Dezmembrari auto. Monografie contabila
Exemplu de operatiuni desfasurate:
1. Achizitia masinii in vederea dezmembrarii (de la furnizor platitor de TVA cu taxare inversa, deoarece se considera deseu, iar de la persoane fizice - in baza de contract de vanzare-cumparare, dar intotdeauna cu retinere fond de mediu 2%):
301 = 401 500 lei
Sau:
301 = 462 500 lei
*Calculul TVA si fondul de mediu sunt clare, astfel ca nu le mai mentionez in exemplu.
2. Plata furnizorului:
401 = 5311/5121 490 lei (mai putin fondul de mediu)
Sau:
462 = 5311/5121
3. Dezmembrarea masinii:
601 = 301 500 lei
Concomitent cu incarcarea pieselor care rezulta din dezmembrare si care se vor vinde ca atare, ca marfuri:
371 = 607 500 lei (aici mentionez ca ar fi trebuit sa fie contul 7588, dar Saga nu imi permite utilizarea altui cont decat 607)
Practic, marfurile se incarca cu acelasi pret ca si pretul materiei prime, ca sa nu produca niciun venit din activitatea de productie. Pretul este stabilit oarecum, de o comisie de dezmembrare, pe baza valorii de piata, insa nu e prea verosimila aceasta afirmatie, deoarece piesele se vor vinde cu pret mult mai mare decat cel cu care au fost receptionate, asta si datorita faptului ca preturile se mai si negociaza sau se modifica si datorita starii de uzura care intervine in timp. Aici, va zic sincer, ca nu am o justificare a formarii preturilor si nu sunt convinsa ca e bine cum procedez.
4. Incarcarea in gestiune cu deseurile rezultate:
346 = 711 100 lei, dar si aici luam ca referinta un pret cu care vindem noi mai departe deseul de fier, nu stiu daca este bine sau nu, mai ales ca acest deseu cuprinde mai multe tipuri de deseuri (fier, platic, burete, sticla etc.); nu toate se vand, unele se dau cu titlu gratuit.
5. Vanzarea marfurilor (bineinteles cu TVA colectata):
4111 = 707 1000 lei
6. Scaderea din gestiune a marfurilor vandute:
607 = 371 500 lei
7. Vanzarea deseuri cu taxare inversa si cu retinere fond mediu la unitatile colectoare:
4111 = 703 400 lei
8. Scadearea din gestiune a deseurilor:
711 = 346 100 lei
De doi ani incoace lucram dupa modelul expus mai sus, insa inainte, monografia contabila era aceeasi, insa marfurila care rezultau in urma dezmembrarii se incarcau in gestiune la valoarea de vanzare. Dar, pentru ca rezulta un venit prea mare care nu era real, mai mult, marfurile nici nu se vindeau imediat, asa ca pretul lor de vanzare putea sa scada pana la momentul vanzarii, deoarece se puteau degrada in timp, am renuntat la aceasta modalitate de inregistrare. Singurul moment in care se inregistreaza venitul este momentul vanzarii.
Procedez corect atat din punctul de vedere al monografiei contabile, cat si din cel al formarii preturilor pentru care nu am o justificare palpabila, documentata?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 mar 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 134509 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!