Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 21 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Declarare in e-Transport accesorii feronerie trimise gratuit

valabil la 11 Oct 2024Conform legislatiei in vigoare!
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Societatea X S.R.L vinde unor clienti din tari din Uniunea Europeana mobilier din lemn produs in Romania, in care sunt incorporate diverse accesorii, in principal feronerie, pe care clientii europeni respectivi le pun la dispozitia societatii noastre, fara plata.

In declaratia e-Transport, la intrarea in tara a acestor accesorii, am incadrat operatiunea in Operatiuni in sistem Lohn(UE) a intrare(LHI). Continuand introducerea datelor, la rubrica Scop - singura optiune acceptata de sistem este 9999- Acelasi cu operatiunea. In coloana Valoare am introdus valoarea accesoriilor conform facturilor proforma care insotesc transportul.

Ca urmare a primirii decontului precompletat e-TVA, din portalul ANAF, am regasit o suma corespunzatoare TVA aferenta valorii accesoriilor fara plata, situatie care nu este conforma cu realitatea, intrucat accesoriile sunt puse la dispozitia noastra fara plata, deci faptic nu am avansat TVA.

Avand in vedere cele descrise mai sus, va rugam sa ne comunicati cum trebuie sa se procedeze in asemenea cazuri, pentru inregistrarea corecta a operatiunii, atat in e-Transport, cat si in e-TVA, astfel incat operatiunea sa fie incadrata corect, iar in decontul e-TVA precompletat sa nu se mai inregistreze TVA aferenta valorii accesoriilor importate in conditiile precizate mai sus.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4647

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 11 oct 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133692 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria RO e-Transport

20Dec2024

Vanzare articole imbracaminte. Codul UIT

de Vera Constantin valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Sunt o societate care fabrica si vinde articole de imbracaminte. Am vandut in noiembrie 2024 articole de imbracaminte catre un SRL din Bucuresti in colete trimise prin Fan Courier. Cantitatea facturata este de 70 kg si valoarea cu tot cu TVA este de 8.330 lei. Trebuie sa obtin codul UIT in acest caz? Dar daca vindeam aceleasi produse in aceleasi conditii in martie 2024, trebuia sa obtin codul UIT?
14Dec2024

Ro e-Transport. Factura din Belgia sosita din Italia

de Vera Constantin valabil la 14 Dec 2024
Intrebare: Cum declaram in e-Transport o achizitie pentru care avem factura emisa de partener din Belgia, dar marfa vine din Italia?
13Dec2024

Obtinere cod UIT achizitie intracomunitara

de Anca Bilas valabil la 13 Dec 2024
Intrebare: Compania la care lucrez a achizitionat din Olanda piese de schimb in valoare de peste 50.000 Euro. Responsabilitatea transportului este a furnizorului. Furnizorul ne-a comunicat ca marfa este pregatita, ca urmeaza sa fie incarcata in mijlocul de transport si expediata. Marfa a fost facturata si platita in avans, iar furnizorul are cod valid de TVA. Pentru expediere ne-a solicitat codul UIT. ...
16Dec2024

RO e-Transport. Obligatii

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 16 Dec 2024
Intrebare: Societatea X desfasoara la statia de sortare - activitatea de sortare a deseurilor din constructii. Din procesul de sortare rezulta separat: pamant, pietre, etc., care se livreaza catre diversi clienti. Va rugam sa ne comunicati daca transportul de pamant si pietre trebuie declarat in e-Transport la codurile NC 2505 sau NC 2517, sau nu, avand in vedere provenienta acestora din deseuri.
17Dec2024

Obligativitate emitere codul UIT

de Monica Cernea valabil la 17 Dec 2024
Intrebare: Achizitionarea de bunuri de la un furnizor intracomunitar, transportate prin firma de curierat, trebuie declarata in e-Transport daca coletul este sub 31,5 kg si valoarea este sub 10.000 lei? Dar ce se intampla daca greutatea coletului este intre 31,5 kg si 500 kg si valoarea este sub sau peste 10.000 lei? Regulile privind autovehiculele cu o greutate de peste 2,5 kg, greutatea de peste 500 kg ...
11Dec2024

Declarare e-Transport

de Gabi Popescu valabil la 11 Dec 2024
Intrebare: Societatea X cumpara din Olanda piese de schimb pentru utilaje de la furnizorul Y. Marfa cantareste 24 kg, iar valoarea este de 15.000 lei. Furnizorul Y se ocupa de transport, folosind serviciile de curierat DHL Express (conditia de livrare DAP) si factureaza transportul impreuna cu marfa clientului X.1. Cine trebuie sa ceara codul UIT?2. Avand in vedere ca societatea X nu poate obtine numarul ...
x