Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 16 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Contract de administrare imobil. PFA vanzare platforma online

valabil la 25 Nov 2024Conform legislatiei in vigoare!
Gina Popescu Raspuns oferit de
Gina Popescu

Economist

Intrebare: A. Am un client SRL, cu obiect de activitate servicii de curatenie. Aceasta societate doreste sa inceapa colaborarea cu o persoana fizica care detine mai multe apartamente (4) pe care le doreste sa le inchirieze in regim hotelier. Colaborarea dorita intre SRL si persoana fizica este una de administrare a apartamentelor respective, adica SRL va administra inchirierea imobilelor respective in schimbul unui comision.

1. Care va fi codul CAEN corect pe care SRL trebuie sa-l adauge in actul constitutiv? Eu am propus codul 6830. Este corect? Cum se vor declara cele 4 apartamente la finante? Vor fi declarate ca puncte de lucru prin D700?

2. Daca SRL administreaza inchirierea imobilelor, atunci va obtine un profit ca diferenta intre ceea ce trebuie sa plateasca proprietarului in baza contractului incheiat si ceea ce va obtine din inchirierea imobilelor. Este corecta aceasta procedura?

3. Daca procedura de la punctul 2 este corecta, va rog sa-mi spuneti cum va incaseaza SRL banii din inchirierea imobilelor? Este nevoie de casa de marcat sau se poate face facturarea pe persoana fizica/juridica si se poate incasa prin virament bancar?

4. Pe ce suma va plati SRL impozit pe venit? Pe intreaga suma din inchiriere sau doar pe partea de comision? Din chiria stabilita intre parti, SRL va calcula si va retine impozitul pe chirii, proprietarului revenindu-i diferenta. Este corect?

5. Ma puteti ajuta cu o monografie contabila pentru intregul proces?

B. O PFA are ca obiect de activitate fabricarea produselor manufacturiere (hand-made). Produsele finale le expune pe o platforma pe care clientul poate face comanda. Platforma este cea care incaseaza banii din comenzi si asigura transportul produselor la clientul final, iar la sfarsitul lunii factureaza catre PFA comisionul retinut pentru accesarea platformei si transportul produselor, si vireaza diferenta in contul PFA.

1. PFA este obligata sa emita factura pentru fiecare comanda? Cine va emite factura? Platforma in numele PFA sau PFA?

2. Contabilizarea incasarilor se poate face in baza rapoartelor pe care le pune la dispozitie platforma, fara a fi necesara emiterea de factura pentru fiecare comanda?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 0812

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 25 nov 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133448 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Servicii

15Dec2024

Conditii manager de transport

de Gina Popescu valabil la 15 Dec 2024
Intrebare: Suntem societate comerciala care comercializeaza materiale pentru constructii. La departamentul logistica ne confruntam cu o problema. Am angajat o persoana cu 2 ore/zi care are cursurile de manager transport deoarece acesta mai are un contract de munca incheiat cu o alta societate cu norma intreaga de 8 ore. Cand a mers la ARR sa depuna documentatia pentru licentele de transport s-a izbit de ...
09Dec2024

Prestari de servicii de catre o PFA din Marea Britanie pentru o persoana juridica din Romania

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Dec 2024
Intrebare: O PFA din U.K. poate presta servicii de consultanta si asistenta tehnica pentru o persoana juridica din Romania sau trebuie sa aiba o forma de organizare in tara in care se presteaza serviciul, respectiv in Romania? Daca poate presta cu PFA din U.K., societatea din Romania are vreo obligatie declarativa? Mentionez ca persoana fizica autorizata ar urma sa presteze serviciile timp de 2 ani, lunar ...
05Dec2024

Gestionarea stornarii avansurilor

de Liviu Sapunaru valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: Un furnizor a emis un avans catre societate, pe care l-am si achitat. Apoi a facturat doar o parte din marfurile din contract. Acum a stornat intreg avansul, spunand ca poate storna avansul doar integral, nu doar partial, la valoarea marfurilor livrate. Este corect?
28Nov2024

Societate cu activitate principala exercitarea profesiei de expert contabil

de Elena Garofil valabil la 28 Nov 2024
Intrebare: Administratorul/asociatul unic al unei societati platitoare de impozit pe profit, expert contabil, a terminat si facultatea de Matematica-Informatica. Avand in vedere ca societatea are autorizat si codul CAEN 8559, poate incheia contracte pentru verificari teme sau explicatii exercitii matematica (pregatire individuala online) cu persoane fizice (parintii copiilor), iar la sfarsit de luna sa ...
27Nov2024

Refacturare cursuri de dezvoltare personala

de Vera Constantin valabil la 27 Nov 2024
Intrebare: Societatea A organizeaza cursuri de dezvoltare personala si primeste de la furnizor factura fiscala insotita de lista de prezenta. In lista de prezenta se identifica persoane care nu sunt angajate la firma A, fiind angajate la firma B. Firma A intentioneaza sa refactureze costul aferent acelor persoane catre firma B, prin structura de comisionar.Este corecta incadrarea? Care ar fi contul ...
26Nov2024

Autofactura emisa de clientul din UE

de Vera Constantin valabil la 26 Nov 2024
Intrebare: In cazul unei firme platitoare de TVA, cum trebuie sa procedez in situatia in care clientul din UE emite o autofactura (self-billing) pe numele prestatorului din Romania, potrivit intelegerii contractuale? Inregistrez direct autofactura emisa de client sau trebuie sa emitem si noi o factura proprie? La ce rand trebuie sa apara in declaratia 300?
x