Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI

Seminare online

Vezi aici toate evenimentele >>>

Webinar LIVE cu Adrian Benta - 5 noiembrie. E-Transport, E-Factura, E-TVA si inspectiile fiscale


Webinar dedicat abonatilor Portal Contabilitate

Lector: dl. Adrian Benta, analist fiscal


 

Tematica se concentreaza pe Noutatile Legislative cu accent pe:


Webinarul poate fi urmarit oricand pe parcursul abonamentului.



Va multumim!

Echipa Portal Contabilitate

NORMA din 10 septembrie 2013

25 Sep 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

Colectivul Rentrop & Straton


NORMA din 10 septembrie 2013 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice pentru Programul operational sectorial Mediu 2007-2013

CAPITOLUL I: Transmiterea catre Autoritatea de management a Programului operational sectorial Mediu a solicitarilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare

Art. 1
Beneficiarii prevazuti la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal - bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicabile pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice pentru Programul operational sectorial Mediu 2007-2013 transmit catre Autoritatea de management a Programului operational sectorial Mediu, pe baza analizei cu privire la incadrarea in prevederile art. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013, solicitarea cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele norme.

Art. 2
(1)Beneficiarii depun o singura solicitare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare si a accesoriilor acestora, denumita in continuare solicitam, pentru toate contractele de achizitie publica din cadrul unui proiect.
(2)Solicitarea va fi semnata de reprezentantul legal si stampilata pe fiecare pagina.
(3)Documentele atasate potrivit prevederilor prezentelor norme vor avea mentiunea "Conform cu originalul" si semnatura managerului de proiect.

CAPITOLUL II: Verificarea si certificarea de catre Autoritatea de management a Programului operational sectorial Mediu a solicitarilor privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare

Art. 3
(1)Solicitarile se depun de catre beneficiari la registratura Autoritatii de management a Programului operational sectorial Mediu, denumita in continuare AM POS Mediu, si vor fi inaintate spre analiza Directiei autorizare si plati.

(2)In scopul verificarii si certificarii solicitarilor transmise de beneficiari, Directia autorizare si plati realizeaza urmatoarele activitati:
a)solicita Compartimentului juridic si investigare nereguli confirmarea ca beneficiarul nu se incadreaza in prevederile art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013, precum si valoarea debitelor inregistrate in Registrul debitorilor Programului operational sectorial Mediu;
b)stabileste valoarea debitelor constituite pentru fiecare solicitare de plata transmisa de beneficiari si valoarea debitelor recuperate.

(3)In situatia in care Compartimentului juridic si investigare nereguli constata ca beneficiarul nu se incadreaza in prevederile art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013, solicita Serviciului conformitate achizitii publice analiza solicitarii beneficiarului si a documentelor care o insotesc, in vederea stabilirii conformarii cu prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013.

(4)Nota privind incadrarea solicitarii beneficiarului in prevederile art. 2 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 va fi comunicata Directiei autorizare si plati de Compartimentul juridic si investigare nereguli.

(5)In cazul in care din analiza solicitarii si a documentelor care o insotesc se constata ca beneficiarul se incadreaza in prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/2013, Directia autorizare si plati intocmeste "Nota pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare conform Ordonantei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice" si o supune aprobarii conducerii AM POS Mediu.

(6)In cazul in care din analiza documentelor se constata ca beneficiarul nu se incadreaza in prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/2013, Directia autorizare si plati intocmeste "Nota privind neincadrarea in prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice" si o supune aprobarii conducerii AM POS Mediu.

(7)In baza "Notei pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare conform Ordonantei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor masuri fiscal - bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice", aprobata de conducerea AM POS Mediu, se intocmeste nota catre ordonatorul principal de credite prin care se dispun masurile ce se impun in conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013.

(8)Dupa aprobarea notei de catre ordonatorul principal de credite, masurile dispuse prin aceasta se comunica beneficiarului. O copie a notei transmise beneficiarului se ataseaza la dosarul solicitarii privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare si a accesoriilor acestora.

(9)Dupa aprobarea notei prevazute la alin. (6) de catre conducerea AM POS Mediu, aceasta se comunica beneficiarului.

(10)Beneficiarul poate contesta nota prevazuta la alin. (6), comunicata potrivit alin. (9), in termen de 10 zile de la comunicare. Contestatia se depune la registratura AM POS Mediu, insotita de documente justificative, si va fi inaintata spre analiza unei comisii special constituite in acest sens prin decizie a directorului general al AM POS Mediu.

(11)Contestatia prevazuta la alin. (10) se solutioneaza in termen de 30 de zile de la inregistrare, prin decizie aprobata de directorului general al AM POS Mediu, care se comunica beneficiarului, in termen de 5 zile de la aprobare.

(12)Modelele notelor prevazute la alin. (5) si (6) se aproba prin decizie a directorului general al AM POS Mediu.

CAPITOLUL III: Punerea in aplicare a masurilor dispuse de catre ordonatorul principal de credite, referitoare la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare si a accesoriilor acestora aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice si a sumelor rezultate din aplicarea dobanzii datorate

Art. 4
(1)Dupa aprobarea notelor prevazute la art. 3 alin. (5) si (6), Directia autorizare si plati efectueaza plata catre beneficiar a sumelor reprezentand reduceri procentuale/corectii financiare aplicate si a debitelor retinute sau transferate prin plata voluntara.

(2)Pentru dobanda nerecuperata, conform unor titluri de creanta intocmite si comunicate beneficiarului pana la data informarii prevazute la art. 3 alin. (9), beneficiarii nu vor mai fi considerati debitori. In vederea recuperarii acesteia, Directia autorizare si plati realizeaza urmatoarele activitati:
a)transfera sumele aferente dobanzilor datorate, pentru care beneficiarul nu mai are calitatea de debitor, din contul de trezorerie alimentat din pozitia bugetara prevazuta la art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 in contul de recuperare debite aferent Programului operational sectorial Mediu, urmand a se efectua transferul pe surse de finantare in conturile programului;
b)comunica Compartimentului juridic si investigare nereguli informatiile necesare pentru inregistrarea in Registrul debitorilor a sumelor recuperate.

(3)Sumele rezultate din aplicarea dobanzii datorate pentru neachitarea la termen a obligatiilor prevazute la art. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013, pentru care nu au fost emise titluri de creanta, nu vor mai fi stabilite drept creante, cu exceptia dobanzii aferente Fondului European de Dezvoltare Regionala/Fondului de coeziune, denumit in continuare FEDR/FC.

(4)Dobanda se calculeaza conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, luand in considerare ca interval de timp prima zi dupa expirarea termenului de plata stabilit conform art. 42 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si pana la data comunicarii catre beneficiar a masurilor dispuse de catre ordonatorul principal de credite in conformitate cu art. 4 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013.

(5)Calculul dobanzii datorate aferente FEDR/FC se va realiza prin intocmirea procesului-verbal de stabilire a creantelor bugetare rezultate din aplicarea dobanzii datorate, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 875/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, cu modificarile si completarile ulterioare.

(6)Dupa aprobarea de catre conducerea AM POS Mediu a procesului-verbal de stabilire a creantelor bugetare rezultate din aplicarea dobanzii datorate, Directia autorizare si plati realizeaza urmatoarele activitati:
a)transfera sumele reprezentand dobanda datorata aferenta FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din pozitia bugetara prevazuta la art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 in contul de recuperare debite aferent Programului operational sectorial Mediu, urmand a se efectua transferul in contul de disponibil aferent FEDR/FC;
b)comunica Compartimentului juridic si investigare nereguli informatiile necesare pentru inregistrarea in Registrul debitorilor a sumelor recuperate.

(7)Dosarele cuprinzand solicitarile beneficiarilor cu privire la suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice si a sumelor rezultate din aplicarea dobanzii datorate se arhiveaza la nivelul Directiei autorizare si plati.

Art. 5
Pentru corectiile financiare/reducerile procentuale aplicate cheltuielilor aferente contractelor de achizitie publica prevazute la art. 2 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013, cerute la rambursare de catre beneficiari ulterior depunerii si aprobarii de catre AM POS Mediu a solicitarii prevazute la art. 3 alin. (1), Directia autorizare si plati, in baza notei intocmite conform art. 3 alin. (5), efectueaza plata catre beneficiari din contul de trezorerie alimentat din pozitia bugetara prevazuta la art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013.

CAPITOLUL IV: Suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice, a caror investigare se deruleaza la data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 15/2013, precum si a celor constatate dupa intrarea in vigoare a acesteia

Art. 6
(1)In vederea identificarii debitorului pentru neregulile aferente situatiilor prevazute la art. 8 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013, Compartimentul juridic si investigare nereguli realizeaza urmatoarele activitati:
a)solicita beneficiarilor prevazuti la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 copii de pe documentele detinute care sa ateste incadrarea in prevederile art. 2 si 3 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013;
b)analizeaza daca beneficiarul nu se incadreaza in prevederile art. 6 lit. a) si b) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013.

(2)Documentele solicitate beneficiarilor prevazuti la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 de Compartimentul juridic si investigare nereguli, prevazute la alin. (1) lit. a), sunt:
a)pentru situatiile in care procedura a fost lansata in Sistemul electronic al achizitiilor publice, denumit in continuare SEAP, inainte de 10 iunie 2011, anuntul/invitatia de participare din SEAP, copie de pe raportul de activitate intocmit de Unitatea pentru coordonarea si verificarea achizitiilor publice/Compartimentul de verificare a achizitiilor publice, denumite in continuare UCVAP/CVAP;
b)pentru situatiile in care procedura a fost lansata in SEAP in perioada 10 iunie-1 octombrie 2011, anuntul/invitatia de participare din SEAP, copie de pe raportul procedurii cu opinia UCVAP/CVAP "fara observatii";
c)pentru situatiile in care procedura a fost lansata in SEAP dupa 1 octombrie 2011, anuntul/invitatia de participare din SEAP;
d)pentru situatiile in care procedura de achizitie publica a respectat prevederile Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice nr. 51/2009 privind accelerarea procedurilor de licitatie restransa si negociere cu publicare prealabila a unui anunt de participare, incalcand prevederile art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii publice de lucrari, de bunuri si de servicii, copie de pe Nota justificativa privind alegerea procedurii de achizitie, anuntul/invitatia de participare din SEAP.

Art. 7
In cazul in care din analiza documentelor se constata ca beneficiarul se incadreaza in prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/2013, rubrica "Debitor" din Nota de constatare a neregulilor si de stabilire a corectiilor financiare nu se completeaza, facandu-se mentiunea ca sumele rezultate din aplicarea corectiilor, reprezentand creante bugetare, se recupereaza de autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene in conturile programelor europene respective si/sau in conturile de la bugetul de stat aferente acestora.

Art. 8
Nota de constatare a neregulilor si de stabilire a corectiilor financiare, aprobata de conducerea AM POS Mediu, se transmite de catre Compartimentul juridic si investigare nereguli la Directia autorizare si plati, care realizeaza urmatoarele activitati:
a)transfera sumele reprezentand creanta datorata aferenta FEDR/FC din contul de trezorerie alimentat din pozitia bugetara prevazuta la art. 2 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2013 in contul de recuperare debite aferent Programului operational sectorial Mediu, urmand a se efectua transferul in contul de disponibil aferent FEDR/FC;
b)comunica Compartimentului juridic si investigare nereguli informatiile necesare pentru inregistrarea in Registrul debitorilor a sumelor recuperate.

Art. 9
Dosarele aferente notelor de constatare a neregulilor si de stabilire a corectiilor financiare prin care se stabileste suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corectiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislatia din domeniul achizitiilor publice se arhiveaza separat la nivelul Compartimentului juridic si investigare nereguli din cadrul AM POS Mediu.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x