Disputa lunii ianuarie: noile cerinte ANAF pentru inregistrarea TVA
19 Ian 2016
ANAF cere o lista semnificativ de lunga de documente pentru inregistrarea in scopuri de TVA. In afara de faptul ca se cer din nou date pe care institutia le are deja in evidenta, firmele trebuie sa depuna si un plan de afaceri.
Dosarul pune firmele pe drumuri si duce la costuri de administrare semnificativ mai mari. Mediul de afaceri se confrunta astfel din nou cu o situatie in care birocratia si procedurile greoaie isi fac loc in administrarea unui business.
Intr-un document obtinut de portalul Cursdeguvernare.ro, se arata lista acelor informatii si documente pe care Fiscul le cere inainte de a solutiona cererea de inregistrare TVA.
Astfel, sursa amintita precizeaza ca respectiva companie "careia ANAF ii cere planul de afaceri si contractele incheiate functioneaza de mai mult de 10 ani, e platitoare de TVA de la inceput, are peste 15 angajati. Declara profit.
Lista documentelor pe care ANAF le-a solicitat zilele trecute unei companii la inregistrarea in scopuri de TVA (o parte):
- fotocopii conform cu originalul ale contractelor incheiate
-lista furnizori/clienti
- un plan de afaceri
- lista mijloacelor fixe
- evidenta financiar-contabila
Documentul adresat de ANAF contribuabilului se termina dur :
administratorului i se atrage atentia ca nu poate amna dect o singura data prezentarea la fisc cu dosarul, ca ANAF decide daca aproba sau nu amnarea intlnirii si ca, in caz de neprezentare, companiei i se anuleaza inregistrarea in scop de TVA (lucru care, practic, inseamna faliment)", mentioneaza Cursdeguvernare.ro.
Aceste modificari vin odata cu noul ordin din 6 ianuarie in urma caruia se cer, de la companiile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, noi informatii privind actionarii si administratorii, alaturi de studiile acestora, veniturile din ultimul an, sursa veniturilor si inclusiv mentionarea faptului ca au fost sau nu la conducerea unor firme cu datorii la stat.
Aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca ANAF nu a pus la dispozitie niciun punctaj in functie de care sa se stabileasca daca o companie pastreaza sau primeste inregistrarea in scopuri de TVA, "decizia ANAF" fiind astfel "netransparenta".
Sursa: www.contabilul.ro
Dosarul pune firmele pe drumuri si duce la costuri de administrare semnificativ mai mari. Mediul de afaceri se confrunta astfel din nou cu o situatie in care birocratia si procedurile greoaie isi fac loc in administrarea unui business.
Intr-un document obtinut de portalul Cursdeguvernare.ro, se arata lista acelor informatii si documente pe care Fiscul le cere inainte de a solutiona cererea de inregistrare TVA.
Astfel, sursa amintita precizeaza ca respectiva companie "careia ANAF ii cere planul de afaceri si contractele incheiate functioneaza de mai mult de 10 ani, e platitoare de TVA de la inceput, are peste 15 angajati. Declara profit.
Lista documentelor pe care ANAF le-a solicitat zilele trecute unei companii la inregistrarea in scopuri de TVA (o parte):
- fotocopii conform cu originalul ale contractelor incheiate
-lista furnizori/clienti
- un plan de afaceri
- lista mijloacelor fixe
- evidenta financiar-contabila
Documentul adresat de ANAF contribuabilului se termina dur :
administratorului i se atrage atentia ca nu poate amna dect o singura data prezentarea la fisc cu dosarul, ca ANAF decide daca aproba sau nu amnarea intlnirii si ca, in caz de neprezentare, companiei i se anuleaza inregistrarea in scop de TVA (lucru care, practic, inseamna faliment)", mentioneaza Cursdeguvernare.ro.
Aceste modificari vin odata cu noul ordin din 6 ianuarie in urma caruia se cer, de la companiile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, noi informatii privind actionarii si administratorii, alaturi de studiile acestora, veniturile din ultimul an, sursa veniturilor si inclusiv mentionarea faptului ca au fost sau nu la conducerea unor firme cu datorii la stat.
Aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca ANAF nu a pus la dispozitie niciun punctaj in functie de care sa se stabileasca daca o companie pastreaza sau primeste inregistrarea in scopuri de TVA, "decizia ANAF" fiind astfel "netransparenta".
Sursa: www.contabilul.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
06Aug2019
ANAF a introdus noul formular 109 - Declaratie privind taxa pe active financiare nete
de
PortalContabilitate.ro
06 Aug 2019
23Mai2019
Declaratia unica va fi modificata conform unui proiect publicat pe site-ul ANAF
de
PortalContabilitate.ro
23 Mai 2019