Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI

Seminare online

Vezi aici toate evenimentele >>>

Webinar LIVE cu Adrian Benta - 5 noiembrie. E-Transport, E-Factura, E-TVA si inspectiile fiscale


Webinar dedicat abonatilor Portal Contabilitate

Lector: dl. Adrian Benta, analist fiscal


 

Tematica se concentreaza pe Noutatile Legislative cu accent pe:


Webinarul poate fi urmarit oricand pe parcursul abonamentului.



Va multumim!

Echipa Portal Contabilitate

ORDIN nr. 1021 din 29 iulie 2013

14 Aug 2013
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

Colectivul Rentrop & Straton


ORDIN nr. 1021 din 29 iulie 2013 privind aprobarea modelului si continutului formularului "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice"

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 501 din data de 8 august 2013


In baza prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 86 alin. (1), ale art. 109 alin. (3) si ale art. 228 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba modelul si continutul formularului "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice", cod 14.13.02.18, prevazut in anexa nr. 1.
Art. 2
Formularul prevazut la art. 1, emis in urma inspectiilor fiscale anticipate efectuate pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, are rol si de decizie de rambursare.
Art. 3
Formularul "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice" se emite si se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 2.
Art. 4
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala" sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 5
Directia generala coordonare inspectie fiscala, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, Autoritatea Nationala a Vamilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6
- Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 7
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA nr. 1: DECIZIE DE IMPUNERE privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice

1.Datele de identificare ale contribuabilului
Denumirea contribuabilului: ..........Cod unic de inregistrare: ..........
Nr. ORC ..........
Domiciliul fiscal: localitatea .........., str. ......... nr. ...., bl. ...., sc. ...., ap. ...., judetul/sectorul ..........
2.Date privind creanta fiscala
2.1.1.Obligatii fiscale suplimentare de plata



*) Lista cuprinzand impozitul pe venitul din salarii stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal si sediile secundare, este anexata prezentei decizii de impunere.
**) Se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data.
***) Se va inscrie valoarea cumulata a penalitatilor de intarziere calculate conform legii, atat pentru obligatiile suplimentare de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
2.1.2.Motivul de fapt
.................................................
2.1.3.Temeiul de drept
Actul normativ: ................., art.: ......, paragraful: ......, pct.: ......., lit.: ......., alin.: ........
2.2.1.Rezultatele solutionarii decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - TVA solicitata la rambursare - lei
B - TVA respinsa la rambursare - lei
C - TVA aprobata la rambursare - lei
D - TVA stabilita suplimentar si ramasa de plata - lei
E - Valoare obligatii fiscale accesorii de plata - lei
F - De la data
G - Pana la data
H - Baza impozabila - lei
I - TVA stabilita suplimentar de plata - lei


*) In cazul solutionarii mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se vor completa randurile "TVA", "Dobanzi/Majorari de intarziere" si "Penalitati de intarziere" pentru fiecare decont in parte.
**) Se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data.
***) Se va inscrie valoarea cumulata a penalitatilor de intarziere calculate conform legii, atat pentru obligatiile suplimentare de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
2.2.2.Motivul de fapt
.................................................
2.2.3.Temeiul de drept
Actul normativ: ................., art.: ......, paragraful: ......, pct.: ......., lit.: ......., alin.: ........
3.Data comunicarii
Data comunicarii reprezinta data la care se efectueaza comunicarea actului administrativ fiscal in conditiile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acestuia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmis prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
4.Termenul de plata
Diferenta de impozit, taxa sau contributie constatata de organele de inspectie fiscala si stabilita de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acestora se platesc in functie de data comunicarii prezentei decizii de impunere, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
5.Dispozitii finale
Organele de inspectie fiscala stabilesc dobanzi/majorari de intarziere potrivit prevederilor art. 120 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in functie de scadenta obligatiilor suplimentare de plata.
Organele de inspectie fiscala stabilesc penalitati de intarziere aplicand, conform legii, prevederile art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data. Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, cu scadenta pana la 1 iulie 2013, se va anexa la prezenta decizie de impunere Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere, care cuprinde componenta debitului suplimentar si termenul scadent aferent fiecaruia.
In conformitate cu art. 205 si 207 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, impotriva prezentului act administrativ fiscal se poate formula contestatie, care se depune, in termen de 30 de zile de la comunicare, la organul fiscal emitent, sub sanctiunea decaderii. La prezenta decizie de impunere se anexeaza raportul de inspectie fiscala care, impreuna cu anexele, contine ........ pagini.
Prezenta decizie reprezinta titlu de creanta.


*) Stampila se va aplica numai pentru coloana "Aprobat.
Cod 14.13.02.18, aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.021/2013.
ANEXA nr. 2: INSTRUCTIUNI de completare a formularului "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice"
(1)_
Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice reprezinta actul administrativ fiscal emis de organele de inspectie fiscala pentru stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare de plata, precum si pentru comunicarea modului de solutionare cu inspectie fiscala anticipata a decontului de taxa pe valoarea adaugata cu sume negative cu optiune de rambursare, in situatia in care se stabilesc diferente fata de suma solicitata la rambursare.
Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice se va completa la incheierea unei inspectii fiscale generale sau partiale, ca urmare a constatarii de obligatii fiscale suplimentare si/sau accesorii aferente acestora, inscrise in "Raportul de inspectie fiscala", intocmit la incheierea acesteia.
Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice se intocmeste de catre organul de inspectie fiscala, se avizeaza de seful de serviciu si se aproba de conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
(2)Informatiile din continutul Deciziei de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice se vor completa dupa cum urmeaza:
1."Datele de identificare ale contribuabilului" va cuprinde, in clar, urmatoarele informatii:
- denumirea completa a contribuabilului;
- codul de identificare fiscala;
- numarul de inregistrare la oficiul registrul comertului;
- domiciliul fiscal.
2."Date privind creanta fiscala" va cuprinde:
2.1.1.Obligatii fiscale suplimentare de plata: se va completa cate un tabel pentru fiecare obligatie fiscala stabilita suplimentar cu urmatoarele informatii:
- randul 1 coloana 1: denumirea obligatiei fiscale principale; in acest rand se vor inscrie denumirea impozitului, taxei sau contributiei care a facut obiectul inspectiei fiscale (cu exceptia taxei pe valoarea adaugata, atunci cand verificarea se efectueaza pentru solutionarea cu inspectie fiscala anticipata a unui decont cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiunea de rambursare);
- randul 2 coloana 1: "Dobanzi/majorari de intarziere" calculate pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar;
- randul 3 coloana 1: "Penalitati de intarziere" calculate pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar.
In cazul in care se stabilesc debite suplimentare reprezentand impozitul pe venitul din salarii, valoarea va fi defalcata pe sediul principal si sediile secundare, conform urmatoarei anexe:
- ANEXA: Lista impozitului pe venit din salarii stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal si sediile secundare
F.1.Sediul principal



F.2.Sediile secundare


In aceasta situatie, Lista cu impozitul pe venitul din salarii, stabilit suplimentar de plata, defalcat pe sediul principal si sediile secundare, este anexata prezentei decizii de impunere.
Pentru randurile 1-3, organele de inspectie fiscala vor inscrie urmatoarele:
Randul 1 coloana 2 - "Data de la care incepe perioada verificata" - se completeaza cu data de inceput a perioadei verificate.
Randul 1 coloana 3 - "Data de sfarsit a perioadei verificate" - se completeaza cu data de sfarsit a perioadei verificate.
Randul 1 coloana 4 - "Baza impozabila stabilita suplimentar" - reprezinta valoarea totala a bazei impozabile asupra careia se aplica cota de impozit pentru determinarea obligatiei fiscale.
Randul 1 coloana 5 - "Impozit, taxa, contributie stabilit(a) suplimentar de plata" - se completeaza cu valoarea totala a sumelor stabilite suplimentar de catre inspectia fiscala pentru impozitul, taxa, contributia care a facut obiectul inspectiei fiscale, pentru toata perioada verificata.
Randul 1 coloana 6 - "Cod cont bugetar" - reprezinta codul de cont bugetar al obligatiei fiscale care a facut obiectul inspectiei fiscale.
Randul 1 coloana 7 - "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru obligatiile fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat automat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 2 coloana 2 - se completeaza cu data de la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 3 - se completeaza cu data pana la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 4 - "Baza impozabila stabilita suplimentar" - se completeaza cu suma totala a bazei impozabile stabilite suplimentar.
Randul 2 coloana 5 - "Obligatii fiscale accesorii de plata" - in acest rand se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul.
Randul 2 coloana 6 - "Cod cont bugetar" - se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligatiei fiscale care a facut obiectul inspectiei fiscale.
Randul 2 coloana 7 - "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru majorarile de intarziere aferente obligatiei fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala; Numarul de evidenta a platii va fi generat automat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 3 coloana 2 - se completeaza cu data de la care se calculeaza penalitatile de intarziere pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 3 - se completeaza cu data pana la care se calculeaza penalitatile de intarziere pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar de plata, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 4 - "Baza impozabila stabilita suplimentar" - se completeaza cu suma totala a bazei impozabile stabilite suplimentar.
Randul 3 coloana 5 - "Obligatii fiscale accesorii de plata" - se completeaza cu suma totala a penalitatilor de intarziere calculate pentru sumele stabilite suplimentar de inspectia fiscala, in cazul in care cota de penalitati de intarziere a ramas definitiva.
Randul 3 coloana 6 - "Cod cont bugetar" - se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar aferent obligatiei fiscale care a facut obiectul inspectiei fiscale.
Randul 3 coloana 7 - "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru penalitatile de intarziere aferente obligatiei fiscale de plata stabilite de organele de inspectie fiscala; Numarul de evidenta a platii va fi generat automat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
2.1.2."Motivul de fapt": se vor inscrie detaliat si in clar modul in care contribuabilul a efectuat si inregistrat o operatiune patrimoniala, modul cum a tratat-o din punct de vedere fiscal sau cu influenta fiscala si tratamentul fiscal aplicat de acesta, precum si prezentarea consecintelor fiscale. Motivul de fapt se va inscrie atat pentru obligatia fiscala principala, cat si pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
2.1.3."Temeiul de drept": se va inscrie detaliat si clar incadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevazute de lege, cu prezentarea concisa a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va inscrie atat pentru obligatia fiscala principala, cat si pentru accesoriile calculate la aceasta.
Informatiile prevazute la pct. 2.1.1, 2.1.2 si 2.1.3 se vor completa pentru fiecare impozit, taxa sau contributie pentru care s-au constatat diferente de obligatii fiscale si/sau accesorii aferente acestora. In cazurile in care legea permite si exista constatari, se pot inscrie obligatii fiscale accesorii, fara ca organele fiscale sa stabileasca o obligatie fiscala principala suplimentara. In acest caz, in coloana 4 "Baza impozabila stabilita suplimentar" se va inscrie obligatia fiscala principala stabilita suplimentar de plata pe o anumita perioada, chiar daca in perioadele urmatoare aceasta s-a anulat.
2.2.1.Rezultatele solutionarii decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare
Acest tabel se completeaza in cazul in care inspectia fiscala se efectueaza pentru solutionarea decontului/deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, cu control anticipat si numai daca s-a stabilit suplimentar taxa pe valoarea adaugata sau obligatii fiscale accesorii pentru cel putin unul din deconturi.
In cazul in care se solutioneaza mai multe deconturi cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare se va efectua o singura inspectie fiscala pentru toate deconturile, dar pentru fiecare decont, in ordine cronologica, pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA, se vor face constatari separate si vor cuprinde urmatoarele perioade:
- prima perioada verificata va cuprinde intervalul de timp de la inceputul perioadei anterioare neverificate (cu conditia incadrarii in termenul legal de prescriptie) pana la data de sfarsit a perioadei aferente primului decont cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare;
- urmatoarea perioada verificata va incepe de la data de sfarsit a ultimului decont verificat pana la sfarsitul perioadei aferente urmatorului decont ce urmeaza a se verifica;
- va cuprinde in tabel cate un rand pentru fiecare perioada verificata aferenta unui decont cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare.
In cazul solutionarii mai multor deconturi cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, decizia de impunere va cuprinde in tabelul "Rezultatele solutionarii decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare" pentru fiecare decont de TVA, dupa caz, cate un rand de "TVA", "Dobanzi" si "Penalitati de intarziere".
In acelasi mod se va continua pana la solutionarea tuturor deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, depuse si neverificate.
Tabelul "Rezultatele solutionarii decontului cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare" va avea cate un rand pentru fiecare perioada aferenta unui decont de taxa pe valoarea adaugata care se verifica si va cuprinde urmatoarele:
Randul 1 coloana 1 - "Numarul si data decontului de TVA" - se completeaza cu numarul si data decontului primit pentru solutionare cu inspectie fiscala anticipata.
Randul 1 coloana 2 - cuprinde denumirea obligatiei fiscale.
Randul 1 coloana 3 - se completeaza cu data de la care incepe verificarea, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 4 - se completeaza cu data de sfarsit a perioadei supuse verificarii, sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 1 coloana 5 - "TVA solicitata la rambursare" - se completeaza cu suma solicitata la rambursare si este preluata din decontul cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, care a fost transmis pentru solutionare cu inspectie fiscala anticipata.
Randul 1 coloana 6 - "Baza impozabila" - se completeaza cu valoarea totala a bazei impozabile asupra careia se aplica cota de TVA pentru determinarea taxei pe valoarea adaugata suplimentare. In cazul utilizarii unor cote diferite de TVA se vor inscrie bazele insumate ale acestora.
Randul 1 coloana 7 - "TVA stabilita suplimentar de plata" - se completeaza cu taxa pe valoarea adaugata stabilita suplimentar de plata in perioada verificata.
Randul 1 coloana 8 - "TVA respinsa la rambursare" - se completeaza cu suma respinsa la rambursare ca urmare a inspectiei fiscale, cu respectarea urmatoarelor corelatii:
a)este egala cu TVA solicitata la rambursare, daca TVA stabilita suplimentar este mai mare sau egala cu TVA solicitata la rambursare;
b)este egala cu TVA stabilita suplimentar, daca aceasta este mai mica decat TVA solicitata la rambursare.
Randul 1 coloana 9 - "TVA aprobata la rambursare" - se completeaza cu suma aprobata la rambursare si se calculeaza ca diferenta intre TVA solicitata la rambursare si TVA respinsa la rambursare.
Randul 1 coloana 10 - "TVA stabilita suplimentar si ramasa de plata" - se completeaza cu diferenta pozitiva dintre TVA stabilita suplimentar de plata si TVA respinsa la rambursare.
Randul 1 coloana 11 - nu se completeaza.
Randul 1 coloana 12 - "Cod cont bugetar" - se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru taxa pe valoarea adaugata.
Randul 1 coloana 13 - "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat automat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 2 coloana 2 - Denumirea obligatiei fiscale accesorii - Dobanzi/Majorari de intarziere.
Randul 2 coloana 3 - se completeaza cu data de la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere si se va inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 4 - se va inscrie data pana la care se calculeaza dobanzile/majorarile de intarziere si se inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 2 coloana 5 - nu se completeaza.
Randul 2 coloana 6 - "Baza impozabila" - se completeaza cu valoarea totala a bazei impozabile asupra careia se aplica cota de dobanzi/majorari de intarziere pentru calculul obligatiilor fiscale accesorii.
Randul 2 coloanele 7-10 - nu se completeaza.
Randul 2 coloana 11 - "Valoare obligatii fiscale accesorii de plata" - in acest rand se va inscrie valoarea cumulata a majorarilor de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si a dobanzilor calculate dupa aceasta data pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, acolo unde este cazul.
Randul 2 coloana 12 - "Cod cont bugetar" - se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru dobanzile/majorarile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata datorata suplimentar.
Randul 2 coloana 13 - "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru dobanzile/majorarile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat automat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
Randul 3 coloana 2 - "Denumirea obligatiei fiscale accesorii" - Penalitati de intarziere.
Randul 3 coloana 3 - se completeaza cu data de la care se calculeaza penalitatile de intarziere si se va inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 4 - se va inscrie data pana la care se calculeaza penalitatile de intarziere si se inscrie sub forma zz.ll.aaaa.
Randul 3 coloana 5 - nu se completeaza.
Randul 3 coloana 6 - "Baza impozabila" - se completeaza cu valoarea totala a bazelor impozabile cumulate, care indeplinesc conditiile prevazute de lege, asupra careia se aplica cota pentru penalitati de intarziere.
Randul 3 coloanele 7-10 - nu se completeaza.
Randul 3 coloana 11 - "Valoare obligatii fiscale accesorii de plata" - se completeaza cu valoarea cumulata a penalitatilor de intarziere calculate pentru fiecare perioada in care s-a calculat TVA datorata suplimentar.
Randul 3 coloana 12 - "Cod cont bugetar" - se completeaza cu simbolul codului de cont bugetar pentru penalitatile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata datorata suplimentar.
Randul 3 coloana 13 - "Numar de evidenta a platii" - reprezinta numarul de evidenta a platii pentru penalitatile de intarziere calculate pentru taxa pe valoarea adaugata de plata stabilita de organele de inspectie fiscala. Numarul de evidenta a platii va fi generat automat de aplicatia informatica, potrivit reglementarilor in vigoare.
2.2.2."Motivul de fapt": se inscrie detaliat modul in care contribuabilul a efectuat si tratat din punct de vedere fiscal o operatiune cu influenta in veniturile sau cheltuielile activitatii economice, cu prezentarea consecintei fiscale. Motivul de fapt se va inscrie atat pentru taxa pe valoarea adaugata, cat si pentru accesoriile calculate pentru aceasta.
2.2.3."Temeiul de drept": se va inscrie detaliat si clar incadrarea faptei constatate, cu precizarea actului normativ, a articolului, a celorlalte elemente prevazute de lege, cu prezentarea concisa a textului de lege pentru cazul constatat. Temeiul de drept se va inscrie atat pentru taxa pe valoarea adaugata, cat si pentru accesoriile calculate la aceasta.
Formularul "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice" are rol si de "Decizie de rambursare a taxei pe valoare adaugata" in cazul inspectiilor fiscale anticipate efectuate pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoare adaugata cu optiune de rambursare, in urma carora se stabilesc diferente fata de suma solicitata.
Suma aprobata la rambursare urmeaza procedura prevazuta la art. 116 sau, dupa caz, 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
3."Data comunicarii" reprezinta data cand actul administrativ este comunicat contribuabilului si este stabilita in functie de modalitatea de comunicare, in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa cum urmeaza:
- data semnarii de primire, daca se asigura remiterea acestuia contribuabilului/imputernicitului, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data inscrisa de posta la remiterea "confirmarii de primire", daca a fost transmis prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, in conditiile art. 44 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data confirmarii de primire in cazul comunicarii prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail sau alte mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile art. 44 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- data la care expira termenul de 15 zile de la data afisarii anuntului publicitar, in conditiile art. 44 alin. (22) si (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
O copie a anuntului publicitar care a fost afisat va fi anexata deciziei de impunere si va fi transmisa, impreuna cu aceasta, la organul fiscal competent in administrarea caruia se afla contribuabilul verificat, iar o alta copie va fi anexata la exemplarul ramas la organul de inspectie fiscala care a efectuat verificarea.
4."Termenul de plata" - diferenta de impozit, taxa sau contributie stabilita suplimentar de plata, precum si obligatiile accesorii aferente acestora se platesc in functie de data comunicarii prezentei decizii de impunere, astfel:
- pana la data de 5 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 1-15 din luna;
- pana la data de 20 a lunii urmatoare, cand data comunicarii este cuprinsa in intervalul 16-31 din luna.
5.La "Dispozitii finale" se va completa cu numarul total de pagini al raportului de inspectie fiscala care se anexeaza la Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala.
5.1.Precizari pentru "Dobanzi/Majorari de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Dobanzi/Majorari de intarziere" se vor cumula majorarile de intarziere calculate pana la 1 iulie 2010 si dobanzile calculate dupa aceasta data, acolo unde este cazul.
5.2.Precizari pentru "Penalitati de intarziere"
La stabilirea valorii ce se va inscrie la "Penalitati de intarziere" vor fi cumulate penalitatile de intarziere, indiferent de modul de calcul, atat pentru debitele suplimentare cu scadenta pana la 1 iulie 2013, cat si pentru cele cu scadenta dupa aceasta data.
Pentru obligatiile de plata cu scadenta pana la 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, numai daca la data incheierii inspectiei fiscale sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, respectiv:
- obligatiile fiscale suplimentare nu au fost stinse, iar numarul zilelor de intarziere este mai mare de 90;
- obligatiile fiscale suplimentare au fost stinse, iar cota de penalizare a ramas definitiva, in conditiile legii.
Pentru obligatiile fiscale stabilite suplimentar, care nu indeplinesc, la data incheierii inspectiei fiscale, conditia legala de a calcula penalitatile de intarziere, prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, organele de inspectie fiscala vor intocmi o lista care va fi anexata la decizia de impunere.
Lista debitelor suplimentare, pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere, cuprinde pentru fiecare impozit, taxa sau contributie componenta debitului suplimentar, cu termenul scadent aferent fiecaruia, si va fi transmisa organelor fiscale de administrare, conform urmatorului model:
Lista debitelor stabilite suplimentar de inspectia fiscala pentru care nu s-au calculat penalitati de intarziere la data incheierii inspectiei fiscale



Pentru obligatiile de plata cu scadenta dupa 1 iulie 2013, organele de inspectie fiscala stabilesc penalitatile de intarziere prevazute la art. 1201 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta pana la data stingerii sumei datorate inclusiv, mentionandu-se in raportul de inspectie fiscala, pentru obligatiile nestinse, data pana la care au fost calculate penalitatile de intarziere.
"Decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice" se va intocmi in 3 exemplare, toate cu titlu de original, de catre echipa de inspectie, avizata de seful de serviciu si aprobata de conducatorul activitatii de inspectie fiscala.
ANEXA nr. 3: Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului "Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice"
1.Denumire: Decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala pentru persoane juridice
2.Cod: 14.13.02.18
3.Format: A4/t1 (numar variabil de pagini)
4.Caracteristici de tiparire:
- se tipareste pe o singura fata, utilizandu-se echipamente informatice pentru editare; poate avea numar variabil de pagini, in functie de impozitele, taxele sau contributiile pentru care s-au stabilit obligatii fiscale suplimentare.
5.Se difuzeaza gratuit.
6.Se utilizeaza la stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare de plata de catre organul fiscal cu atributii de inspectie fiscala, pe baza Raportului de inspectie fiscala.
7.Se intocmeste in 3 exemplare de organul fiscal cu atributii de inspectie fiscala.
8.Circula:
- un exemplar la contribuabil;
- un exemplar la organul fiscal care a efectuat inspectia fiscala;
- un exemplar la organul fiscal cu atributii de gestiune a declaratiilor si a dosarului fiscal al contribuabilului.
9.Se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.


alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x