De la 1 ianuarie 2016, se elimina registrul jurnal de incasari si plati, dar si alte documente financiar-contabile
05 Nov 2015
Din nomenclatorul documentelor financiar-contabile Registrul jurnal de incasari si plati va fi eliminat, potrivit unui proiect de ordin publicat recent pe site-ul Ministerului Finantelor, care ar urma sa se aplice din 2016. In acelasi timp si alte formulare urmeaza sa nu mai fie folosite.
In acest moment ele sunt reglementate, prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Noul proiect de act normativ urmareste actualizarea si simplificarea normelor de intocmire si utilizare a acestor documente.
Printre cele mai importante modificari se afla eliminarea registrului jurnal de incasari si plati si a altor formulare financiar-contabile, ca de exemplu: procesul-verbal de plati, fisa de cont analitic pentru cheltuieli de productie sau fisa de cont analitic pentru cheltuieli.
Registrul de incasari si plati, este acum obligatoriu la contabilitatea in partida simpla
Registrul jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) este un document reglementat in prezent de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla. Mai exact, acesta este completat de persoanele fizice care desfasoara activitati independente si care conduc contabilitatea in partida simpla.
Incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza anual sau la cererea organului de control. El se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii sale.
Continutul minim obligatoriu de informatii al Registrului- jurnal de incasari si plati este urmatorul:
Proiectul de ordin lansat recent mai prevede totodata si eliminarea din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile a acelor formulare care se pot intocmi de catre entitati numai in functie de necesitati si conform procedurilor stabilite (proces-verbal de plati, fisa de cont analitic pentru cheltuieli de productie, fisa de cont analitic pentru cheltuieli etc.).
Procesul-verbal de plati este un document justificativ pentru sumele predate de casierul unitatii mandatarului platitor, in vederea efectuarii platilor. In acelasi timp, cu ajutorul sau sunt justificate sumele primite de mandatarul platitor, dar se si inregistreaza in contabilitate salariile si alte drepturi neachitate.
Acesta se intocmeste intr-un singur exemplar si se retine la casieria unitatii ori de cate ori se fac plati prin casierii platitori. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
Fisa de cont analitic pentru cheltuieli se intocmeste intr-un exemplar, separat pentru fiecare cont sintetic de cheltuieli, si se completeaza pe baza documentelor justificative referitoare la operatiile intervenite. La sfarsitul fiecarei luni, se totalizeaza rulajele, in vederea intocmirii balantei analitice de verificare a operatiilor inregistrate in contabilitatea de gestiune. Aceasta fisa se arhiveaza la compartiment financiar-contabil; ea nu circula, fiind un document de inregistrare contabila.
In acest moment ele sunt reglementate, prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Noul proiect de act normativ urmareste actualizarea si simplificarea normelor de intocmire si utilizare a acestor documente.
Printre cele mai importante modificari se afla eliminarea registrului jurnal de incasari si plati si a altor formulare financiar-contabile, ca de exemplu: procesul-verbal de plati, fisa de cont analitic pentru cheltuieli de productie sau fisa de cont analitic pentru cheltuieli.
Registrul de incasari si plati, este acum obligatoriu la contabilitatea in partida simpla
Registrul jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) este un document reglementat in prezent de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 170/2015 pentru aprobarea reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla. Mai exact, acesta este completat de persoanele fizice care desfasoara activitati independente si care conduc contabilitatea in partida simpla.
Incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare facute la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri externe nerambursabile (subventii);
- alte sume iicasate (de exemplu restituiri de impozite, taxe si penalitati).
- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- alte plati efectuate (de exemplu penalitati, amenzi platite).
Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza anual sau la cererea organului de control. El se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii sale.
Continutul minim obligatoriu de informatii al Registrului- jurnal de incasari si plati este urmatorul:
- data efectuarii operatiunii de incasare/plata;
- denumirea si numarul documentului justificativ care sta la baza inregistrarii operatiunii;
- explicatii privind natura operatiunii;
- suma incasata in numerar sau prin banca, ce rezulta din fiecare document justificativ;
- suma platita in numerar sau prin banca, ce rezulta din fiecare document justificativ.
Proiectul de ordin lansat recent mai prevede totodata si eliminarea din Nomenclatorul documentelor financiar-contabile a acelor formulare care se pot intocmi de catre entitati numai in functie de necesitati si conform procedurilor stabilite (proces-verbal de plati, fisa de cont analitic pentru cheltuieli de productie, fisa de cont analitic pentru cheltuieli etc.).
Procesul-verbal de plati este un document justificativ pentru sumele predate de casierul unitatii mandatarului platitor, in vederea efectuarii platilor. In acelasi timp, cu ajutorul sau sunt justificate sumele primite de mandatarul platitor, dar se si inregistreaza in contabilitate salariile si alte drepturi neachitate.
Acesta se intocmeste intr-un singur exemplar si se retine la casieria unitatii ori de cate ori se fac plati prin casierii platitori. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- Denumirea unitatii,
- Denumirea si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului,
- Numele si prenumele casierului si ale mandatarului formularului,
- Suma predata/primita (in cifre si litere), cu mentionarea actelor de plati,
- Semnatura casierului si a mandatarului platitor pentru suma predata/primita, precum si pentru suma primita/restituita.
Fisa de cont analitic pentru cheltuieli se intocmeste intr-un exemplar, separat pentru fiecare cont sintetic de cheltuieli, si se completeaza pe baza documentelor justificative referitoare la operatiile intervenite. La sfarsitul fiecarei luni, se totalizeaza rulajele, in vederea intocmirii balantei analitice de verificare a operatiilor inregistrate in contabilitatea de gestiune. Aceasta fisa se arhiveaza la compartiment financiar-contabil; ea nu circula, fiind un document de inregistrare contabila.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
07Dec2020
ONG. Simplificari privind inscrierea in Registrul Unitatilor de Cult si exceptii de la depunerea Declaratiei privind Beneficiarul Real
de
Ionut Jinga
07 Dec 2020
11Iul2018
Punerea in aplicare a dispozitiilor Ordonantei Guvernului 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii
de
PortalContabilitate.ro
11 Iul 2018
22Iun2017
Raportarile contabile la 30 iunie se depun pana la 16 august 2017. OMFP nr. 895/2017
de
PortalContabilitate.ro
22 Iun 2017
19Iun2017
Sfatul expertului Robert Gearba: Documente obligatorii in cazul unui control!
de
PortalContabilitate.ro
19 Iun 2017