabileste modul de realizare a activitatii de anulare a unor obligatii bugetare in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare.

Prin obligatii bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate se intelege obligatii bugetare principale reprezentand debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte debite pentru care, potrivit actelor normative in vigoare, AJOFM/AMOFM si CRFPA au competente in stabilire si recuperare, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:

a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) procese-verbale de control intocmite de structurile de control din cadrul AJOFM/AMOFM;
c) hotarari judecatoresti emise de instanta competenta;
d) decizii/procese-verbale referitoare la obligatiile bugetare accesorii.

Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in prezenta procedura sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice.

Facilitatile fiscale acordate de ANOFM

ANOFM, prin entitatile publice subordonate, cu personalitate juridica (AJOFM/AMOFM/CRFPA), acorda urmatoarele facilitati fiscale:

a) amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii fisei de calcul/deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) anularea obligatiilor de plata accesorii;
c) amanarea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, ramase nestinse la data emiterii fisei de calcul/deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a unor obligatii bugetare sau pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri, pentru debitorii persoane fizice care notifica organul fiscal si care se incadreaza in prevederile  din ordonanta de urgenta;
d) anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se incadreaza in prevederile  din ordonanta de urgenta.

Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit ordonantei de urgenta, pot face obiectul anularii sunt urmatoarele:

a) dobanzi/majorari de intarziere;
b) penalitati de intarziere;
c) orice alte obligatii de plata accesorii.

Debitorii isi exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare, respectiv a obligatiilor de plata accesorii si/sau a unui procent din obligatiile bugetare principale, dupa caz, potrivit ordonantei de urgenta, prin depunerea unei notificari,  astfel:

a) la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Anularea unor obligatii bugetare se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA, in baza unei cereri de anulare a unor obligatii bugetare, depusa la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 25 noiembrie 2024 inclusiv.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x