CASE de MARCAT: documentele obligatorii pentru inregistrarea aparatelor
16 Oct 2023
Act normativ: Ordinul ANAF nr. 1612/2023
In vigoare: de la 12 octombrie 2023
Coodonatele publicarii: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 919 din 12 octombrie 2023
In vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, organul fiscal solicita anumite documente, cum ar fi:
a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
c) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi. Verificarea existentei punctului de lucru inregistrat la oficiul registrului comertului se face de catre organul fiscal care solutioneaza cererea de atribuire a numarului unic de identificare, prin solicitarea de informatii, prin serviciul ONRC - Recom ONLINE;
d) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie.
Ordinul aproba documentele care pot fi solicitate de catre organul fiscal, in vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, altele decat cele prevazute mai sus.
Astfel de documente sunt:
In cazul in care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar mostenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numarului unic de identificare, organul fiscal solicita acestuia certificatul de mostenitor care atesta includerea in masa succesorala a aparatului de marcat electronic fiscal.
In vigoare: de la 12 octombrie 2023
Coodonatele publicarii: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 919 din 12 octombrie 2023
In vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, organul fiscal solicita anumite documente, cum ar fi:
a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;
c) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi. Verificarea existentei punctului de lucru inregistrat la oficiul registrului comertului se face de catre organul fiscal care solutioneaza cererea de atribuire a numarului unic de identificare, prin solicitarea de informatii, prin serviciul ONRC - Recom ONLINE;
d) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie.
Ordinul aproba documentele care pot fi solicitate de catre organul fiscal, in vederea verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului unic de identificare a aparatului de marcat electronic fiscal, altele decat cele prevazute mai sus.
Astfel de documente sunt:
- in cazul activitatii de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, precum si in cazul activitatii de transport in regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de inchiriere a autovehiculului.
- in cazul persoanelor fizice care inchiriaza in scop turistic camerele situate in locuinte personale, organul fiscal poate solicita o dovada a detinerii in proprietate a spatiului sau a dreptului de a subinchiria imobilul.
In cazul in care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar mostenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numarului unic de identificare, organul fiscal solicita acestuia certificatul de mostenitor care atesta includerea in masa succesorala a aparatului de marcat electronic fiscal.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!