MFP anunta masuri de simplificare a Codului de Procedura Fiscala
26 Mai 2016
Ministerul de Finante propune, prin Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, masuri destinate sprijinului mediului de afaceri si a contribuabililor prin simplificarea administrativa.
Se creeaza premisele pentru cresterea gradului de incredere a contribuabilului in sistemul fiscal prin masuri care elimina incertitudinile cu privire la modul de indeplinire a obligatiilor sau modul de exercitare a drepturilor.
Principalele modificari propuse ale Proiectului de Lege sunt:
- exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal (avnd in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC);
- prelungirea unor termene in care contribuabilul trebuie sa-si indeplineasca obligatiile fiscale prevazute de legislatia fiscala, pe cale generala, ca urmare a unor motive obiective determinate de anumite situatii;
- reglementarea diferentiata a aplicarii prevederilor legale referitoare la momentul de la care incepe sa curga termenul in care contribuabilul are obligatia de inregistrare fiscale;
- reglementarea datei de la care curge termenul de indeplinire a obligatiei de declarare a sediilor secundare de catre contribuabili/platitori;
- exonerarea contribuabilului/platitorului de obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie;
- reglementarea competentei presedintelui A.N.A.F. de a stabili, prin ordin, tipurile de declaratii fiscale care urmeaza a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice;
- reglementarea expresa a faptului ca declaratiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent sunt considerate ca fiind depuse la data depunerii acestora la organul fiscal necompetent. Pe cale de consecinta, se propune totodata si reglementarea expresa a obligativitatii organului fiscal necompetent de a transmite respectivele declaratii fiscale la organul fiscal competent intr-un termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii declaratiei;
- evitarea eventualelor inechitati prin calcularea unor obligatii fiscale accesorii in cazul in care organul fiscal comunica contribuabilului decizii de impunere emise in baza unei declaratii fiscale dupa expirarea termenelor de plata prevazute de Codul fiscal sau alte legi care reglementeaza creante fiscale.
In acest sens, se propune reglementarea unui termen de scadenta special in functie de data comunicarii deciziei;
- reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial in functie de termenele de plata a impozitului pe cladiri, teren, mijloace de transport;
- stingerea obligatiilor fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii, sa se realizeze in functie de data comunicarii acestora contribuabilului platitorului pentru a se asigura o abordare unitara intre data stingerii prin plata si data stingerii prin compensare;
- includerea in sfera de aplicare a penalitatii de nedeclarare reglementata si a obligatiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisa urmare procedurii de verificare a situatiei fiscale personale. Totodata, se propune si regula de calcul a penalitatii de nedeclarare in acest caz, regula care tine cont de sfera de aplicare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
Se creeaza premisele pentru cresterea gradului de incredere a contribuabilului in sistemul fiscal prin masuri care elimina incertitudinile cu privire la modul de indeplinire a obligatiilor sau modul de exercitare a drepturilor.
Principalele modificari propuse ale Proiectului de Lege sunt:
- exonerarea contribuabilului/platitorului de la obligatia de a depune cerere de modificare a domiciliului fiscal, in situatia in care domiciliul sau sediul social coincide cu domiciliul fiscal (avnd in vedere ca administratia fiscala detine aceste date urmare fluxurilor zilnice ale schimbului de informatii realizate electronic cu ONRC);
- prelungirea unor termene in care contribuabilul trebuie sa-si indeplineasca obligatiile fiscale prevazute de legislatia fiscala, pe cale generala, ca urmare a unor motive obiective determinate de anumite situatii;
- reglementarea diferentiata a aplicarii prevederilor legale referitoare la momentul de la care incepe sa curga termenul in care contribuabilul are obligatia de inregistrare fiscale;
- reglementarea datei de la care curge termenul de indeplinire a obligatiei de declarare a sediilor secundare de catre contribuabili/platitori;
- exonerarea contribuabilului/platitorului de obligatia depunerii la organul fiscal central de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie, in situatia in care organul fiscal detine deja documente doveditoare ale informatiilor inscrise in declaratie;
- reglementarea competentei presedintelui A.N.A.F. de a stabili, prin ordin, tipurile de declaratii fiscale care urmeaza a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice;
- reglementarea expresa a faptului ca declaratiile fiscale depuse la un organ fiscal central/local necompetent sunt considerate ca fiind depuse la data depunerii acestora la organul fiscal necompetent. Pe cale de consecinta, se propune totodata si reglementarea expresa a obligativitatii organului fiscal necompetent de a transmite respectivele declaratii fiscale la organul fiscal competent intr-un termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii declaratiei;
- evitarea eventualelor inechitati prin calcularea unor obligatii fiscale accesorii in cazul in care organul fiscal comunica contribuabilului decizii de impunere emise in baza unei declaratii fiscale dupa expirarea termenelor de plata prevazute de Codul fiscal sau alte legi care reglementeaza creante fiscale.
In acest sens, se propune reglementarea unui termen de scadenta special in functie de data comunicarii deciziei;
- reglementarea altor termene de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul local, respectiv semestrial in functie de termenele de plata a impozitului pe cladiri, teren, mijloace de transport;
- stingerea obligatiilor fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum si pentru obligatiile fiscale accesorii, sa se realizeze in functie de data comunicarii acestora contribuabilului platitorului pentru a se asigura o abordare unitara intre data stingerii prin plata si data stingerii prin compensare;
- includerea in sfera de aplicare a penalitatii de nedeclarare reglementata si a obligatiei fiscale principale stabilite prin decizie de impunere emisa urmare procedurii de verificare a situatiei fiscale personale. Totodata, se propune si regula de calcul a penalitatii de nedeclarare in acest caz, regula care tine cont de sfera de aplicare a procedurii de verificare a situatiei fiscale personale.
Sursa: www.contabilul.manager.ro
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
14Dec2022
Impozitele si contributiile datorate de profesionisti pentru indemnizatiile de pandemie. Procedura prin care se stabilesc din oficiu
de
Ionut Jinga
14 Dec 2022
23Sep2022
Atentie! ANAF va emite in forma electronica formularele legate de verificarea situatiei fiscale personale
de
Ionut Jinga
23 Sep 2022
19Mai2022
Legea nr. 135/2022. Scutire de impozit pentru salariatii cu activitati in sectorul agricol si in industria alimentara
de
Ionut Jinga
19 Mai 2022
27Dec2021
Ordinul ANAF nr. 2028/2021. Directia Antifrauda poate solicita inregistrarea fiscala din oficiu
de
Ionut Jinga
27 Dec 2021
22Dec2021
Ordinul ANAF nr. 1.984/1.070/2021. Procedura de exceptare de la plata CASS
de
Ionut Jinga
22 Dec 2021
10Nov2021
Ordinul ANAF nr. 1767/2021. Cererea si procedura pentru a beneficia de esalonarea simplificata
de
Ionut Jinga
10 Nov 2021