Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 21 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Aspecte contabile privin vanzarea si utilizarea in procesul de productie a consumabilelor pentru imprimante 3D

valabil la 27 Nov 2024Conform legislatiei in vigoare!
Gina Popescu Raspuns oferit de
Gina Popescu

Economist

Intrebare: Va scriu pentru a solicita sprijinul dumneavoastra in clarificarea unor aspecte legate de gestionarea stocurilor si vanzarea materialului (filament) pentru imprimante 3D. Intentionez sa achizitionez aproximativ 300 kg de material pe care sa il folosesc atat pentru productie, cat si pentru vanzare online, iar pentru o conformitate deplina cu reglementarile legale si fiscale, as avea nevoie de raspunsurile dumneavoastra la urmatoarele intrebari:

1. Gestionarea stocurilor

a) Este necesar sa tin evidenta stocurilor pentru acest material? Daca da, care sunt reglementarile aplicabile?

b) Este obligatoriu sa tin o evidenta detaliata pe culori si cantitati pe culoare?

c) Care sunt documentele necesare pentru tinerea corecta a stocurilor (e.g., registrul de gestiune, NIR-uri, alte formulare)?

d) Daca da, cum ar trebui sa fie organizata aceasta evidenta? Ce documente justificative sunt necesare pentru intrarile si iesirile din stoc?

2. Utilizarea materialului

a) In cazul utilizarii filamentului pentru prototipuri (produse care nu sunt vandute), este nevoie sa inregistrez aceste consumuri? Daca da, cum ar trebui evidentiate aceste materiale?

b) Cum se procedeaza pentru inregistrarea consumului de material in cazul prototipurilor sau in situatiile in care materialul este pierdut in urma experimentelor de printare? Cum se estimeaza si se logheaza astfel de pierderi?

3. Produse finite si vanzare

Daca materialul este folosit pentru a crea produse destinate vanzarii, cum ar trebui sa fie calculata si evidentiata cantitatea utilizata?

a) In cazul in care intentionez sa vand materialul (filamentul) propriu-zis:

b) Este necesara o evidenta separata a stocurilor destinate vanzarii fata de cele pentru productie?

c) Ce documente trebuie intocmite pentru vanzarea de material?

d) Este obligatorie utilizarea unei case de marcat sau exista alte solutii pentru a vinde materialul?

4. Aspecte fiscale si administrative

a) Ce cod CAEN este necesar pentru a putea vinde filament pentru imprimante 3D?

b) Cum se poate adauga codul CAEN daca acesta nu este inca inclus in profilul societatii?

c) Pot incasa sume in numerar pentru vanzarea filamentului? Daca da, cum ar trebui sa procedez pentru a depune banii in contul societatii?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 0 angajati
Cod CAEN: Contabilitate si audit

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 nov 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133692 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Productie

16Dec2024

Faptul generator si exigibilitatea in cazul platii de avansuri pentru o achizitie intracomunitara de utilaj

de Anca Bilas valabil la 16 Dec 2024
Intrebare: Societatea noastra a achizitionat din Germania un echipament de productie, pentru care firma germana a emis 2 facturi de avans (down payment) pentru 2 transe de plata (30% si 70%). Pretul a fost achitat integral si firma externa nu a mai emis o alta factura finala. Care este in acest caz documentul legal necesar pentru inregistrarea bunului in proprietatea noastra?
09Dec2024

Tratament contabil pentru importul de bunuri

de Olguta Crevelescu valabil la 09 Dec 2024
Intrebare: Suntem o societate de procesare a semintelor oleaginoase, achizitionam marfa din Republica Moldova si avem urmatoarea situatie:Partenerul X din Republica Moldova livreaza o masina cu seminte oleaginoase incarcata in data de 31.10.2024, avand documentele intocmite cu aceasta data, adica factura. In data de 04.11.2024, masina respectiva ajunge pentru a fi descarcata la punctul de destinatie, ...
09Nov2024

Evidenta produselor finite si vanzare in pierdere

de Olguta Crevelescu valabil la 09 Nov 2024
Intrebare: O societate detine o ferma de vaci. Acestea produc lapte, care se vinde zilnic catre procesatori. Pana acum am calculat un cost de productie in functie de cheltuieli directe si indirecte. Piata laptelui este in scadere, cererea e tot mai mica, astfel incat nu suntem in pozitia de a negocia pretul. In momentul de fata avem o diferenta foarte mare intre costul de productie si pretul de vanzare (2,5 ...
04Nov2024

Evaluarea productiei agricole si veniturilor din arenda pentru SRL-uri. Distinctia intre scopul fiscal si cel contabil

de Liviu Sapunaru valabil la 04 Nov 2024
Intrebare: Anual, consiliile judetene stabilesc preturile medii la principalele produse agricole, pe baza carora se calculeaza veniturile din arenda. In anul 2024, pretul pentru arenda la grau este de 0,75 lei/kg, iar pretul de cost este de 0,90 lei/kg, ceea ce determina o pierdere de 0,15 lei/kg.Este corect sa inregistrez in contabilitate productia de cereale la preturile stabilite de consiliile judetene?
18Sep2024

Functiunea contului 711

de Elena Garofil valabil la 18 Sep 2024
Intrebare: Suntem ferma Puilu si lucram cu pret de cost. Inregistram intrari de materiale auxiliare, consumabile, furaje etc. Inregistram consumuri. Ma intereseaza sa stiu daca contul 7117 este corect sa participe la profit. Notele sunt:361 - 7117: Inregistrare pret de cost7117 - 361: Descarcare de gestiune4111 - 7017: Inregistrare venituri
09Sep2024

Aplicarea impozitului minim pe cifra de afaceri conform art. 181 din Codul fiscal

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Sep 2024
Intrebare: In 2024 estimam cifra de afaceri la 49,7 milioane euro.Pentru 2025, pe baza estimarilor de vanzari primite de la clienti, estimam:Trim. 1: 12,3 milioane euroTrim. 2: 13,25 milioane euro (cumulat Trim. 1 + Trim. 2 = 25,55 milioane euro)Trim. 3: 12,84 milioane euro (cumulat Trim. 1 + Trim. 2 + Trim. 3 = 38,4 milioane euro)Trim. 4: 14,45 milioane euro (total an = 52,85 milioane euro)Pentru 2026, se ...
x