Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 13 Noiembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI

Seminare online

Vezi aici toate evenimentele >>>

Webinar LIVE cu Adrian Benta - 5 noiembrie. E-Transport, E-Factura, E-TVA si inspectiile fiscale


Webinar dedicat abonatilor Portal Contabilitate

Lector: dl. Adrian Benta, analist fiscal


 

Tematica se concentreaza pe Noutatile Legislative cu accent pe:


Webinarul poate fi urmarit oricand pe parcursul abonamentului.



Va multumim!

Echipa Portal Contabilitate

  • Subiectul saptamanii
  • Imprumut partener extern
    Societatea are o datorie comerciala catre un furnizor extern. Pentru ca nu s-a achitat datoria in termenul stabilit, ambele societati au decis conversia datoriei comerciale intr-un imprumut cu scadenta peste 2 ani.Societatile nu sunt parti ...
    mai mult

Calendarul schimbarii caselor de marcat, aprobat de parlamentari. Pana cand trebuie sa le inlocuiasca firmele pe cele cu role de hartie?

15 Oct 2015
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

Colectivul Rentrop & Straton




Guvernul a introdus, prin Ordonanta de urgenta nr. 91/2014, obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal.

Toate ordonantele emise de Executiv trebuie sa fie aprobate de Parlament pentru a putea sa produca efecte in continuare. In acest sens, Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, a adoptat marti proiectul de lege pentru aprobarea OUG nr. 91/2014, la aproximativ sapte luni de la trecerea documentului prin Senat.

Dispozitiile actului normativ stabilesc ca operatorii economici care incaseaza integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct de catre populatie sunt obligati sa utilizeze case de marcat electronice fiscale.

"Masura legislativa urmareste ca intr-o perioada de tranzitie (...) sa alinieze sistemul de aparate de marcat fiscale utilizate in Romania cu cele folosite de celelalte tari europene, Romania fiind singura tara europeana in care se mai utilizeaza aparate de generatie veche, cu role martor de hartie.De subliniat, de asemenea, avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic il aduce comerciantilor, prin eliminarea costurilor cu achizitia rolelor de hartie si spatiile de depozitare a acestora", au explicat reprezentantii Ministerului Finantelor Publice (MFP) la inceputul anului.

Masura privind introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic a fost anuntata inca din ianuarie 2014, de catre Daniel Chitoiu, ministrul finantelor de la acea data. Potrivit declaratiilor de atunci ale oficialului, noile aparate urmau sa fie introduse pana la finalul primului semestru din 2014.

Mai mult, pentru dotarea cu noile echipamente, Fiscul urma sa acorde o deducere din impozitul pe profit pentru costurile cu noile case de marcat si pentru programul electronic, aceste costuri fiind estimate la 40-60 de euro/echipament.

Trecerea la noile case de marcat se va realiza treptat

Pentru a nu crea disfunctionalitati in activitatea comerciantilor, Guvernul a hotarat sa existe perioade tranzitorii pentru dotarea operatorilor economici cu case de marcat cu jurnal electronic.

Mai exact, marii contribuabilivor utiliza noile aparate incepand cu data de 1 octombrie 2016, in timp ce de la 1 ianuarie 2017 aceeasi obligatie le va reveni si contribuabililor mijlocii. In ceea ce-i priveste pe contribuabilii mici, acestia vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat cu jurnal electronic incepand cu data de 1 mai 2017.

Atentie! Din 1 iulie 2016va fi interzisa comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

De asemenea, conform reglementarilor Guvernului, noile case de marcat vor trebui conectate la un sistem de supraveghere si monitorizare, pentru transmiterea datelor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Astfel, la nivelul ANAF se va intocmi in forma electronica un registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti. Supravegherea si monitorizarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va realiza de catre Fisc. In acest sens, firmele vor fi obligate sa asigure conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, pentru transmiterea de date fiscale catre ANAF.

Pe langa introducerea noilor case de marcat, dispozitiile ordonantei aprobate recent de parlamentari au modificat si continutul bonului fiscal. Concret, pe bonul fiscal va fi introdus ca element obligatoriu, pentru aparatele cu jurnal electronic, codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia. Aceasta modificare are in vedere corelarea cu legislatia privind Codul fiscal, respectiv prevederile pentru deducerea TVA care poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, motiveaza MFP.

In plus, bonul fiscal va contine si unitatea de masura.

Nota: Initial, termenele tranzitiei erau1 aprilie 2016 (contribuabili mari), 1 iulie 2016 (contribuabili mijlocii) si 1 noiembrie 2016 (contribuabili mici), cu interzicerea comercializarii caselor de marcat cu rola jurnal de la 1 ianuarie 2016. Totusi, acestea au fost decalate in vara.

Firmele care nu-si vor schimba casele de marcat vor risca amenzi de 9.000 de lei

Firmele care nu vor respecta termenele stabilite de autoritati pentru schimbarea caselor de marcat cu rola jurnal cu cele cu jurnal electronic vor risca sa primeasca o amenda de 9.000 de lei, prevede, in prezent,Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Pe deasupra, acestora li se va suspenda activitatea pana cand se vor conforma obligatiei si vor plati amenda.

In acelasi timp, actul normativ amintit stabileste si alte amenzi contraventionale referitoare la folosirea caselor de marcat, dintre care amintim:

  • emiterea bonului fiscal fara ca acesta sa contina unitatea de masurasi codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic: amenda de 3.000 de lei;
  • nerespectarea obligatiei de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Fisc: amenda de 9.000 de lei;
  • neindeplinirea obligatiei operatorilor economici de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale: amenda de 12.500 de lei si suspendarea activitatii;
  • refuzul de a permite accesul tehnicianului de service in unitate pentru efectuarea verificarilor la solicitarea si in prezenta organelor de control asupra aparatelor de marcat electronice fiscale: amenda de 3.000 de lei;
  • refuzul de a reintroduce datele inscrise pe rola jurnal privind tranzactiile efectuate de la ultima inchidere zilnica pana in momentul stergerii memoriei operative pentru aparatele de marcat electronice fiscale fara jurnal electronic: amenda de 9.000 de lei.

Atentie! Proiectul de Lege privind aprobarea OUG nr. 91/2014 NU se aplica momentan. Pentru a intra in vigoare, acesta trebuie sa fie promulgat de presedintele tarii si publicat in Monitorul Oficial.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x