Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 22 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Constructie camera speciala. Investitie imobiliara

valabil la 19 Ian 2025Conform legislatiei in vigoare!
Andreea Paunoiu Raspuns oferit de
Andreea Paunoiu

Economist, Expert in legislatia muncii (Membru acreditat UNELM)

Intrebare: Avem nevoie de o opinie referitoare la tratamentul contabil corect si cel mai potrivit conform OMFP 1802/2014 si practicilor contabile din Romania, pentru o situatie specifica descrisa mai jos:

Compania noastra construieste o camera ADR (pentru depozitarea substantelor periculoase) la cererea expresa a chiriasului nostru, intr-un spatiu existent dintr-o hala de depozitare. Aceasta constructie este prevazuta in contractul de inchiriere, iar chiriasul va plati o chirie majorata pentru utilizarea acestui spatiu (in comparatie cu spatiile standard). Lucrarile includ izolarea camerei cu pereti speciali si un sistem propriu de stingere a incendiilor.

Detalii contractuale relevante:

Contractul prevede obligatia locatorului de a construi aceasta camera ADR pentru chirias, iar chiriasul va plati o chirie majorata.

Dupa finalizarea contractului de inchiriere (durata fixa de 65 luni), este probabil ca aceasta camera sa fie reutilizata pentru alti chiriasi, dar cu conditia ca acestia sa aiba o nevoie specifica similara (depozitarea substantelor periculoase).

Receptia lucrarilor si transferul in folosinta chiriasului vor avea loc in baza unui proces-verbal de predare.

Cum ar trebui sa tratam aceste costuri din punct de vedere contabil?

Le capitalizam in contul 235 Investitii imobiliare in curs de executie pe parcursul lucrarilor, iar la final le transferam in contul 215 Investitii imobiliare? Aceasta abordare este corecta conform OMFP 1802/2014, art. 272 alin. (3), pentru lucrarile care imbunatatesc valoarea sau durata de utilizare a unui imobil?

Care ar fi perioada de amortizare adecvata?

Varianta 1: Amortizam pe durata contractului de inchiriere (65 luni), argumentand ca lucrarea este specifica acestui chirias.

Varianta 2: Amortizam pe durata ramasa de viata a cladirii, avand in vedere ca este posibila reutilizarea camerei ADR pentru alti chiriasi, chiar daca utilizarea ulterioara este limitata la chiriasi care au nevoie de astfel de spatii.

Care este abordarea optima din punct de vedere contabil si fiscal?

Alegerea unei durate de amortizare mai scurte (pe durata contractului) poate fi considerata justificata avand in vedere specificitatea lucrarilor pentru chiriasul curent? Exista riscul ca o astfel de decizie sa nu reflecte realitatea economica a activului si sa fie contestata fiscal?

Documentatie si context:

Receptia lucrarilor este estimata pentru aprilie anul curent.

Valoarea estimata a investitiei este de aproximativ 300.000-400.000 euro.

Toate costurile sunt documentate prin contracte si facturi specifice, iar procesul-verbal de receptie va insoti documentele justificative.

Apreciem o recomandare detaliata privind tratamentul contabil corect si o opinie cu privire la durata de amortizare optima, tinand cont de contextul economic si prevederile legale aplicabile.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4120

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 ian 2025.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 135024 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Imobilizari corporale

21Ian2025

Achizitie mobilier. OUG 156/2024

de Adela Oncescu valabil la 21 Ian 2025
Intrebare: Referitor la clarificari privind achizitia de mobilier pentru obiectiv de investitie, precizam ca, de la infiintare, respectiv din iulie 2007, si pana in prezent, societatea si-a desfasurat activitatea intr-un spatiu inchiriat, devenit impropriu desfasurarii activitatilor specifice obiectului principal de activitate. In aceste conditii, societatea a demarat procedura de achizitie a unui imobil in ...
20Ian2025

Data inegsitrarii venitului din vanzarea unui teren

de Anca Bilas valabil la 20 Ian 2025
Intrebare: In luna decembrie 2024 s-a incheiat un contract de vanzare-cumparare pentru un teren. Factura pentru teren s-a emis in luna ianuarie.La finalul anului 2024 ar trebui sa evidentiez aceasta tranzactie in contabilitate prin trecerea pe venit a sumei nete a contractului (adica venitul obtinut minus costul terenului)?
16Ian2025

Achizitie apartament si teren la pret unic

de Stan Cosmina valabil la 16 Ian 2025
Intrebare: Cum se poate determina si inregistra corect valoarea terenului din pretul total al unei tranzactii care include apartamente, cote-parti din spatii comune si cota-parte din teren, pentru a respecta cerintele contabile si fiscale? Societatea noastra a achizitionat mai multe apartamente ca investitii, pe care le promoveaza pentru vanzare. In contractul de vanzare-cumparare, obiectul tranzactiei este ...
15Ian2025

Contract privind utilizarea in comun a autovehiculului si furnizarea serviciilor

de Liviu Sapunaru valabil la 15 Ian 2025
Intrebare: O masina de transport marfa (duba), ce apartine unei companii, poate fi folosita impreuna cu o alta companie, care ar pune la dispozitie soferul profesionist?
14Ian2025

Transfer drept proprietate investitii facute la imobil inchiriat. Regim TVA

de Monica Cernea valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: O societate comerciala A (care are ca obiect subinchirierea unor spatii comerciale) ii este transferata in 2025 de catre unul dintre chiriasi (societatea B) investitia realizata de acesta din urma in suma X mil RON. Mentionam ca aceasta investitie apartine unei perioade anterioare anului 2025. Societatea comerciala A s-a inteles cu chiriasul B ca aceasta investitie sa fie suportata de B, astfel ...
14Ian2025

Cheltuieli de amenajare spatiu PFA.

de Elena Garofil valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: O persoana fizica a cumparat un spatiu si doreste sa il inchirieze propriului PFA (activitati independente) pentru a-si desfasura activitatea (spatiul va fi folosit strict ca birou). Spatiul a fost achizitionat la nivel semifinisat si acum se finiseaza (glet, faianta, gresie, parchet etc.). Cand se prinde pe cheltuieli la PFA? Pe durata de amortizare a cladirii (40 de ani) sau pe durata ...
x