Aplicarea metodei cost-plus in determinarea preturilor de transfer. Conformitatea cu ghidul oecd pentru tranzactiile intre parti asociate
Conform Metodei cost-plus, comisionul pentru serviciile primite este stabilit pornind de la costurile pentru servicii suportate de catre furnizorul de servicii, la care se adauga un adaos comercial cost-plus de 5% (cinci la suta), in scopul obtinerii unui profit adecvat pentru furnizorul de servicii in urma functiilor indeplinite si a conditiilor de piata.
Costurile serviciilor sunt constituite din:
- costuri directe cu personalul (precum salariile si contributiile conexe);
- alte costuri directe (de exemplu, costuri pentru software si/sau echipamente/materiale specifice si/sau alte cheltuieli specifice etc.);
- un procent, care sa respecte principiul de libera concurenta, al costurilor indirecte (precum cheltuielile de calatorie, cheltuielile cu masina, cheltuielile de telefonie, cheltuielile cu asigurarile si alte cheltuieli conexe), care urmeaza sa fie calculate in baza statului de plata al fiecarui angajat.
Adaosul comercial este considerat corespunzator pentru a permite furnizorului sa remunereze costurile directe si indirecte legate de furnizarea serviciilor si sa realizeze o marja neta adecvata. Prin urmare, partile sunt de acord ca adaosul comercial aplicat pentru serviciile prestate conform prezentului contract este in conformitate cu principiul de libera concurenta. Alocarea comisionului pentru serviciile primite se va efectua in conformitate cu principiile contabile si cu practicile general acceptate, pe baza schemelor si parametrilor de alocare care iau in considerare beneficiul primit de catre societatile beneficiare.
In special, comisionul pentru serviciile primite va fi alocat proportional, pe baza cifrei de afaceri a fiecaruia dintre beneficiarii serviciilor. Prestatorul stabileste la inceputul anului un buget de costuri pentru fiecare activitate (proiectare, IT, HR, vanzari), iar trimestrial, pe baza cifrei de afaceri obtinute de fiecare beneficiar, se factureaza acest comision. Practic, se calculeaza ponderea cifrei de afaceri a beneficiarului in total cifra de afaceri a grupului, iar acest procent se aplica costurilor totale bugetate pentru trimestrul respectiv. In primul trimestru al anului urmator se emite o factura de diferenta in raport cu costurile efective ale anului de referinta.
Avand in vedere aceasta alocare a costurilor totale in functie de ponderea cifrei de afaceri, va rugam sa precizati daca sunt indeplinite principiile metodei cost-plus din perspectiva preturilor de transfer.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 10 iul 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133721 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!