Fond de handicap. Produse achizitionate prin intermediari. Conditii
Dorim sa achizitionam de la o unitate protejata din cadrul unei organizatii de persoane cu handicap, produse de tip IT (laptopuri, monitoare, periferice etc.), produse de birotica, curatenie (altele daca pot fi comercializate in autorizatie), mobilier, electrocasnice etc. Aceasta unitate protejata care face parte dintr-o APDF (asociatie pentru persoane cu dizabilitati fizice) si nu produce aceste echipamente IT, le comercializeaza. In art. 78 alin. 4(1) se precizeaza ca fac exceptie de la prevederile alin. (3) lit. b) unitatile protejate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap care pot desfasura si activitati de vanzari/intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective.
Am formulat o intrebare prin intermediul portalului ANAF si am primit urmatorul raspuns: "Avand in vedere predeverile legale mentionate mai sus, Unitatile protejate autorizate infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap, pot desfasura si activitati de vanzari si/sau intermedieri, cu conditia ca minimum 75% din profitul obtinut sa fie destinat programelor de integrare socioprofesionala pentru persoanele cu handicap din organizatiile respective. Aceste unitati protejate au obligatia prezentarii unui raport financiar la fiecare inceput de an, din care sa rezulte cum au fost utilizate fondurile obtinute prin activitatea comerciala. Activitatile de intermedieri (activitatea Unitatii Protejate de unde dorim sa achiztionam este de vanzare si nu de intermediere) prevazute se refera numai la produse si/sau servicii oferite de catre o alta unitate protejata autorizata potrivit dispozitiilor legii nr. 448/2006 (infiintate in cadrul organizatiilor persoanelor cu handicap). Achizitionarea produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate se realizeaza in baza unui acord de parteneriat. Dovada achizitionarii produselor sau serviciilor de la unitatile protejate autorizate este reprezentata de contractul comercial, factura si dovada platii."
Putem considera aceste cheltuieli deductibile, in conformitate cu prevederile Legii 448 si a Codului fiscal? In conformitate cu raspunsul ANAF atasat, dupa indeplinirea tuturor etapelor de natura contractuala, exista riscul de a nu fi considerate deductibile din fond a cheltuielilor cu achizitia de bunuri de tip IT, mobilier, produse de curatenie etc. de la o unitate protejata autorizata sa faca comert si care este infiintata in cadrul unei APDF, ce utilizeaza 75% din profitul sau pentru programe de integrare? Daca verificam autorizatia, daca avem acordul de parteneriat, contractul comercial, factura si dovada platii, trebuie sa atasam raportul de activitate la contractual comercial?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 apr 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133693 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!