Aspecte privind organizarea activitatii de luare spre utilizare spatii si obtinerea de venituri din turism
1. Administrare: Preluam imobilele/apartamentele de la proprietari printr-un contract de administrare pentru a le inchiria mai departe in regim hotelier, gestionand integral procesul de inchiriere. Serviciile incluzand curatenie, intretinere, promovare si gestionarea platilor pentru utilitati, incasarea platilor de la turisti. Comisionul perceput este de 35% din veniturile generate. Toate incasarile de la turisti (inclusiv cash, transfer bancar, ordine de plata, card de vacanta) sunt incasate in contul societatii mele. SRL-ul meu emite facturi catre turisti pentru aceste incasari, urmand ca ulterior societatea sa transfere incasarile catre proprietari. Precizez ca este necesar ca SRL-ul meu sa faca incasarile.
Cum sa structuram evidenta contabila pentru a separa corect incasarile (parte din aceste incasari vor fi transferate catre proprietari) de veniturile propriu-zise ale societatii (reprezentand comisionul pe servicii)? Care este metoda corecta de raportare a acestor incasari la ANAF, pentru a reflecta adecvat faptul ca o parte semnificativa a sumelor nu constituie venituri ale societatii? Ce declaratii trebuie sa depuna contabilul? Ce recomandari aveti pentru a asigura conformitatea fiscala si contabila a modelului nostru de afaceri? Care este monografia contabila pentru speta prezentata? Puteti sa-mi recomandati un model anume de contract specific activitaii mele?
2. Inchiriere-subinchiriere: inchirierea apartamentelor de la persoane fizice si subinchirierea lor mai departe in scop turistic in regim hotelier.
Dupa ce SRL-ul inchiriaza apartamentul de la proprietari este necesara deschiderea punctelor de lucru la fiecare apartament in parte? In cazul in care este necesara deschiderea punct de lucru la fiecare apartament, eu ca SRL trebuie sa obtin aprobare atat de la vecini care sunt perete comun, cat si de la administratie sau doar la una dintre aceste doua? Declararatiile catre primarie pentru platirea taxelor si a impozitelor sunt obligatiile proprietarului sau ale SRL-ului? Care este monografia contabila pentru speta prezentata? Puteti sa-mi recomandati un model anume de contract specific activitatii mele?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 21 mar 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 129640 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!