Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X


Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 28 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

ORDIN 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala

12 Dec 2016
PortalContabilitate.ro Realizat de
PortalContabilitate.ro

Colectivul Rentrop & Straton


EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 970 din 5 decembrie 2016
Data Intrarii in vigoare: 05 Decembrie 2016
-------------------------------------------------------------------------
  
Tinand cont de Avizul Ministerului Finantelor Publice nr. 714.197 din 8 noiembrie 2016, precum si de Avizul Ministerului Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala nr. 3.436 din 30 septembrie 2016, in temeiul prevederilor:
- art. 46 alin. (8), art. 47 alin. (9) si art. 54 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 12 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, emite urmatorul ordin:
  
ART. 1
Se aproba Lista actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite si stampila organului fiscal local, prevazuta in anexa nr. 1.
  
ART. 2
Se aproba Procedura de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza, prevazuta in anexa nr. 2.
  
ART. 3
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
  
ART. 4
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
              
Viceprim-ministru, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice,
Vasile Dincu
  
Bucuresti, 24 noiembrie 2016.
Nr. 3.097.
ANEXA 1

LISTA actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local ce pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sau tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva, valabile fara semnatura persoanelor imputernicite si stampila organului fiscal local
  
ART. 1
(1) Actele administrative fiscale, actele de executare si alte acte care pot fi comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta si/sau care pot fi tiparite prin intermediul unui centru de imprimare masiva, valabile fara semnatura si stampila organului fiscal local, emise in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sau al Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt urmatoarele:
1. Titlu executoriu;
2. Somatie;
3. Decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii;
4. Instiintare privind stingerea creantelor fiscale;
5. Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti;
6. Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti;
7. Instiintare de compensare;
8. Instiintare de restituire;
9. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele fizice, in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
10. Decizie de impunere pentru stabilirea impozitelor/taxelor datorate de persoanele juridice, in temeiul Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
11. Declaratie fiscala/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru servicii de reclama si publicitate in cazul contribuabililor persoane juridice;
12. Declaratie fiscala/Decizie de impunere pentru stabilirea taxei pentru afisaj in scop de reclama si publicitate;
13. Decizie de impunere privind creantele datorate bugetului local in urma inspectiei fiscale;
14. Decizie de restituire a sumelor de la bugetul local;
15. Decizie privind nemodificarea bazei de impunere;
16. Decizie de instituire a masurilor asiguratorii;
17. Decizie de ridicare a masurilor asiguratorii;
18. Adresa de infiintare a popririi;
19. Adresa de infiintare a popririi asiguratorii;
20. Instiintare privind infiintarea popririi;
21. Proces-verbal de constatare a contraventiei;
22. Nota de plata;
23. Extras de rol;
24. Aviz de inspectie fiscala;
25. Invitatie;
26. Certificat de nomenclatura stradala si adresa;
27. Proces-verbal privind cheltuielile de executare silita;
28. Proces-verbal de constatare si declarare a insolvabilitatii;
29. Certificat de atestare fiscala pentru persoane juridice privind impozite, taxele locale si alte venituri datorate bugetului local;
30. Raport de inspectie fiscala;
31. Anexa certificat de atestare fiscala privind verificarea eligibilitatii solicitantilor de fonduri externe nerambursabile;
32. alte acte emise de organul fiscal local.
  
(2) Actele administrative fiscale, actele de executare si alte acte emise de organul fiscal local comunicate prin mijloace electronice de transmitere la distanta sunt valabile si opozabile contribuabililor sau tertilor fara semnatura olografa si stampila conducatorului organului fiscal, insa vor purta semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat al organului fiscal local.
ANEXA 2

PROCEDURA de comunicare a actelor administrative fiscale, a actelor de executare si a altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice de transmitere la distanta
  
CAP. I
Reguli generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta
  
ART. 1
Mijloace electronice prin care se poate realiza comunicarea
(1) Organele fiscale locale pot opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local catre contribuabil prin urmatoarele mijloace electronice de transmitere la distanta:
a) fax;
b) e-mail (casuta de posta electronica);
c) platforma de contact pusa la dispozitie de catre organele fiscale locale.
  
(2) Comunicarea prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local conform alin. (1) lit. b) se poate realiza doar daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) organul fiscal local detine un certificat calificat;
b) contribuabilul persoana juridica detine un certificat calificat;
c) contribuabilul se obliga sa transmita un e-mail de confirmare a primirii actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local, in cel mult 3 zile lucratoare de la primire.
  
(3) Actele administrative fiscale, actele de executare si alte acte emise de organul fiscal local se considera comunicate si in cazul in care contribuabilul nu indeplineste conditia de la alin. (2) lit. c), dar se indeplineste procedura prevazuta la art. 6.
  
(4) Mijloacele de transmitere la distanta prevazute la alin. (1) ce urmeaza a fi utilizate de catre organul fiscal local pentru comunicarea actelor administrative fiscale, a actelor de executare si a altor acte emise de organul fiscal local catre contribuabili si stabilirea procedurii, in functie de conditiile specifice, se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative si se publica si pe pagina de internet a organului fiscal local.
  
ART. 2
Optiunea contribuabilului pentru utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanta
(1) Pentru a putea utiliza mijloacele electronice de transmitere a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local, contribuabilii trebuie sa opteze, pe baza unei cereri adresate organului fiscal local, prin indicarea, dupa caz, a numarului de fax, a adresei de email, pentru mijloacele de comunicare prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) sau b), respectiv prin utilizarea numelui de utilizator si a parolei puse la dispozitie de catre organul fiscal local sau prin utilizarea unui certificat digital calificat, dupa caz, pentru mijlocul de comunicare prevazut la art. 1 alin. (1) lit. c).
  
(2) Cererea prevazuta la alin. (1) se depune, in scris, personal, la registratura organului fiscal local si va contine inclusiv adresa de corespondenta a contribuabilului. Organul fiscal local comunica, in scris, contribuabilului luarea in evidenta a solicitarii si data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
  
(3) In cazul in care contribuabilul a optat pentru unul dintre mijloacele de transmitere la distanta prevazute la alin. (1), acesta isi asuma raspunderea pentru asigurarea mentenantei echipamentelor proprii prin care se realizeaza primirea informatiilor, precum si pentru pastrarea confidentialitatii credentialelor utilizate. Organul fiscal local nu raspunde pentru interceptarea informatiilor transmise prin mijloacele de transmitere la distanta prevazute la alin. (1) de catre persoane neautorizate.
  
ART. 3
Modificarea optiunilor privind comunicarea prin mijloace electronice si renuntarea la serviciul de comunicare prin mijloace electronice
(1) Contribuabilii pot opta pentru modificarea sau renuntarea la comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local prin mijloace electronice, pe baza de cerere, in scris, depusa la registratura organului fiscal local.
  
(2) Organul fiscal local comunica, in scris, contribuabilului luarea in evidenta a solicitarii de la alin. (1) si data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice de transmitere la distanta pentru care a optat. In cazul renuntarii la utilizarea mijloacelor electronice de transmitere la distanta, organul fiscal local comunica, in scris, contribuabilului data de la care se utilizeaza celelalte forme de comunicare prevazute de lege.
  
ART. 4
Gratuitatea serviciilor de comunicare prin mijloace de transmitere la distanta
Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de catre organele fiscale locale sunt gratuite.

CAP. II
Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale, actelor de executare si a altor acte emise de organul fiscal local
  
ART. 5
Comunicarea prin fax
(1) Comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local se realizeaza de catre acesta la numarul de fax indicat de catre contribuabil.
(2) Comunicarea se considera realizata la data si ora raportului de transmitere emis de catre fax-ul de pe care s-a realizat comunicarea.
(3) Raportul de transmitere reprezinta dovada comunicarii. Raportul de transmitere se arhiveaza, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
  
ART. 6
Comunicarea prin e-mail
(1) Comunicarea prin e-mail a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local se realizeaza de catre acesta la adresa de e-mail indicata de contribuabil.
(2) Comunicarea se considera realizata la data primirii unui e-mail de confirmare, de pe adresa de e-mail unde a fost transmis actul administrativ fiscal, actul de executare sau altor acte emise de organul fiscal local.
(3) In cazul persoanelor juridice, e-mailul de confirmare trebuie sa fie insotit de semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat.
(4) Confirmarea de primire trebuie comunicata de contribuabil in cel mult 3 zile lucratoare de la primirea e-mailului. In cazul in care contribuabilul confirma primirea, data comunicarii este data transmiterii de catre contribuabil a emailului de confirmare.
(5) In cazul in care contribuabilul nu transmite e-mail-ul de confirmare a primirii conform alin. (2) si (3), in termenul prevazut la alin. (4), actul administrativ fiscal, actul de executare sau alt act emis de organul fiscal local se considera comunicat dupa expirarea unui termen de 15 zile calendaristice, calculat de la data comunicarii e-mailului de catre organul fiscal local.
(6) In situatia prevazuta la alin. (5) organul fiscal local intocmeste un proces-verbal de comunicare care se semneaza cu semnatura electronica extinsa bazata pe un certificat calificat sau in format fizic, cu semnatura olografa.
(7) Confirmarea de primire prevazuta la alin. (2) si (3), dupa caz, respectiv procesul-verbal de comunicare prevazut la alin. (6) se arhiveaza, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
  
ART. 7
Comunicarea prin platforma de contact
(1) In cazul in care organul fiscal local a optat, in conditiile art. 1, pentru dezvoltarea unei platforme de contact, contribuabilul, in baza cererii depuse la organul fiscal local, poate opta pentru comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local prin platforma de contact.
(2) Platforma de contact consta in punerea la dispozitia contribuabililor a unei aplicatii informatice prin intermediul careia se efectueaza comunicarea electronica a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local.
(3) Contribuabilul se autentifica in cadrul platformei de contact prin oricare dintre urmatoarele mijloace:
a) certificate calificate;
b) credentiale de tip: nume/parola.
(4) In cazul prevazut la alin. (3) lit. a) organul fiscal local comunica contribuabilului, in scris, luarea in evidenta si data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
  
(5) In cazul prevazut la alin. (3) lit. b), organul fiscal local comunica contribuabilului, in scris, luarea in evidenta, informatiile necesare autentificarii in platforma de contact, precum si data de la care comunicarea actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de acesta se va realiza exclusiv pe baza mijloacelor electronice pentru care a optat.
  
(6) In cazul comunicarii prin platforma de contact a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local acestea se considera comunicate in termen de 15 zile de la data punerii la dispozitie a documentului de catre organul fiscal local in spatiul virtual personal din cadrul platformei de contact Numarul de intrare/iesire electronic si data punerii la dispozitia contribuabilului a actului administrativ fiscal, actului de executare sau altui act emis de organul fiscal local pus la dispozitie in spatiul virtual personal sunt inscrise in Registrul documentelor electronice.
  
(7) Inscrierile in Registrul documentelor electronice reprezinta dovada comunicarii si se arhiveaza, electronic sau fizic, la dosarul contribuabilului.
  
(8) Procedura detaliata privind modalitatea de identificare, inregistrarea si accesul contribuabilului la platforma de contact se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative si se publica si pe pagina de internet a organului fiscal local.
  
ART. 8
Confidentialitatea si acordul contribuabilului cu privire la prelucrarea automata a datelor cu caracter personal
  
(1) Prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile prezentei proceduri.
  
(2) Acordul contribuabilului pentru folosirea datelor sale personale in scopul acordarii accesului la serviciile de comunicare prin mijloace electronice se considera a fi implicit prin inregistrarea la organul fiscal local a cererii de comunicare prin mijloace electronice a actelor administrative fiscale, actelor de executare si altor acte emise de organul fiscal local.
  
(3) Schimbul de date realizat intre organul fiscal local sau autoritatea administrativ-teritoriala si contribuabili trebuie sa indeplineasca cerinte standard de integritate si confidentialitate potrivit protocolului HTTPS.
  
ART. 9
Servicii electronice suplimentare
In cazul in care organul fiscal local poate furniza servicii electronice suplimentare celor detaliate la art. 1-8, atunci procedura de furnizare a acestora se aproba prin hotarare a autoritatii deliberative si se publica pe pagina de internet a organului fiscal local sau a unitatii administrativ-teritoriale.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x