In dezbatere publica: Sprijinul financiar pentru HORECA si organizatorii de evenimente. Cine si cum il poate obtine
14 Iun 2021
PROIECT IN DEZBATERE PUBLICA: Procedura de implementare a schemei de ajutor de stat instituita prin Ordonanta de urgenta nr. 224/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei de COVID-19
Publicare: pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (www.economie.gov.ro), in rubrica „Transparenta decizionala”
1. Obiectivul schemei de ajutor de stat
Obiectivul schemei de ajutor de stat il reprezinta acordarea de sprijin financiar din fonduri publice nationale si/sau din fonduri externe pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei COVID 19.
2. Bugetul Schemei si modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat
Bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent in lei. Bugetul alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021 este 2.500.000.000 lei.
Sumele aferente Schemei se asigura de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie si/sau din fonduri externe.
Schema se deruleaza pana la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzatoare urmand a fi realizata pana cel tarziu la data de 30 iunie 2022, in limita creditelor bugetare.
Prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar maxim de 74.000 de beneficiari.
Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totala a cererilor de finantare aprobate.
3. Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul Schemei si criterii de eligibilitate a acestora
3.1 Beneficiarii Schemei sunt intreprinderile care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, conditiile de eligibilitate prevazute in OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
3.2. Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, structuri/unitati de alimentatie si organizatori de evenimente, inregistrate/inregistrati in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei, agentii de turism licentiate si ghizii de turism atestati, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme, detinute de sau organizati ca intreprinderi infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
3.3. Beneficiarul poate fi: intreprindere autonoma, intreprindere partenera sau intreprindere legata.
O intreprindere autonoma este orice intreprindere care nu este clasificata ca intreprindere legata sau ca intreprindere partenera. O intreprindere este autonoma daca detine mai putin de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) in una ori in mai multe intreprinderi sau daca una ori mai multe intreprinderi nu detin mai mult de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot ale intreprinderii in cauza.
Intreprinderile partenere sunt toate intreprinderile care nu sunt clasificate ca intreprinderi legate si intre care exista urmatoarea relatie: intreprinderea (din amonte) detine, individual sau in comun cu una ori mai multe intreprinderi legate, 25% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei alte intreprinderi (din aval).
Intreprinderile legate sunt intreprinderile intre care exista oricare dintre urmatoarele raporturi:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi legate.
4. Determinarea bazei de calcul a ajutorului
4.1 Baza de calcul al ajutorului, calculata este certificata si asumata fie de catre un expert contabil sau o societate de expertiza contabila membru/membra al/a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, selectat/selectata si remunerat/remunerata de catre aplicant, fie de catre un auditor financiar sau o firma de audit autorizat/autorizata in Romania, care sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, selectat/selectata si remunerat/remunerata de catre aplicant.
Cursul de schimb utilizat in implementarea schemei de ajutor de stat este cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data lansarii apelului de proiecte, respectiv data deschiderii aplicatiei electronice pentru etapa a doua si care va fi comunicata pe site-ul institutiei la respectiva data.
5. Procedura de inscriere in cadrul Schemei
5.1.
(1) Inscrierea in cadrul Schemei, creare profil, user, parola si completarea formularului de inscriere in vederea obtinerii finantarii se fac on-line, folosind link-ul http://www.granturi.imm.gov.ro.
Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la Schema postate pe site-ul MEAT pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, efectuare plati, monitorizare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office (FO).
(2) Inscrierile in cadrul Schemei se vor realiza in doua etape distincte:
a) Etapa 1 de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica, atat datele reprezentantului legal/imputernicitului, conform Anexei nr. 3, cat si datele intreprinderii eligibile, conform art. 3 din prezenta procedura.
Beneficiarii care si-au creat deja profil, user si parola in cadrul platformei in vederea primirii unui ajutor de stat in baza OUG nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextual crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, cu modificarile si completarile ulterioare, vor putea folosi respectivul profil in cadrul prezentei Scheme.
b) Etapa 2 de inscriere in cadrul Schemei, in care aplicantii, cu profil, user si parola generate in prima etapa, vor completa formularul electronic de inscriere, conform Anexei nr. 1 la prezenta procedura, vor incarca declaratii pe proprie raspundere, conform anexelor nr. 4-6 la prezenta procedura (declaratie ajutor de stat, declaratie tip intreprindere, formular de calcul pentru intreprinderi partenere sau legate), vor incarca copie dupa certificatul de clasificare pentru structurile de primire cu functiuni de cazare, copie dupa autorizatia de functionare sau dupa certificatul de clasificare pentru structurile de alimentatie publica, copie dupa autorizatia sanitar- veterinara pentru unitatile de alimentatie publica mobile, copie dupa certificatul constatator eliberat de Oficiul National Registrul Comertului pentru organizatorii de evenimente si copie dupa atestat pentru ghizii turistici, respectiv copie dupa licenta pentru agentiile de turism. Prin completarea formularului de inscriere beneficiarii isi vor lua angajamentul de plata a datoriilor restante catre bugetul central, angajamentul privind mentinerea activitatii pentru 6 luni, respectiv 12 luni, isi vor asuma pe proprie raspundere ca intreprinderea nu era in dificultate la 31 decembrie 2019 sau ca intreprinderea era in dificultate la 31 decembrie 2019 in conditiile exceptiei de la art. 3 alin (4) si (5) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, ca nu este in insolventa si ca nu are decizie de recuperare emisa de Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei, conform art. 3 alin (6) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Tot in aceasta etapa, beneficiarii vor incarca raportul de expertiza contabila, intocmit conform ISAE 3000 (revizuit), alte misiuni de asigurare decat auditurile sau revizuirile, informatiilor financiare istoric emis de International Auditing and Assurance Standards Board (IAASB) si cu Manualul privind Codul etic international pentru profesionistii contabili (editia 2018), emis de International Ethics Standards Board for Accountants (IESBA), din cadrul International Federation of Accountants (FAC)/raportul de audit, intocmit conform ISRS 4400 „Misiuni pe baza procedurilor convenite”, impreuna cu anexa la acesta (raportul sinteza), asumat de expertul contabil/auditorul financiar. Anexa la raport va fi realizata conform Anexei nr. 7 la prezenta procedura.
6. Verificarea, selectia si contractarea beneficiarilor
In scopul verificarii solicitarilor si implementarii Schemei, in cadrul MEAT/AIMMAIPE se vor constitui unitatile responsabile pentru implementarea schemei de ajutor de stat,denumite in continuare UIP, ale caror numar de persoane, atributii si responsabilitati vor fi stabilite prin ordin al ministrului sau decizia ordonatorului tertiar de credite al fiecarei AIMMAIPE.
6.1 Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii: solicitarile vor fi verificate in functie de apartenenta la AIMMAIPE a sediului social al intreprinderii solicitante.
UIP va verifica:
a) formularul electronic de inscriere si existenta documentelor incarcate, conform art. 5.1. alin (2);
b) indeplinirea conditiilor de eligibilitate a beneficiarilor, conform art. 3;
c) existenta raportului de expertiza contabila, semnat electronic de expertul contabil, sau a raportului de audit, semnat electronic de auditorul financiar;
d) corespondenta dintre baza de calcul anuala obtinuta din activitatea eligibila aferenta anilor 2019 si 2020, declarata pe propria raspundere de catre aplicant in formularul de inscriere, cu valorile calculate, certificate si asumate de catre expertul contabil sau de catre auditorul financiar;
e) faptul ca solicitantul nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens, furnizorul ajutorului de stat va extrage, din oficiu, certificatele de atestare fiscala, in mod automat, prin aplicatia informatica PATRIMVEN. In cazul in care se inregistreaza astfel de obligatii restante, beneficiarul se obliga sa le achite din ajutorul acordat in cadrul programului;
6.2. Solicitantii care nu indeplinesc criteriile administrative si criteriile de eligibilitate prevazute la art. 3 la prezenta procedura, vor primi decizie de respingere din Proiect.
6.3. Valoarea contractului va fi maxim 20% din baza de calcul, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codului CAEN eligibil/codurilor CAEN eligibile, in anul 2020 comparativ cu anul 2019, calculata conform art. 2 alin (2) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dar nu mai mult de echivalentul in lei al sumei de 800.000 euro/intreprindere unica si cu respectarea prevederilor art. 4 alin (4) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Contractarea se face in limita creditelor de angajament aprobate cu aceasta destinatie. Plata se va face in limita creditelor bugetare aprobate.
Important! Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditului de angajament sau bugetar alocat cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totala a cererilor de finantare aprobate.
Iata cum arata Raportul privind baza de calcul a ajutorului de stat, care trebuie intocmit de expertul contabil:
CLICK AICI >> pentru a descarca DOCUMENTUL in format word
Publicare: pe site-ul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (www.economie.gov.ro), in rubrica „Transparenta decizionala”
1. Obiectivul schemei de ajutor de stat
Obiectivul schemei de ajutor de stat il reprezinta acordarea de sprijin financiar din fonduri publice nationale si/sau din fonduri externe pentru intreprinderile din domeniul turismului, alimentatiei publice si organizarii de evenimente, a caror activitate a fost afectata in contextul pandemiei COVID 19.
2. Bugetul Schemei si modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat
Bugetul Schemei este estimat la 500 milioane euro, echivalent in lei. Bugetul alocat Schemei pentru anul bugetar 2021, aprobat prin Legea nr. 15/2021 a Bugetului de Stat pentru anul 2021 este 2.500.000.000 lei.
Sumele aferente Schemei se asigura de la bugetul de stat prin bugetul MEAT, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate cu aceasta destinatie si/sau din fonduri externe.
Schema se deruleaza pana la 31 decembrie 2021, plata sumelor corespunzatoare urmand a fi realizata pana cel tarziu la data de 30 iunie 2022, in limita creditelor bugetare.
Prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar maxim de 74.000 de beneficiari.
Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditelor de angajament sau bugetare alocate cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totala a cererilor de finantare aprobate.
3. Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul Schemei si criterii de eligibilitate a acestora
3.1 Beneficiarii Schemei sunt intreprinderile care indeplinesc, la data depunerii cererii de finantare, conditiile de eligibilitate prevazute in OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
3.2. Beneficiari de ajutor de stat sunt structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, structuri/unitati de alimentatie si organizatori de evenimente, inregistrate/inregistrati in scopuri fiscale pe teritoriul Romaniei, agentii de turism licentiate si ghizii de turism atestati, care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si care primesc ajutor de stat, conform acestei Scheme, detinute de sau organizati ca intreprinderi infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile ulterioare, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 301/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
3.3. Beneficiarul poate fi: intreprindere autonoma, intreprindere partenera sau intreprindere legata.
O intreprindere autonoma este orice intreprindere care nu este clasificata ca intreprindere legata sau ca intreprindere partenera. O intreprindere este autonoma daca detine mai putin de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) in una ori in mai multe intreprinderi sau daca una ori mai multe intreprinderi nu detin mai mult de 25% din capitalul social sau din drepturile de vot ale intreprinderii in cauza.
Intreprinderile partenere sunt toate intreprinderile care nu sunt clasificate ca intreprinderi legate si intre care exista urmatoarea relatie: intreprinderea (din amonte) detine, individual sau in comun cu una ori mai multe intreprinderi legate, 25% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot ale unei alte intreprinderi (din aval).
Intreprinderile legate sunt intreprinderile intre care exista oricare dintre urmatoarele raporturi:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi legate.
4. Determinarea bazei de calcul a ajutorului
4.1 Baza de calcul al ajutorului, calculata este certificata si asumata fie de catre un expert contabil sau o societate de expertiza contabila membru/membra al/a Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania, selectat/selectata si remunerat/remunerata de catre aplicant, fie de catre un auditor financiar sau o firma de audit autorizat/autorizata in Romania, care sunt membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania, selectat/selectata si remunerat/remunerata de catre aplicant.
Cursul de schimb utilizat in implementarea schemei de ajutor de stat este cursul Bancii Nationale a Romaniei valabil la data lansarii apelului de proiecte, respectiv data deschiderii aplicatiei electronice pentru etapa a doua si care va fi comunicata pe site-ul institutiei la respectiva data.
5. Procedura de inscriere in cadrul Schemei
5.1.
(1) Inscrierea in cadrul Schemei, creare profil, user, parola si completarea formularului de inscriere in vederea obtinerii finantarii se fac on-line, folosind link-ul http://www.granturi.imm.gov.ro.
Aplicantii au obligatia de a urmari informatiile referitoare la Schema postate pe site-ul MEAT pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, efectuare plati, monitorizare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office (FO).
(2) Inscrierile in cadrul Schemei se vor realiza in doua etape distincte:
a) Etapa 1 de creare profil, user si parola, unde aplicantii vor inregistra cu semnatura electronica, atat datele reprezentantului legal/imputernicitului, conform Anexei nr. 3, cat si datele intreprinderii eligibile, conform art. 3 din prezenta procedura.
Beneficiarii care si-au creat deja profil, user si parola in cadrul platformei in vederea primirii unui ajutor de stat in baza OUG nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextual crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene, cu modificarile si completarile ulterioare, vor putea folosi respectivul profil in cadrul prezentei Scheme.
b) Etapa 2 de inscriere in cadrul Schemei, in care aplicantii, cu profil, user si parola generate in prima etapa, vor completa formularul electronic de inscriere, conform Anexei nr. 1 la prezenta procedura, vor incarca declaratii pe proprie raspundere, conform anexelor nr. 4-6 la prezenta procedura (declaratie ajutor de stat, declaratie tip intreprindere, formular de calcul pentru intreprinderi partenere sau legate), vor incarca copie dupa certificatul de clasificare pentru structurile de primire cu functiuni de cazare, copie dupa autorizatia de functionare sau dupa certificatul de clasificare pentru structurile de alimentatie publica, copie dupa autorizatia sanitar- veterinara pentru unitatile de alimentatie publica mobile, copie dupa certificatul constatator eliberat de Oficiul National Registrul Comertului pentru organizatorii de evenimente si copie dupa atestat pentru ghizii turistici, respectiv copie dupa licenta pentru agentiile de turism. Prin completarea formularului de inscriere beneficiarii isi vor lua angajamentul de plata a datoriilor restante catre bugetul central, angajamentul privind mentinerea activitatii pentru 6 luni, respectiv 12 luni, isi vor asuma pe proprie raspundere ca intreprinderea nu era in dificultate la 31 decembrie 2019 sau ca intreprinderea era in dificultate la 31 decembrie 2019 in conditiile exceptiei de la art. 3 alin (4) si (5) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, ca nu este in insolventa si ca nu are decizie de recuperare emisa de Comisia Europeana/alt furnizor de ajutor de stat/Consiliul Concurentei, conform art. 3 alin (6) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare.
Tot in aceasta etapa, beneficiarii vor incarca raportul de expertiza contabila, intocmit conform ISAE 3000 (revizuit), alte misiuni de asigurare decat auditurile sau revizuirile, informatiilor financiare istoric emis de International Auditing and Assurance Standards Board (IAASB) si cu Manualul privind Codul etic international pentru profesionistii contabili (editia 2018), emis de International Ethics Standards Board for Accountants (IESBA), din cadrul International Federation of Accountants (FAC)/raportul de audit, intocmit conform ISRS 4400 „Misiuni pe baza procedurilor convenite”, impreuna cu anexa la acesta (raportul sinteza), asumat de expertul contabil/auditorul financiar. Anexa la raport va fi realizata conform Anexei nr. 7 la prezenta procedura.
6. Verificarea, selectia si contractarea beneficiarilor
In scopul verificarii solicitarilor si implementarii Schemei, in cadrul MEAT/AIMMAIPE se vor constitui unitatile responsabile pentru implementarea schemei de ajutor de stat,denumite in continuare UIP, ale caror numar de persoane, atributii si responsabilitati vor fi stabilite prin ordin al ministrului sau decizia ordonatorului tertiar de credite al fiecarei AIMMAIPE.
6.1 Verificarea documentelor depuse on-line se va face din punct de vedere administrativ si al eligibilitatii: solicitarile vor fi verificate in functie de apartenenta la AIMMAIPE a sediului social al intreprinderii solicitante.
UIP va verifica:
a) formularul electronic de inscriere si existenta documentelor incarcate, conform art. 5.1. alin (2);
b) indeplinirea conditiilor de eligibilitate a beneficiarilor, conform art. 3;
c) existenta raportului de expertiza contabila, semnat electronic de expertul contabil, sau a raportului de audit, semnat electronic de auditorul financiar;
d) corespondenta dintre baza de calcul anuala obtinuta din activitatea eligibila aferenta anilor 2019 si 2020, declarata pe propria raspundere de catre aplicant in formularul de inscriere, cu valorile calculate, certificate si asumate de catre expertul contabil sau de catre auditorul financiar;
e) faptul ca solicitantul nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens, furnizorul ajutorului de stat va extrage, din oficiu, certificatele de atestare fiscala, in mod automat, prin aplicatia informatica PATRIMVEN. In cazul in care se inregistreaza astfel de obligatii restante, beneficiarul se obliga sa le achite din ajutorul acordat in cadrul programului;
6.2. Solicitantii care nu indeplinesc criteriile administrative si criteriile de eligibilitate prevazute la art. 3 la prezenta procedura, vor primi decizie de respingere din Proiect.
6.3. Valoarea contractului va fi maxim 20% din baza de calcul, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codului CAEN eligibil/codurilor CAEN eligibile, in anul 2020 comparativ cu anul 2019, calculata conform art. 2 alin (2) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, dar nu mai mult de echivalentul in lei al sumei de 800.000 euro/intreprindere unica si cu respectarea prevederilor art. 4 alin (4) din OUG nr. 224/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Contractarea se face in limita creditelor de angajament aprobate cu aceasta destinatie. Plata se va face in limita creditelor bugetare aprobate.
Important! Daca valoarea insumata a cererilor de finantare aprobate depaseste valoarea creditului de angajament sau bugetar alocat cu aceasta destinatie, angajarea, respectiv plata catre beneficiar se va face proportional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totala a cererilor de finantare aprobate.
Iata cum arata Raportul privind baza de calcul a ajutorului de stat, care trebuie intocmit de expertul contabil:
CLICK AICI >> pentru a descarca DOCUMENTUL in format word
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!
Articole similare
01Aug2022
Ordinul ANAF nr. 1341/202. Modificari privind declararea impozitelor cu autoimpunere sau retinere la sursa
de
Ionut Jinga
01 Aug 2022
22Dec2021
Ordinul ANAF nr. 1.984/1.070/2021. Procedura de exceptare de la plata CASS
de
Ionut Jinga
22 Dec 2021
24Nov2021
Ordinul nr. 1.290/2021. Schema de ajutor pentru IMM-uri pentru depasirea crizei generate de pandemie
de
Ionut Jinga
24 Nov 2021
19Oct2021
Ordinul 1619. Noutate legata de participarea la licitatiile organizate de ANAF
de
Ionut Jinga
19 Oct 2021
04Iul2021
Ordinul ANAF nr. 1019/2021. Mecanismul special privind TVA la import. Continutul declaratiei
de
Ionut Jinga
04 Iul 2021
16Iun2021
Procedura HORECA. Pasii si documentele de intocmit pentru a obtine sprijin financiar
de
Ionut Jinga
16 Iun 2021