Evidenta contabila restaurant
valabil la 31 Ian 2022
Intrebare: Am preluat de curand un restaurant. Pe gestiune se lucreaza cu programul GrandChef, iar pentru contabilitate folosim programul Nexus (unde se tine doar valoric). Care este modul corect pentru contabilizarea rapoartelor primite la final de luna din Grandchef pentru care trebuie sa fac note contabile in Nexus?
Modul de lucru l-am stabilit in felul urmator:
NIR-uri cantitativ valorice in GrandChef;
NIR-uri valorice in Nexus;
Z-urile (casa de marcat este legata de GrandChef unde se introduc reperele, retetele si prin casa de marcat se scot felurile de mancare, bauturile - au fost stabilite cotele de tva corecte) se introduc manual in Nexus.
Ce pasi se urmeaza si cum este corect sa le contabilizez? Care sunt notele contabile cu sumele pe care trebuie sa le am in vedere si de asemenea rapoartele care ma ajuta sa am informatiile cu acuratete? Nu am mai avut activitati HORECA.
Modul de lucru l-am stabilit in felul urmator:
NIR-uri cantitativ valorice in GrandChef;
NIR-uri valorice in Nexus;
Z-urile (casa de marcat este legata de GrandChef unde se introduc reperele, retetele si prin casa de marcat se scot felurile de mancare, bauturile - au fost stabilite cotele de tva corecte) se introduc manual in Nexus.
Ce pasi se urmeaza si cum este corect sa le contabilizez? Care sunt notele contabile cu sumele pe care trebuie sa le am in vedere si de asemenea rapoartele care ma ajuta sa am informatiile cu acuratete? Nu am mai avut activitati HORECA.
Raspuns: Activitatea de restaurant este o combinatie de comert cu productie.
Salariile personalului:
641 = 421
Retinerile din salarii:
421 = %
4315
4316
444
Contributia asiguratorie pentru munca:
646 = 436
Amortizare imobilizari:
6811 = 2814
Consumul materiilor prime, in baza unui raport generat de programul de gestiune:
601 = 301
Consumul materialelor auxiliare, in baza unui raport generat de programul de gestiune:
6021 = 3021
Obtinerea preparatelor, in baza unui raport generat de programul de gestiune:
345 = 711
Costul de productie unitar este determinat tinand seama si de alte cheltuieli directe si
indirecte incorporabile (salarii personal direct, combustibil, transport, energie si apa, gaze etc.).
Descarcarea din gestiune a produselor finite vandute:
711 = 345
Nota: De obiecei, in domeniul HORECA nu exista stocuri de produse finite si descascarcarea de gestiune a produselor finite este egala cu incarcarea gestiunii cu produse.
Inregistrarea veniturilor din vanzarea preparatelor, in baza rapoartelor zilnice (intocmite defalcat pentru preparate culinare/marfuri)
4111 = %
7015
4427
Si incasarea acestora:
5121/5125/5311 = 4111
Pentru marfurile si produsele cumparate care se vand ca atare, se poate asigura evidenta la pret de vanzare cu amanuntul cu TVA (pret de raft), caz inregistrarea in gestiune se va face astfel:
Achizitie marfuri, in baza NRCD cu pret de vanzare:
% = 401
371
4426
Inregistrare adaos comercial si tva neexigibila:
371 = %
378
4428
Descarcarea gestiunii aferente vanzarii de marfuri (bauturi alcoolice si nealcoolice):
% = 371
607
378
4428
Evidenta marfurilor la pret de vanzare nu este obligatorie. Daca in programul de gestiune aveti o evidenta cantitativ-valorica a marfurilor, inregistrarile contabile pot fi:
Achizitie marfuri, in baza NRCD intocmit la pret de achizitie:
% = 401
371
4426
Vanzare marfuri:
4111 = %
707
4427
Descarcarea gestiunii aferente vanzarii de marfuri (bauturi alcoolice si nealcoolice):
607 = 371
Inregistrarea obtinerii produselor care necesita preparare (de tip cocktail):
601 = 301 in baza rapoartelor generate de programul de gestiune
345 = 711 in baza rapoartelor generate de programul de gestiune
Inregistrarea vanzarilor:
4111 = %
701
707
4427
Sintetizand cele de mai sus:
- veti inregistra in Nexus NRCD pentru toate intrarile, valoric;
- apoi veti inregistra concomitent: obtinerea produselor finite, consum materiii prime si materiale si descarcarea de gestiune pentru marfuri/produse finite, pe baza rapoartelor generate de programul de gestiune;
- inregistrati vanzarile de produse finite si marfuri pe baza Z-urilor.
Informatii la zi oferite de expertii PortalContabilitate.ro -
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania
Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT! Completeaza formularul de mai jos:
- 125 de Experti iti stau la dispozitie + o Baza de Date cu 137.082 de intrebari si raspunsuri
- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la specialisti
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!
Intrebari similare din categoria Case marcat
26Mar2025
Casa de marcat cabinet medical
de
Gabi Popescu
valabil la 26 Mar 2025
Intrebare: Am un cabinet de medicina de familie organizat ca societate comerciala cu raspundere limitata, cu obiect principal de activitate "activitati de asistenta medicala generala" (CAEN 8621) si obiect secundar de activitate 8622, 8690, 8710 si 8730, care presteaza servicii medicale in baza contractului cadru cu CNAS si DSP. Sediul lucrativ este in mediul rural, unde populatia este invarsta si cu ...
25Mar2025
Obligatia dotare cu terminal POS
de
Mihaela Corneanu
valabil la 25 Mar 2025
Intrebare: O I.F. cu codul CAEN 4789 (vinde la o taraba in piata) are casa de marcat, are incasari in numerar de peste 50.000 lei/an.Are obligativitatea sa detina POS?
23Mar2025
Justificare sume din registrul de casa
de
Mihaela Corneanu
valabil la 23 Mar 2025
Intrebare: O societate a organizat un festival. In cadrul acestui festival, consumatorii au putut cumpara jetoane de la organizator pentru a achizitiona produse de la participantii la festival. Firma organizatoare a introdus sumele incasate in numerar in casa de marcat ulterior. Intre timp, administratorul a depus aceste sume in banca.Pe baza carui document pot fi inregistrate sumele incasate din vanzarea ...
20Mar2025
Facturare catre persoana fizica. Obligativitate casa de marcat
de
Vera Constantin
valabil la 20 Mar 2025
Intrebare: Societatea A desfasoara activitati specifice constructiilor si lucreaza cu firme. In mod exceptional (o singura data, pentru suma de 10.000 lei), a facturat catre o persoana fizica pentru prestarea de lucrari de constructii. Incasarea s-a facut prin ordin de plata (OP).Avand in vedere prevederile legale, este obligatorie achizitia unei case de marcat, avand in vedere ca a prestat servicii ...
17Mar2025
Registru de casa in cazul unui CMI
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 17 Mar 2025
Intrebare: Un CMI (cabinet medical individual) stomatologic incaseaza numerar de la pacienti, bani pe care doctorul ii ia acasa zilnic ca titular de CMI. In contextul plafonului de numerar care vizeaza si PFA-urile, va rog sa imi spuneti daca este necesar sa se intocmeasca dispozitie de plata atunci cand se ridica acest numerar din CMI. Este obligat sa intocmeasca un registru de casa sau este suficient ...
17Mar2025
Pierdere casa de marcat
de
Mihaela Corneanu
valabil la 17 Mar 2025
Intrebare: Am pierdut casa de marcat cu ocazia transferului patrimoniului dintr-o locatie in alta.Cum trebuie procedat?