ONG. Delimitare activitate economica si calcul impozit pe profit
Pe langa aceste donatii am atras sponsorizari de la agenti economici (suntem inregistrati in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor) pe care initial le-am folosit la acoperirea salariilor terapeutilor si prin incasarea formularelor 230 pe care parintii le-au primit strict pe numele si contul copiilor lor, iar ulterior am inceput sa investim in amenajarea spatiului, pentru a asigura copiilor conditii cat mai bune. La doi ani de la infiintare am reusit sa facem niste rezerve financiare pe care nu stim cum sa le incadram fiscal. Banii donati de parinti ne asigura in prezent acoperirea salariilor, chiriei si un minim administrativ necesar functionarii.
Sponsorizarile primite de la firme pentru activitatea curenta au un caracter ocazional si nu ne putem baza pe o ritmicitate a lor. Am dori sa nu mai solicitam donatii din partea parintilor, dar trebuie sa avem in vedere ca aceasta facilitate ne-ar consuma toate resursele cateva luni si nu avem certitudinea unor sponsorizari ulterioare. Am primit solicitari din partea altor ONG-uri sa oferim terapie unor copii contracost. Scopul nostru este sa ajutam cati mai multi copii.
1. Considerati necesara inregistrarea veniturilor obtinute din aceste servicii oferite altor ONG-uri (mi se pare a fi prestare de serviciu in momentul in care se cere stabilirea unui tarif pe ora si ulterior emiterea unei facturi) ca fiind venituri de natura economica? In caz afirmativ, care este metoda de calcul a cheltuielilor aferente producerii acestui venit? Care este termenul la care ONG va plati impozit pe profit? Daca intr-un an fiscal nu realizez venituri mai mari de 15.000 euro din aceste activitati, ele se mai impoziteaza cu ceva sau doar partea ce depaseste 15.000 euro se impoziteaza?
2. Exista vreo sansa ca la un control ulterior organele fiscale sa imi reincadreze veniturile obtinute pe care le-am considerat aferente activitatii fara scop lucrativ in activitate economica? Nu avem inregistrate decat cheltuieli strict legate de functionare (salarii, chirie, utilitati, cursuri de formare profesionala), am dori sa ne extindem utilizand resursele acumulate, dar dorim sa fim siguri de intelegerea corecta a incadrarii lor fiscale.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 04 oct 2021.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 132415 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!