Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Fond de handicap. Produse achizitionate prin intermediari. Conditii

valabil la 24 Apr 2024Conform legislatiei in vigoare!
Rodica Mantescu Raspuns oferit de
Rodica Mantescu

Specialist Legislatia Muncii

Intrebare: Conform art. 78 alin. 2 si alin. 3 lit. b din Legea 448/2006, in cazul neincadrarii de persoane cu handicap in procentul de 4% din numarul total de angajati, angajatorii sunt obligati sa plateasca, lunar, catre bugetul de stat o suma reprezentand echivalentul a minimum 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentand diferenta pana la 100% sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse si/sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate in unitati protejate autorizate.

Dorim sa achizitionam de la o unitate protejata din cadrul unei organizatii de persoane cu handicap, produse de tip IT (laptopuri, monitoare, periferice etc.), produse de birotica, curatenie (altele daca pot fi comercializate in autorizatie), mobilier, electrocasnice etc. Aceasta unitate protejata care face parte dintr-o APDF (asociatie pentru persoane cu dizabilitati fizice) si nu produce aceste echipamente IT, le comercializeaza. In art. 78 alin. 4(1) se precizeaza ca fac exceptie de la prevederile alin. (3) lit. b) unitatile protejate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap care pot desfasura si activitati de vanzari/intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective.

Am formulat o intrebare prin intermediul portalului ANAF si am primit urmatorul raspuns: "Avand in vedere predeverile legale mentionate mai sus, Unitatile protejate autorizate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap, pot desfasura si activitati de vanzari si/sau intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective. Aceste unitati protejate au obligatia prezentarii unui raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte cum au fost utilizate fondurile obtinute prin activitatea comerciala. Activitatile de intermedieri (activitatea Unitatii Protejate de unde dorim sa achiztionam este de vanzare si nu de intermediere) prevazute se refera numai la produse si/sau servicii oferite de catre o alta unitate protejata autorizata potrivit dispozitiilor legii nr. 448/2006 (infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap). Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat. Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de contractul comercial, factura si dovada platii."

Putem considera aceste cheltuieli deductibile, in conformitate cu prevederile Legii 448 si a Codului fiscal? In conformitate cu raspunsul ANAF atasat, dupa indeplinirea tuturor etapelor de natura contractuala, exista riscul de a nu fi considerate deductibile din fond a cheltuielilor cu achizitia de bunuri de tip IT, mobilier, produse de curatenie etc. de la o unitate protejata autorizata sa faca comert si care este infiintata in cadrul unei APDF, ce utilizeaza 75% din profitul sau pentru programe de integrare? Daca verificam autorizatia, daca avem acordul de parteneriat, contractul comercial, factura si dovada platii, trebuie sa atasam raportul de activitate la contractual comercial?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: servicii

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 apr 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133693 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contributii obligatorii

02Dec2024

Hrana, chirie, utilitati. Tratament fiscal

de Rodica Mantescu valabil la 02 Dec 2024
Intrebare: Suntem o firma ce activeaza in domeniul productiei de mobila si amenajari interioare, iar cu data de 11 noiembrie am recrutat si angajat forta de munca din India printr-o agentie de recrutare. Prin contractul de recrutare s-a stabilit ca la salariul de incadrare sa se adauge si o norma de hrana in suma de 500 lei (bani cash), precum si chiria si utilitatile achitate de firma.La norma de hrana ...
26Sep2024

Fond solidaritate persoane cu handicap. Monografie contabila

de Vera Constantin valabil la 26 Sep 2024
Intrebare: Ce facilitati avem in ceea ce priveste fondul de solidaritate datorat, daca avem contract cu unitati protejate si cum reflectam in contabilitate aceasta facilitate?
23Sep2024

Inregistrare varsaminte la fond de handicap. Achizitii de la unitati protejate

de Elena Garofil valabil la 23 Sep 2024
Intrebare: Societate cu 350 de angajati, care, in baza modului de calcul al fondului de handicap datorat, are de plata lunar suma de 38.000 lei. In baza unor contracte cu unitati protejate, achizitioneaza lunar produse si servicii de 19.000 lei de la unitati protejate si, conform legii, plateste doar 19.000 lei catre bugetul de stat.Ne intereseaza care sunt inregistrarile contabile, va rog. Dorim ca ...
14Sep2024

Varsaminte de la persoane juridice pentru persoane cu handicap neincadrate

de Elena Garofil valabil la 14 Sep 2024
Intrebare: In luna septembrie, am incheiat un parteneriat pentru servicii de masaj la birou cu o unitate protejata si dorim sa folosim suma disponibila din fondul de handicap. 1. In afara de contract, factura si plata, ce alte formalitati sau declaratii sunt necesare pentru a deduce cei 50% lunar? 2. Plata trebuie efectuata pana la 30 septembrie pentru a deduce suma din fondul de handicap aferent lunii ...
09Sep2024

Salariat cu handicap. Scutiri de la plata impozitului pe venit

de Nicolae Liviu valabil la 09 Sep 2024
Intrebare: Se poate refuza scutirea de impozit a unei persoane cu handicap care a depus o cerere potrivit art. 60 din Codul fiscal daca aceasta are o amenda neachitata pentru rovinieta?
09Sep2024

Administrator nerezident. Decontare cheltuieli de deplasare

de Constanta Popa valabil la 09 Sep 2024
Intrebare: Administratorul unei societati din Romania (numit prin statut) este o persoana fizica romana cu domiciliul si rezidenta fiscala in Olanda. Acesta nu este salariat la societate si nici nu primeste vreo suma de bani sub alta forma (contract de mandat etc.). Societatea doreste sa i se deconteze administratorului transportul, cazarea si diurna pentru deplasarile internationale in scopul ...
x