Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inlocuire produse in perioada de garantie. Furnizor din UE

valabil la 27 Apr 2024
Vera Constantin Raspuns oferit de
Vera Constantin

Expert contabil

Intrebare: Firma ABC din Romania achizitioneaza produse electronice de la un producator din Franta pentru care se acorda garantie de 1 an. Firma ABC vinde aceste produse in Romania. Daca produsul se strica in perioada de garantie, ABC inlocuieste produsul stricat clientului cu altul nou, fara a emite o noua factura. La anumite intervale de timp, producatorul din Franta deconteaza firmei ABC produsele defecte inolcuite cu altele noi, iar firma ABC emite catre firma din Franta in schimbul banilor decontati o factura cu produsele inlocuite cu TVA 0% ca si cum ar fi livrare intracomunitara de bunuri, dar nu in toate cazurile, bunurile defecte se returneaza fizic producatorului din Fraconta.

Scopul facturii emise de ABC este sa compenseze banii primiti de la producatorul din Franta pentru bunurile inlocuite in perioada de garantie. Este corecta factura de livrare intracomunitara in aceasta situatie? Ce documente ar trebui sa se intocmeasca, care este tratamentul contabil si fiscal in aceasta situatie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4069

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 27 apr 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134476 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Inregistrare (sau obligatiile persoanelor impozabile)

17Dec2024

Cod de TVA in Germania in cazul livrarii de ferestre cu montaj

de Anca Bilas valabil la 17 Dec 2024
Intrebare: Firma producatoare de ferestre urmeaza sa faca o livrare in Germania si clientul doreste sa fie si montate ferestrele pe blocul construit de el. Am rugamintea sa imi spuneti daca exista riscul sa fie necesar sa se inregistreze in Germania in scop de tva firma din Romania. Factura pentru marfa se face fara tva? Se considera ca este o livrare intracomunitara daca in contract se specifica faptul ...
09Dec2024

Formalitati privind retragerea optionala din evidenta platitorilor de TVA

de Amelia Dumitras valabil la 09 Dec 2024
Intrebare: O societate, microintreprindere, platitoare de TVA, doreste revenirea la statutul de neplatitor de TVA.Ce documente/demersuri trebuie sa faca si daca aceasta actiune va genera un control ANAF?
09Aug2024

Achizitie marfuri din Olanda cu livrare in Anglia

de Vera Constantin valabil la 09 Aug 2024
Intrebare: O firma cu sediul in Romania platitoare de TVA cumpara marfa din Belgia/Olanda si o vinde in Anglia. Marfa este transportata din Olanda direct in Anglia. Societatea din Belgia factureaza catre firma din Romania marfa si societatea din Romania factureaza catre Anglia, iar cota de TVA aplicata este 0 conform art. 294 alin. (1). Societatile din Olanda au raportat prin declaratia 390 livrarile catre ...
02Aug2024

Aspecte fiscale. TVA - factura de livrare intracomunitara emisa inaintea livrarii bunurilor

de Anca Bilas valabil la 02 Aug 2024
Intrebare: Un client din Italia doreste emiterea facturii fiscale pentru toate bunurile dintr-un contract. Marfa se va produce, dar se va livra esalonat, existand posibilitatea ca perioada de livrare sa se realizeze pe mai multe luni ale anului curent si chiar in anul urmator. Care este tratamentul din punct de vedere al TVA (aplicarea masurilor de simplificare) avand in vedere ca factura de marfuri a ...
18Iul2024

Import din Turcia cu livrare directa in Bulgaria

de Gina Popescu valabil la 18 Iul 2024
Intrebare: Firma noastra inregistrata in scopuri de TVA in Romania intentioneaza sa achizitioneze marfa din Turcia cu livrare directa catre clientul din Bulgaria. Transportul este organizat de catre clientul din Bulgaria.Va rog sa-mi spuneti care sunt obligatiile noastre din perspectiva TVA si a taxelor vamale. Cum declaram aceasta operatiune?
19Iul2024

Aspecte fiscale livrare bunuri importate din Turcia in Germania si Israel de catre un intermediar roman

de Anca Bilas valabil la 19 Iul 2024
Intrebare: Intentionam sa derulam operatiuni de achizitii de materiale (import) utilizate in domeniul constructiilor din Turcia, care se vor livra direct prin transportatori catre alte societati-clienti din Germania/UE si Israel/NON-UE. Materialele respective nu se vor stoca pe teritoriul Romaniei.Ce documente trebuie sa detinem de la furnizorul din Turcia si/sau transportator? Ce alte documente trebuie ...
x