Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Depasire prag 10.000 euro vanzare intracomunitare de bunuri la distanta

valabil la 12 Ian 2025Conform legislatiei in vigoare!
Stan Cosmina Raspuns oferit de
Stan Cosmina

Economist

Intrebare: In octombrie 2023 societatea a primit o comanda pentru usi de garaj de la o persoana fizica neinregistrata fiscal din Germania in valoare de 18.000 euro. In octombrie 2023 s-a facturat avansul de 8.000 euro + TVA. In octombrie 2024, s-a facturat stornarea avansului de 8.000 euro si valoarea bunurilor livrate de 18.000 euro + TVA 19%.

1. Avand in vedere ca este depasit pragul de 10.000 euro pentru livrari catre persoane neinregistrate in scopuri de TVA din UE, cand trebuia ceruta inregistrarea in OSS: inainte de data facturii sau dupa depasirea pragului de 10.000 euro?

2. Specificam ca in anul 2024 aceasta a fost singura livrare de acest fel si societatea nu s-a inregistrat in OSS. Ce solutii ar fi pentru a fi indeplinite toate indatoririle fiscale?

3. Daca in anul 2025 vor mai avea loc livrari de acest fel, trebuie sa ne inregistram inainte de data facturarii?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2512

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 12 ian 2025.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134489 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria OSS/IOSS

13Ian2025

Organizare eveniment international in Romania. Inregistrare in OSS

de Vera Constantin valabil la 13 Ian 2025
Intrebare: O societate din Romania, neplatitoare de TVA, va organiza un eveniment international in Romania. Incasarile pentru acest eveniment vor fi de la persoane fizice din UE si non-UE.1. Daca evenimentul se desfasoara in Romania, societatea trebuie sa se inregistreze in sistemul OSS la depasirea pragului de 10.000 euro?2. Daca raspunsul este DA la punctul 1, cand trebuie sa se inregistreze ...
10Ian2025

TVA. Vanzare intracomunitara la distanta versus livrare intracomunitara

de Ela Dumitra valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: Societatea noastra, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA in Romania, vinde prin intermediul unui site produse catre o societate din Bulgaria, platitoare de TVA. Produsele sunt expediate de societatea noastra prin curier din Romania catre Bulgaria, iar factura este emisa fara TVA, fiind indeplinite conditiile pentru ca operatiunea sa fie considerata livrare ...
05Ian2025

Aplicarea sistemului OSS. Vanzare mobilier catre persoane fizice in UE

de Anca Bilas valabil la 05 Ian 2025
Intrebare: Societatea din Romania, platitoare de TVA, produce mobilier. Produsele sunt prezentate pe site-ul societatii. Facturile emise catre persoane fizice cu domiciliul in UE, pe baza unor comenzi preluate telefonic de catre agentii de vanzari angajati ai societatii in Romania si livrate de catre societate in tarile respective, conduc la obligativitatea inregistrarii in sistemul OSS si, pe cale de ...
31Dec2024

Conditii pentru aplicare regim special bunuri second hand

de Amelia Dumitras valabil la 31 Dec 2024
Intrebare: O firma care cumpara ceasuri second-hand de la diverse firme sau persoane fizice a depasit plafonul de TVA. A devenit platitoare de TVA si doreste sa aplice regimul marjei. 1. Pentru achizitiile de ceasuri second-hand de la alte firme sau persoane juridice, nu deduce TVA. Insa pentru achizitia altor bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii (telefonie, internet, paza, reclama si ...
23Dec2024

Vanzare la distanta. Obligatii de declarare

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 23 Dec 2024
Intrebare: Speta priveste o societate inregistrata in scopuri de TVA in Romania, inregistrata in sistemul OSS si care acum a obtinut si cod intracomunitar in Germania (inregistrare in scopuri de TVA in Germania), intrucat detine acolo un depozit pentru Amazon.Pentru a nu gresi monografiile contabile, am urmatoarele intrebari:1. Marfurile care pleaca din depozitul Amazon din Germania catre clienti din ...
22Dec2024

Livrari intracomunitare de bunuri la distanta

de Elena Garofil valabil la 22 Dec 2024
Intrebare: O persoana juridica romana, inregistrata ca platitoare de TVA in Romania, vinde produse catre o persoana juridica din Bulgaria, neplatitoare de TVA. Factura se emite cu TVA intern, in cota de 19%, deoarece clientul nu a comunicat un cod valid de TVA.Aceste livrari intra in calculul plafonului de 10.000 euro pentru inregistrarea in OSS? Se considera livrari intracomunitare sau vanzari la ...
x