Legea nr. 123/2021. Schimbari si completari privind aranjamentele transfrontaliere
10 Mai 2021
Act normativ: Legea nr. 123/2021 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021
Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 5 din 28 ianuarie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, aducandu-se urmatoarele modificari/completari:
1. Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii
Semne distinctive specifice legate de testul beneficiului principal
Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia masuri artificiale care constau in achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi, intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi catre o alta jurisdictie sau prin accelerarea utilizarii acestor pierderi.
Astfel, au fost eliminate din categoria masurilor artificiale, tranzactiile transfrontaliere artificiale definite conform art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Un aranjament transfrontalier care include tranzactii circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds), anume prin implicarea unor entitati interpuse fara alt scop comercial primar sau prin tranzactii care se compenseaza ori se anuleaza reciproc sau care au alte caracteristici similare.
Vechea reglementare se referea la aranjamente transfrontaliere care includ tranzactii circulare care au ca rezultat spalarea banilor.
Semne distinctive specifice asociate tranzactiilor transfrontaliere
Un aranjament transfrontalier care implica plati transfrontaliere deductibile efectuate intre doua sau mai multe intreprinderi asociate, in cazul in care este prezenta cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) destinatarul nu este rezident fiscal in nicio jurisdictie;
b) cu toate ca destinatarul este rezident fiscal intr-o jurisdictie, acea jurisdictie:
(i) nu impune un impozit pe profit sau impune un impozit pe profit la o cota egala cu zero ori mai mica de 1%; sau
(ii) este inclusa intr-o lista de jurisdictii ale unor tari terte care au fost evaluate de statele membre, in mod colectiv sau in cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, si au fost calificate ca fiind necooperante;
c) plata beneficiaza de o scutire integrala de impozit in jurisdictia in care destinatarul este rezident fiscal;
d) plata beneficiaza de un regim fiscal preferential in jurisdictia in care destinatarul este rezident fiscal.
Semne distinctive specifice privind preturile de transfer
Un aranjament transfrontalier care implica transferul de active necorporale greu de evaluat, potrivit intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Un aranjament transfrontalier care implica un transfer transfrontalier de functii si/sau riscuri si/sau de active in interiorul unui grup, daca profiturile anuale preconizate, determinate inainte de a calcula impactul dobanzilor si a impozitelor asupra acestora (EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioara transferului, de catre entitatea/entitatile[...] care efectueaza transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de catre aceasta entitate/aceste entitati care efectueaza transferul, daca transferul nu ar fi avut loc.
Vechea reglementare se referea la veniturile anuale preconizate, ci nu la profiturile anuale preconizate.
Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 476 din 07 mai 2021
Articol unic. - Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 5 din 28 ianuarie 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, aducandu-se urmatoarele modificari/completari:
1. Domeniul de aplicare si conditiile schimbului automat obligatoriu de informatii cu privire la aranjamentele transfrontaliere care fac obiectul raportarii
- In cazul in care exista mai multi intermediari, obligatia de raportare a informatiilor cu privire la aranjamentul transfrontalier care face obiectul raportarii revine tuturor intermediarilor implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii. Oricare dintre intermediarii implicati in acelasi aranjament transfrontalier care face obiectul raportarii poate fi exonerat de la obligatia de raportare catre A.N.A.F. daca detine dovezi concludente, din care sa rezulte dincolo de orice dubiu ca informatiile au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt intermediar.
- Sunt exonerati de la indeplinirea obligatiei de raportare contribuabilii relevanti care detin dovezi concludente din care rezulta dincolo de orice dubiu ca informatiile au fost deja raportate catre A.N.A.F. sau catre autoritatea competenta dintr-un alt stat membru de un alt contribuabil relevant.
Semne distinctive specifice legate de testul beneficiului principal
Un aranjament transfrontalier prin care un participant la aranjamentul respectiv ia masuri artificiale care constau in achizitionarea unei societati care inregistreaza pierderi, intreruperea activitatii principale a respectivei societati si utilizarea pierderilor societatii pentru a reduce obligatiile fiscale, inclusiv prin intermediul unui transfer al acestor pierderi catre o alta jurisdictie sau prin accelerarea utilizarii acestor pierderi.
Astfel, au fost eliminate din categoria masurilor artificiale, tranzactiile transfrontaliere artificiale definite conform art. 11 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Un aranjament transfrontalier care include tranzactii circulare care au ca rezultat un carusel de fonduri (round-tripping of funds), anume prin implicarea unor entitati interpuse fara alt scop comercial primar sau prin tranzactii care se compenseaza ori se anuleaza reciproc sau care au alte caracteristici similare.
Vechea reglementare se referea la aranjamente transfrontaliere care includ tranzactii circulare care au ca rezultat spalarea banilor.
Semne distinctive specifice asociate tranzactiilor transfrontaliere
Un aranjament transfrontalier care implica plati transfrontaliere deductibile efectuate intre doua sau mai multe intreprinderi asociate, in cazul in care este prezenta cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) destinatarul nu este rezident fiscal in nicio jurisdictie;
b) cu toate ca destinatarul este rezident fiscal intr-o jurisdictie, acea jurisdictie:
(i) nu impune un impozit pe profit sau impune un impozit pe profit la o cota egala cu zero ori mai mica de 1%; sau
(ii) este inclusa intr-o lista de jurisdictii ale unor tari terte care au fost evaluate de statele membre, in mod colectiv sau in cadrul Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, si au fost calificate ca fiind necooperante;
c) plata beneficiaza de o scutire integrala de impozit in jurisdictia in care destinatarul este rezident fiscal;
d) plata beneficiaza de un regim fiscal preferential in jurisdictia in care destinatarul este rezident fiscal.
Semne distinctive specifice privind preturile de transfer
Un aranjament transfrontalier care implica transferul de active necorporale greu de evaluat, potrivit intelesului atribuit acestei notiuni de Liniile directoare privind preturile de transfer emise de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica pentru societatile multinationale si administratiile fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Un aranjament transfrontalier care implica un transfer transfrontalier de functii si/sau riscuri si/sau de active in interiorul unui grup, daca profiturile anuale preconizate, determinate inainte de a calcula impactul dobanzilor si a impozitelor asupra acestora (EBIT), pentru perioada de 3 ani ulterioara transferului, de catre entitatea/entitatile[...] care efectueaza transferul, sunt mai mici de 50% din EBIT anuale preconizate de catre aceasta entitate/aceste entitati care efectueaza transferul, daca transferul nu ar fi avut loc.
Vechea reglementare se referea la veniturile anuale preconizate, ci nu la profiturile anuale preconizate.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
10Nov2021
Ordinul ANAF nr. 1783/2021. Prima raportare SAF-T pentru marii contribuabili
de
Ionut Jinga
10 Nov 2021
09Iul2021
Ordinul ANAF nr. 1075/2021. Modificari aduse formularelor 208 si 209
de
Ionut Jinga
09 Iul 2021
19Mar2021
Ordinul ONPCSB nr. 47/2021. Pasii pentru raportarea tranzactiilor suspecte
de
Ionut Jinga
19 Mar 2021
01Feb2021
Comunicat ANAF: Turcia va fi eliminata din lista jurisdictiilor necooperante fiscal
de
PortalContabilitate.ro
01 Feb 2021
16Nov2020
ANAF - Antifrauda monitorizeaza tranzactiile de Black Friday
de
Ionut Jinga
16 Nov 2020