Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 22 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Inventarierea si casarea echipamentelor de protectie uzate: proceduri contabile si tratamentul TVA

valabil la 20 Dec 2024
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: 1. Inventarierea anuala urmeaza sa fie realizata de administrator (nu avem personal calificat tehnic si economic, fiind o societate mica). Cum este corect sa procedam in cazul obiectelor de inventar in uz (echipamente de lucru, echipamente de protectie) care sunt date in folosinta salariatilor care vor fi in concediu la data de 31 decembrie? Este corect daca includem in decizia de inventariere faptul ca inventarierea se va efectua in perioada 23.12.2024 10.01.2025? In acest sens, procedura ar fi corecta daca, la data de 23.12.2024, listez obiectele de inventar aflate in folosinta salariatilor si acestea sunt inventariate?

2. In lista de inventariere pentru echipamentele de protectie uzate, ce trebuie sa trecem la rubrica de depreciere: valoarea sau motivul?

3. Daca, in urma inventarierii, constatam ca exista echipamente de lucru (bocanci, salopete uzate) si nu avem unde sa le predam la unitati specializate, iar in procesul-verbal de casare mentionam ca acestea au fost distruse la nivelul unitatii, mai trebuie sa regularizam TVA? De asemenea, avem salopete si bocanci vechi in uz, dar nu exista unitati specializate care sa colecteze astfel de deseuri acestea colecteaza doar fier sau echipamente electronice.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Cod CAEN: 4321

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 dec 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 135083 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Documente

21Ian2025

Unicitate obiect de activitate - S.R.L. medico-sanitar

de Costin Istrate valabil la 21 Ian 2025
Intrebare: O societate cu cod CAEN 8622 - activitate principala si coduri 8610, 8621, 8623, 8690, 8710, 8720, 8730 pe activitati secundare isi poate extinde activitatea prin autorizarea unui nou cod CAEN 6820? Societatea are in patrimoniu si cladiri pe care doreste sa le inchirieze, motiv pentru care doreste extinderea activitatii prin introducerea de noi coduri CAEN. Societatea este platitoare de TVA, ...
16Ian2025

Vanzare si livrare sisteme fotovoltaice catre PF din Franta

de Stan Cosmina valabil la 16 Ian 2025
Intrebare: In cazul emiterii unei facturi de vanzare catre o persoana fizica nerezidenta - cetatean francez - livrare de sisteme fotovoltaice + accesorii kit-uri pentru instalare, ce cota de tva conform Codului fiscal va aplica fsocietatea din RO - persoana juridica? Locul livrarii va fi Franta, transportul va fi asigurat de beneficiar.
16Ian2025

Facturi de avans

de Elena Popescu valabil la 16 Ian 2025
Intrebare: In cazul emiterii unei facturi de avans pentru achizitii de bunuri, la ce rand din declaratia 300 se inregistreaza aceasta?
28Dec2024

Factura de decontare. D300

de Elena Garofil valabil la 28 Dec 2024
Intrebare: O societate X (platitoare de TVA si impozit pe profit) are cheltuieli efectuate in numele clientului. Acestea sunt facturate clientului pe factura de decont, fara TVA. Cheltuielile in numele clientului sunt cele pentru care exista factura sau bon fiscal emis cu codul fiscal al clientului.Imi puteti spune, va rog, in D300, la ce pozitie se inregistreaza factura de decont?
20Dec2024

Pizzerie. Acordare discounturi la comenzi

de Vera Constantin valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O societate comerciala producatoare de pizza face frecvent promotii si acorda discounturi pentru comenzi de valoare mai mare. De exemplu, la achizitionarea a patru pizza, clientul primeste una gratuit. Cum scadem din gestiune a cincea pizza oferita gratuit? Cum o scadem la casa de marcat? Cheltuiala si TVA aferenta materiilor prime sunt deductibile?As dori sa aflu mai multe despre oferirea de ...
01Dec2024

Achizitie vouchere pentru activitati de marketing

de Vera Constantin valabil la 01 Dec 2024
Intrebare: Societatea incheie un parteneriat cu un hypermarket. Noi le prestam un anumit serviciu, le emitem factura, iar in contraprestatie, ei ne factureaza vouchere de o anumita valoare. Pentru aceste vouchere, primim din partea hypermarketului elemente de identificare (serie, numar, etc.) pe care le imprimam pe suport de hartie. Aceste vouchere le oferim persoanelor care achizitioneaza un anumit ...
x