Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI

Seminare online

Vezi aici toate evenimentele >>>

Webinar LIVE cu Adrian Benta - 5 noiembrie. E-Transport, E-Factura, E-TVA si inspectiile fiscale


Webinar dedicat abonatilor Portal Contabilitate

Lector: dl. Adrian Benta, analist fiscal


 

Tematica se concentreaza pe Noutatile Legislative cu accent pe:


Webinarul poate fi urmarit oricand pe parcursul abonamentului.



Va multumim!

Echipa Portal Contabilitate

Hotararea nr. 423/2021. Modificari privind normele de aplicare a programului IMM FACTOR

14 Apr 2021
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: Hotararea nr. 423/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 146/2020 privind aprobarea Programului IMM FACTOR - Produs de garantare a creditului comercial si a Schemei de ajutor de stat asociate acestuia

Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 379 din 12 aprilie 2021.

Principalele prevederi

1. Prezentele norme metodologice ale Programului IMM FACTOR - Produs de garantare a creditului comercial, reglementeaza:

a) plafonul anual al garantiilor de stat, modalitatea si conditiile de acordare, plata si recuperare a garantiilor de stat;
b) conditiile de acordare a facilitatilor de factoring si criteriile de eligibilitate pentru finantatori;
c) criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii Programului;
d) regulile de gestionare a garantiilor de stat emise in numele si in contul statului de catre Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. - I.F.N., denumit in continuare FNGCIMM, in calitate de mandatar al statului, prin Ministerul Finantelor, in favoarea fiecarui beneficiar participant la Program;
e) modalitatea de acordare a granturilor prevazute la art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2020 privind aprobarea Programului IMM FACTOR - Produs de garantare a creditului comercial si a Schemei de ajutor de stat asociate acestuia, cu modificarile ulterioare.

2. Valoarea maxima a plafonului de garantare este 5.000.000 lei pentru un beneficiar al Programului, iar cuantumul total al unei facilitati de factoring nu trebuie sa depaseasca:

a) dublul sumei reprezentand cheltuielile salariale, inclusiv contributiile sociale obligatorii datorate de angajator aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor, inregistrate la nivelul anului 2019. In cazul intreprinderilor infiintate dupa data de 1 ianuarie 2019, cuantumul maxim al imprumutului nu poate depasi suma estimata pentru primii doi ani de activitate;

sau

b) 25% din cifra de afaceri neta a beneficiarului pe anul 2019, respectiv venitul brut sau norma anuala de venit in cazul persoanelor fizice care obtin venituri din activitati independente, dupa caz, conform Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributii sociale datorate de persoanele fizice depuse la organele fiscale competente pentru anul 2019;

sau

c) o valoare care sa rezulte din nevoile sale de lichiditati; acestea pot include atat costuri cu capital de lucru, cat si costurile cu investitiile, cu conditia prezentarii unor documente justificative de catre beneficiar, situatie in care cuantumul imprumutului nu poate depasi nevoile de lichiditati de la momentul acordarii pentru urmatoarele 18 luni.

3. Valoarea maxima a unei garantii pentru o facilitate de factoring, acordata beneficiarului pentru un debitor cedat, este de maximum 750.000 lei, pentru garantiile prevazute la art. 1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2020, cu modificarile ulterioare.

4.  Costul total al finantarilor acordate in cadrul Programului se compune din:

a) rata dobanzii ROBOR la 3 luni plus o marja fixa de 2,5% pe an.

Aceasta marja include dobanda, comisionul de factoring, precum si orice alt comision perceput de finantator. Nu sunt incluse taxele aferente operatiunilor conexe activitatii de factoring, respectiv: taxe notariale, costurile legate de evaluare si inregistrarea garantiilor si alte costuri conexe;

b) comisionul de risc - comisionul de risc datorat MF de catre beneficiarul Programului, al carui nivel se stabileste anual prin ordin al ministrului finantelor. Comisionul de risc se calculeaza de catre FNGCIMM, pentru intreaga perioada de valabilitate a garantiei, ca procent diferentiat in functie de durata garantiei, fiind aplicat la valoarea garantiei.

Obligatia de plata a comisionului de risc este acoperita din ajutorul sub forma de grant primit de beneficiar pe toata durata de valabilitate a garantiei.

Comisionul de risc se regularizeaza la scadenta finala a finantarii, in functie de perioada de derulare a garantiei, prin plata diferentei de catre beneficiar, daca este cazul. Dupa incetarea aplicabilitatii schemei de ajutor de stat, pentru noile finantari de tip factoring contractate sau daca se majoreaza/prelungeste finantarea contractata initial, sumele reprezentand comisionul de risc se calculeaza de catre FNGCIMM si se vireaza de catre beneficiarii Programului intr-un cont de venituri bugetare distinct, deschis la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale centrale competente in administrarea obligatiilor fiscale datorate de acestia.

Formula de calcul al comisionului de risc este urmatoarea:

Comision de risc = (valoarea plafonului de garantare x procent comision de risc x nr. luni de garantare*) / 12
*) Inclusiv luna in care intra in vigoare garantia, exclusiv ultima luna de valabilitate a garantiei de stat.

c) comisionul de administrare - comisionul datorat FNGCIMM de beneficiarul Programului pentru intreaga perioada de valabilitate a garantiei.

Obligatia de plata a comisionului de administrare este acoperita din ajutorul sub forma de grant primit de beneficiar pe toata durata de valabilitate a garantiei.

Comisionul de administrare se regularizeaza la scadenta finala a finantarii, in functie de perioada de derulare a garantiei, prin plata diferentei de catre beneficiar sau FNGCIMM, dupa caz.

Dupa incetarea schemei de ajutor de stat, pentru noile finantari de tip factoring contractate sau daca se majoreaza/prelungeste finantarea de tip factoring, comisionul de administrare se datoreaza FNGCIMM de catre beneficiarul Programului si este virat de finantator pe toata perioada de valabilitate a garantiei si, dupa caz, pana la data inregistrarii la FNGCIMM a cererii de plata. Nivelul comisionului de administrare se stabileste prin ordin al ministrului finantelor.

Formula de calcul al comisionului de administrare este urmatoarea:

Comision de administrare = (valoarea plafonului de garantare x procent comision de administrare x nr. luni de garantare*) / 12
*) Inclusiv luna in care intra in vigoare garantia, exclusiv ultima luna de valabilitate a garantiei de stat.

5. Finantatorul va asuma si va transmite FNGCIMM lunar, pana pe data de 7 a lunii curente, documentele justificative necesare pentru plata grantului, respectiv componenta de dobanda. Formatul documentelor justificative, modalitatea de asumare a acestora, precum si canalul de transmitere catre FNGCIMM sunt agreate si detaliate in conventia de garantare si plata a granturilor incheiata cu finantatorii, respectiv in conventia privind implementarea Programului.

6. Plata ajutorului de stat aferent granturilor care acopera costurile de garantare si de finantare se efectueaza pana la data de 30 aprilie 2022, in limita bugetului alocat schemei din bugetul MF - Actiuni Generale.

7. Intre MF si FNGCIMM se incheie o conventie privind implementarea Programului, iar intre FNGCIMM si finantatorii participanti in cadrul Programului se incheie conventii de garantare si plata a granturilor prin care se stabilesc drepturile si obligatiile partilor in derularea finantarilor cu garantie de stat.

8. Perioada de derulare a Programului este determinata de alocarea de catre MF a plafonului de garantii de stat.

9. Pentru anul 2021, plafonul total al garantiilor de stat care pot fi acordate in cadrul Programului este de 1.000.000.000 lei.


alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x