Livrare intracomunitara in cazul falimentului
In anul 2016 s-a facut taxare inversa la achizitie si s-a raportat in declaratia 390. Transferul materiei prime inapoi in Italia la societatea mama s-a facut in anul 2019 doar pe baza de document de transport, fara a se intocmi si factura. Societatea din Romania si cea din Italia intre timp au intrat in faliment. Conform procesului verbal de inventariere intocmit de un expert contabil din Italia la 31.12.2022 s-a specificat ca aceasta materie prima se afla fizic in Italia la sediul firmei mama spre a fi inventariate din punct de vedere al utilitatii pentru a se stabili daca aceste stocuri mai pot fi valorificate.
In ianuarie 2023 societatea noastra a avut control fiscal de fond pentru perioada 2016-2022. In urma controlului, organele de control ANAF, pentru aceste stocuri au colectat TVA, pe consideratia ca de fapt reprezinta minus de inventar, deoarece nu sunt in patrimoniul societatii, iar in Italia societatea nu detine nici o sucursala care ar putea justifica ca ele se afla totusi in patrimoniu dar in alta locatie. Societatea nostra va fi cumparata de catre o alta societate, persoana juridica italiana inregistrata in scopuri de TVA in Italia, moment in care se vor vinde si aceste materii prime mai sus mentionate. Chiar daca societatea din Italia care va cumpara stocurile societatii noastre, urmeaza a-si deschide o societate in Romania, la momentul vanzarii acestor stocuri, cumparatorul din Italia nu are cod fiscal de TVA in Romania.
1. Cum ar trebui sa intocmim factura de vanzare pentru aceste stocuri? Cu sau fara TVA si ce alte documente in afara de factura mai trebuiesc intocmite?
2. Putem contesta decizia ANAF cum ca aceste materii prime exista si sunt totusi in patrimoniul societatii doar ca se afla la o locatie in Italia?
3. Daca platim totusi aceasta TVA impreuna cu penalitatile calculate in urma controlului ANAF, exista posibilitatea dupa intocmirea facturii de vanzare sa recuperam aceasta TVA achitata catre ANAF ca urmare a controlului? Precizam ca inspectorii ANAF au spus ca am putea recupera TVA dupa intocmirea facturii, dar nu stim care este modalitatea.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 25 apr 2023.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133721 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!