Ordinul ANAF nr. 1767/2021. Cererea si procedura pentru a beneficia de esalonarea simplificata
10 Nov 2021
Act normativ: ORDIN ANAF nr 1767 pentru aprobarea Procedurii de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central
Publicare: in Monitorul Oficial nr. 1072/09.11.2021
CLICK AICI >> pentru a descarca cererea pentru esalonare simplificata in format word.
PROCEDURA de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central
Dispozitii generale
1. Prezenta procedura se aplica obligatiilor fiscale principale si accesorii restante, administrate de organul fiscal central, denumit in continuare organ fiscal, a caror vechime este de maximum 12 luni anterioare depunerii cererii si nestinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, pentru care debitorii pot depune cereri de esalonare la plata.
2. Prin obligatii fiscale administrate de organul fiscal se intelege:
a) obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii;
b) amenzile de orice fel administrate de organul fiscal;
c) creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, potrivit legii, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care, potrivit legii, constituie titluri executorii;
d) creante rezultate din savarsirea unor infractiuni, respectiv prejudicii, cheltuieli judiciare si amenzi judiciare/penale.
3. Nu se incadreaza in categoria creantelor prevazute la pct 2 lit. d) si nu se acorda esalonari la plata pentru sumele care fac obiectul unei confiscari, precum si cele reprezentand echivalentul in bani al unor bunuri care au fost considerate a constitui produs direct sau indirect al unei infractiuni.
4. Obligatiile fiscale prevazute la pct 2 a caror vechime se implineste in perioada mentionata la pct 1 si vizeaza inclusiv perioade fiscale anterioare sunt stabilite prin urmatoarele documente/acte administrative depuse/comunicate pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala:
a) declaratii fiscale, inclusiv cele depuse cu intarziere;
b) decizii de impunere;
c) declaratii rectificative;
d) decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii;
e) titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale, potrivit legii;
f) orice alte acte prin care se stabilesc impozite, taxe, contributii sociale si alte sume datorate bugetului general consolidat.
5. Odata cu emiterea certificatului de atestare fiscala, organul fiscal comunica debitorului decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii, in vederea includerii acestora in decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
6. Esalonarea la plata se acorda de catre organul fiscal, pe o perioada de cel mult 12 luni, prin emiterea deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale, la care se anexeaza graficul de plata care cuprinde rate lunare, in functie de numarul de luni de esalonare la plata aprobat. Perioada de esalonare la plata acordata nu poate fi mai mare decat perioada de esalonare la plata solicitata de debitor.
Dispozitii privind cererea de acordare a esalonarii la plata
1. Esalonarile la plata ale obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri, al carei model este prevazut in anexa , depusa la organul fiscal. Modalitatile de depunere sunt urmatoarele:
a) la registratura organului fiscal;
b) prin posta, cu confirmare de primire;
c) prin intermediul serviciului „Spatiu privat virtual”.
2. Pentru debitorii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, cererea de acordare a esalonarilor la plata se depune de catre debitor, atat pentru obligatiile fiscale datorate de acesta, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare. Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor debitorului si ale sediilor sale secundare.
3. Pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, potrivit legii, cererea de acordare a esalonarilor la plata se depune de catre debitor, persoana fizica, separat pentru obligatiile fiscale ale persoanei fizice si separat pentru obligatiile fiscale ale persoanei/persoanelor fizice, dupa caz, care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere. Cererea/Cererile se depune/depun la organul fiscal competent prevazut la titlul III capitolul I din Codul de procedura fiscala si se analizeaza separat, nefiind conditionata depunerea uneia de a celeilalte.
4. In cazul in care debitorul opteaza pentru plata diferentiata a ratelor de esalonare, acesta mentioneaza in cerere propunerea de grafic, care va cuprinde, pentru fiecare rata, procentul care poate fi achitat din obligatiile fiscale principale si accesorii, respectiv:
a) cel putin 5% din cuantumul obligatiilor fiscale ce pot fi esalonate la plata, pentru jumatate din perioada de esalonare solicitata;
b) diferenta de procent se imparte in mod egal pentru fiecare rata de esalonare, pentru urmatoarele luni ramase din propunerea de grafic.
Eliberarea certificatului de atestare fiscala
1. Dupa primirea cererii prevazute la art. 2, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, organul fiscal emite, concomitent, urmatoarele documente:
a) deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere/penalitate de nedeclarare;
b) certificatul de atestare fiscala, conform modelelor prevazute in anexele nr. 3 si 4, dupa caz;
c) referatul de verificare a conditiilor de acordare/modificare/ mentinere a esalonarii la plata;
d) decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale sau decizia de respingere, dupa caz,;
Continutul certificatului de atestare fiscala
Prin derogare de la prevederile art. 158 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala cuprinde obligatiile fiscale existente in sold la data eliberarii acestuia.
Procedura de solutionare a cererii de acordare a esalonarii la plata
1. In situatia in care sunt indeplinite conditiile prevazute in Codul de procedura fiscala, organul fiscal emite decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale, la care se anexeaza graficul de esalonare, precum si, dupa caz, decizia de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare.
2. Graficul de esalonare cuprinde rate de esalonare, reprezentand obligatii fiscale principale si/sau obligatii fiscale accesorii esalonate la plata, inclusiv dobanzile datorate pe perioada esalonarii la plata, dupa caz. Cuantumul obligatiilor fiscale esalonate la plata se imparte in mod egal pentru fiecare rata de esalonare. Prin exceptie, pentru debitorul care propune prin cererea de acordare a esalonarii la plata un grafic, ratele de esalonare la plata trebuie sa fie in primele 6 luni de cel putin 5% din cuantumul obligatiilor fiscale esalonate la plata, la care se adauga dobanda pe perioada esalonarii la plata calculata de organul fiscal, iar in urmatoarele luni debitorul trebuie sa achite restul obligatiilor fiscale, proportional cu lunile pentru care a fost acordata esalonarea la plata.
3. Termenul de plata a ratelor de esalonare este data de 15 a fiecarei luni. Prima rata din graficul de esalonare la plata are termenul de plata data de 15 a lunii urmatoare emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
4. Pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, penalitatea de intarziere prevazuta la art. 176 din Codul de procedura fiscala se calculeaza pana la data emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
Conditii de mentinere a valabilitatii esalonarilor la plata
Esalonarea la plata acordata isi mentine valabilitatea in cazul respectarii conditiilor prevazute la art. 2094, art. 2095 alin. (7) si art. 209 10 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.
Finalizarea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
In situatia in care sumele esalonate la plata au fost stinse in totalitate si au fost respectate conditiile prevazute la art. 209 4 alin. (1), art. 209 5 alin. (7) si la art. 209 10 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, organul fiscal emite, in doua exemplare, decizia de finalizare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale.
Dupa finalizarea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale, penalitatea de nedeclarare amanata la plata se reduce cu 75%. In acest caz, organul fiscal emite in doua exemplare decizia de reducere a penalitatilor de nedeclarare. Diferenta de penalitati de nedeclarare in cota de 25% se achita in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in functie de data comunicarii deciziei.
Pierderea valabilitatii esalonarii la plata
In cazul in care se constata neindeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la art. 2094 alin. (1), art. 209 5 alin. (7) si la art. 209 10 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, organul fiscal va emite, in termen de cel mult 30 de zile de la data nerespectarii conditiei, in doua exemplare, decizia de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata a obligatiilor fiscale, precum si, dupa caz, decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de nedeclarare, conform modelelor prevazute in anexele nr. 15 si 16. Un exemplar al acestor decizii se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza de organul fiscal la dosarul fiscal.
Mentinerea valabilitatii esalonarii la plata la cererea debitorului
1. Pentru mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta, debitorul depune o cerere la organul fiscal.
2. In vederea solutionarii cererii prevazute la pct 1, organul fiscal elibereaza, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii, concomitent, urmatoarele documente: a) deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere/penalitate de nedeclarare; b) certificatul de atestare fiscala; c) referatul de verificare a conditiilor de acordare/modificare/ mentinere a esalonarii la plata, caz in care verifica conditiile de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata; d) decizia de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata, impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, cu pastrarea perioadei de esalonare ramase din esalonarea aprobata initial, sau decizia de respingere, dupa caz. Prin pastrarea perioadei de esalonare se intelege numarul de luni ramas din esalonarea aprobata initial, fara a se lua in considerare numarul de luni aferent perioadei in care aceasta si-a pierdut valabilitatea; e) decizia de mentinere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz.
3.Odata cu decizia de mentinere a esalonarii la plata, organul fiscal competent anuleaza penalitatile stabilite prin decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitati.
Modificarea deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale/ deciziei de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare
1. In situatia in care ulterior emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale si/sau a deciziei de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz, se sting anticipat mai mult de 3 rate din graficul de esalonare la plata, organul fiscal emite, din oficiu, o decizie de modificare a deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
2. Organul fiscal emite si comunica decizia de modificare a deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, care face parte integranta din aceasta, cu pastrarea perioadei de esalonare ramase din esalonarea aprobata initial sau modificarea acesteia, dupa caz.
Prin modificarea perioadei de esalonare se intelege ca organul fiscal poate aproba, la cererea debitorului, esalonarea pe o perioada de cel mult 12 luni de la data emiterii deciziei de modificare a deciziei de esalonare la plata.
Mai jos, va prezint modelul de cerere pentru acordarea esalonarii in forma simplificata.
CERERE
de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata
A. Date de identificare ale debitorului
Cod de identificare fiscala: ...................................
Denumirea/Numele si prenumele: .......................
Domiciliu fiscal: judetul/sectorul ..................., localitatea ................., str. ............. nr. ......, bl. ..........., sc. ......., ap. .............
Telefon .............., fax ........., e-mail .......................
Cod de identificare fiscala pentru sediile secundare:
.................................................................
.................................................................
B. Datele de identificare a imputernicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal
Denumirea/Numele si prenumele: ............................
Adresa: .....................................................................
Codul de identificare fiscala: .....................................
C. Obiectul cererii
In temeiul prevederilor capitolului IV^1 „Esalonare la plata, in forma simplificata, pentru obligatiile fiscale administrate de organul fiscal central“ din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.767/2021 pentru aprobarea procedurii de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central, solicit^1):
D. Solicit plata diferentiata a ratelor, iar propunerea de grafic este urmatoarea:
Prin prezenta cerere renunt la notificarea depusa privind intentia de a beneficia de facilitatile fiscale prevazute de cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, aprobata prin Legea nr. 216/2021, sau de cap. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu modificarile ulterioare.^4)
Reprezentant legal/fiscal/imputernicit al debitorului:
Nume si prenume: ................................
Calitatea: .........................................
Semnatura: ............................................
^1) Se bifeaza una din situatiile descrise.
^2) Se mentioneaza numarul de luni pentru care se doreste esalonarea la plata, care poate fi de pana la 12 luni.
^3) Procentul nu poate fi mai mic de 5% din cuantumul ratei de esalonare la plata, reprezentand obligatii fiscale principale si accesorii esalonate.
^4) Aceste precizari sunt valabile pentru debitorii care au depus notificari privind intentia de a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare/anularea la plata a obligatiilor accesorii depusa in temeiul cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, aprobata prin Legea nr. 216/2021, sau cap. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu modificarile ulterioare.
Publicare: in Monitorul Oficial nr. 1072/09.11.2021
CLICK AICI >> pentru a descarca cererea pentru esalonare simplificata in format word.
PROCEDURA de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central
Dispozitii generale
1. Prezenta procedura se aplica obligatiilor fiscale principale si accesorii restante, administrate de organul fiscal central, denumit in continuare organ fiscal, a caror vechime este de maximum 12 luni anterioare depunerii cererii si nestinse pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala, pentru care debitorii pot depune cereri de esalonare la plata.
2. Prin obligatii fiscale administrate de organul fiscal se intelege:
a) obligatiile fiscale principale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat, precum si obligatiile fiscale accesorii;
b) amenzile de orice fel administrate de organul fiscal;
c) creantele bugetare stabilite de alte organe si transmise spre recuperare organelor fiscale, potrivit legii, inclusiv creantele bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale stabilite prin hotarari judecatoresti sau alte inscrisuri care, potrivit legii, constituie titluri executorii;
d) creante rezultate din savarsirea unor infractiuni, respectiv prejudicii, cheltuieli judiciare si amenzi judiciare/penale.
3. Nu se incadreaza in categoria creantelor prevazute la pct 2 lit. d) si nu se acorda esalonari la plata pentru sumele care fac obiectul unei confiscari, precum si cele reprezentand echivalentul in bani al unor bunuri care au fost considerate a constitui produs direct sau indirect al unei infractiuni.
4. Obligatiile fiscale prevazute la pct 2 a caror vechime se implineste in perioada mentionata la pct 1 si vizeaza inclusiv perioade fiscale anterioare sunt stabilite prin urmatoarele documente/acte administrative depuse/comunicate pana la data eliberarii certificatului de atestare fiscala:
a) declaratii fiscale, inclusiv cele depuse cu intarziere;
b) decizii de impunere;
c) declaratii rectificative;
d) decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii;
e) titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale, potrivit legii;
f) orice alte acte prin care se stabilesc impozite, taxe, contributii sociale si alte sume datorate bugetului general consolidat.
5. Odata cu emiterea certificatului de atestare fiscala, organul fiscal comunica debitorului decizia referitoare la obligatiile fiscale accesorii, in vederea includerii acestora in decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
6. Esalonarea la plata se acorda de catre organul fiscal, pe o perioada de cel mult 12 luni, prin emiterea deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale, la care se anexeaza graficul de plata care cuprinde rate lunare, in functie de numarul de luni de esalonare la plata aprobat. Perioada de esalonare la plata acordata nu poate fi mai mare decat perioada de esalonare la plata solicitata de debitor.
Dispozitii privind cererea de acordare a esalonarii la plata
1. Esalonarile la plata ale obligatiilor fiscale se solicita de catre debitor in baza unei cereri, al carei model este prevazut in anexa , depusa la organul fiscal. Modalitatile de depunere sunt urmatoarele:
a) la registratura organului fiscal;
b) prin posta, cu confirmare de primire;
c) prin intermediul serviciului „Spatiu privat virtual”.
2. Pentru debitorii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, cererea de acordare a esalonarilor la plata se depune de catre debitor, atat pentru obligatiile fiscale datorate de acesta, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare. Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligatiilor fiscale ale debitorului si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor debitorului si ale sediilor sale secundare.
3. Pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, potrivit legii, cererea de acordare a esalonarilor la plata se depune de catre debitor, persoana fizica, separat pentru obligatiile fiscale ale persoanei fizice si separat pentru obligatiile fiscale ale persoanei/persoanelor fizice, dupa caz, care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere. Cererea/Cererile se depune/depun la organul fiscal competent prevazut la titlul III capitolul I din Codul de procedura fiscala si se analizeaza separat, nefiind conditionata depunerea uneia de a celeilalte.
4. In cazul in care debitorul opteaza pentru plata diferentiata a ratelor de esalonare, acesta mentioneaza in cerere propunerea de grafic, care va cuprinde, pentru fiecare rata, procentul care poate fi achitat din obligatiile fiscale principale si accesorii, respectiv:
a) cel putin 5% din cuantumul obligatiilor fiscale ce pot fi esalonate la plata, pentru jumatate din perioada de esalonare solicitata;
b) diferenta de procent se imparte in mod egal pentru fiecare rata de esalonare, pentru urmatoarele luni ramase din propunerea de grafic.
Eliberarea certificatului de atestare fiscala
1. Dupa primirea cererii prevazute la art. 2, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia, organul fiscal emite, concomitent, urmatoarele documente:
a) deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere/penalitate de nedeclarare;
b) certificatul de atestare fiscala, conform modelelor prevazute in anexele nr. 3 si 4, dupa caz;
c) referatul de verificare a conditiilor de acordare/modificare/ mentinere a esalonarii la plata;
d) decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale sau decizia de respingere, dupa caz,;
Continutul certificatului de atestare fiscala
Prin derogare de la prevederile art. 158 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, certificatul de atestare fiscala cuprinde obligatiile fiscale existente in sold la data eliberarii acestuia.
Procedura de solutionare a cererii de acordare a esalonarii la plata
1. In situatia in care sunt indeplinite conditiile prevazute in Codul de procedura fiscala, organul fiscal emite decizia de esalonare la plata a obligatiilor fiscale, la care se anexeaza graficul de esalonare, precum si, dupa caz, decizia de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare.
2. Graficul de esalonare cuprinde rate de esalonare, reprezentand obligatii fiscale principale si/sau obligatii fiscale accesorii esalonate la plata, inclusiv dobanzile datorate pe perioada esalonarii la plata, dupa caz. Cuantumul obligatiilor fiscale esalonate la plata se imparte in mod egal pentru fiecare rata de esalonare. Prin exceptie, pentru debitorul care propune prin cererea de acordare a esalonarii la plata un grafic, ratele de esalonare la plata trebuie sa fie in primele 6 luni de cel putin 5% din cuantumul obligatiilor fiscale esalonate la plata, la care se adauga dobanda pe perioada esalonarii la plata calculata de organul fiscal, iar in urmatoarele luni debitorul trebuie sa achite restul obligatiilor fiscale, proportional cu lunile pentru care a fost acordata esalonarea la plata.
3. Termenul de plata a ratelor de esalonare este data de 15 a fiecarei luni. Prima rata din graficul de esalonare la plata are termenul de plata data de 15 a lunii urmatoare emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
4. Pentru obligatiile fiscale esalonate la plata, penalitatea de intarziere prevazuta la art. 176 din Codul de procedura fiscala se calculeaza pana la data emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
Conditii de mentinere a valabilitatii esalonarilor la plata
Esalonarea la plata acordata isi mentine valabilitatea in cazul respectarii conditiilor prevazute la art. 2094, art. 2095 alin. (7) si art. 209 10 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.
Finalizarea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
In situatia in care sumele esalonate la plata au fost stinse in totalitate si au fost respectate conditiile prevazute la art. 209 4 alin. (1), art. 209 5 alin. (7) si la art. 209 10 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, organul fiscal emite, in doua exemplare, decizia de finalizare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale.
Dupa finalizarea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale, penalitatea de nedeclarare amanata la plata se reduce cu 75%. In acest caz, organul fiscal emite in doua exemplare decizia de reducere a penalitatilor de nedeclarare. Diferenta de penalitati de nedeclarare in cota de 25% se achita in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Codul de procedura fiscala, in functie de data comunicarii deciziei.
Pierderea valabilitatii esalonarii la plata
In cazul in care se constata neindeplinirea uneia dintre conditiile prevazute la art. 2094 alin. (1), art. 209 5 alin. (7) si la art. 209 10 alin. (2) din Codul de procedura fiscala, organul fiscal va emite, in termen de cel mult 30 de zile de la data nerespectarii conditiei, in doua exemplare, decizia de constatare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata a obligatiilor fiscale, precum si, dupa caz, decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de nedeclarare, conform modelelor prevazute in anexele nr. 15 si 16. Un exemplar al acestor decizii se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza de organul fiscal la dosarul fiscal.
Mentinerea valabilitatii esalonarii la plata la cererea debitorului
1. Pentru mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta, debitorul depune o cerere la organul fiscal.
2. In vederea solutionarii cererii prevazute la pct 1, organul fiscal elibereaza, in termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii, concomitent, urmatoarele documente: a) deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere/penalitate de nedeclarare; b) certificatul de atestare fiscala; c) referatul de verificare a conditiilor de acordare/modificare/ mentinere a esalonarii la plata, caz in care verifica conditiile de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata; d) decizia de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata, impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, cu pastrarea perioadei de esalonare ramase din esalonarea aprobata initial, sau decizia de respingere, dupa caz. Prin pastrarea perioadei de esalonare se intelege numarul de luni ramas din esalonarea aprobata initial, fara a se lua in considerare numarul de luni aferent perioadei in care aceasta si-a pierdut valabilitatea; e) decizia de mentinere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz.
3.Odata cu decizia de mentinere a esalonarii la plata, organul fiscal competent anuleaza penalitatile stabilite prin decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitati.
Modificarea deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale/ deciziei de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare
1. In situatia in care ulterior emiterii deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale si/sau a deciziei de amanare la plata a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz, se sting anticipat mai mult de 3 rate din graficul de esalonare la plata, organul fiscal emite, din oficiu, o decizie de modificare a deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale.
2. Organul fiscal emite si comunica decizia de modificare a deciziei de esalonare la plata a obligatiilor fiscale impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, care face parte integranta din aceasta, cu pastrarea perioadei de esalonare ramase din esalonarea aprobata initial sau modificarea acesteia, dupa caz.
Prin modificarea perioadei de esalonare se intelege ca organul fiscal poate aproba, la cererea debitorului, esalonarea pe o perioada de cel mult 12 luni de la data emiterii deciziei de modificare a deciziei de esalonare la plata.
Mai jos, va prezint modelul de cerere pentru acordarea esalonarii in forma simplificata.
CERERE
de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata
A. Date de identificare ale debitorului
Cod de identificare fiscala: ...................................
Denumirea/Numele si prenumele: .......................
Domiciliu fiscal: judetul/sectorul ..................., localitatea ................., str. ............. nr. ......, bl. ..........., sc. ......., ap. .............
Telefon .............., fax ........., e-mail .......................
Cod de identificare fiscala pentru sediile secundare:
.................................................................
.................................................................
B. Datele de identificare a imputernicitului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal
Denumirea/Numele si prenumele: ............................
Adresa: .....................................................................
Codul de identificare fiscala: .....................................
C. Obiectul cererii
In temeiul prevederilor capitolului IV^1 „Esalonare la plata, in forma simplificata, pentru obligatiile fiscale administrate de organul fiscal central“ din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.767/2021 pentru aprobarea procedurii de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central, solicit^1):
|
|
|
|
|
|
|
D. Solicit plata diferentiata a ratelor, iar propunerea de grafic este urmatoarea:
Rata lunara | Procent aferent fiecarei rate lunare (principal si accesorii esalonate)^3) (%) |
R1 | |
R2 | |
R3 | |
... | |
R12 | |
Total | 100% |
Prin prezenta cerere renunt la notificarea depusa privind intentia de a beneficia de facilitatile fiscale prevazute de cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, aprobata prin Legea nr. 216/2021, sau de cap. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu modificarile ulterioare.^4)
Reprezentant legal/fiscal/imputernicit al debitorului:
Nume si prenume: ................................
Calitatea: .........................................
Semnatura: ............................................
^1) Se bifeaza una din situatiile descrise.
^2) Se mentioneaza numarul de luni pentru care se doreste esalonarea la plata, care poate fi de pana la 12 luni.
^3) Procentul nu poate fi mai mic de 5% din cuantumul ratei de esalonare la plata, reprezentand obligatii fiscale principale si accesorii esalonate.
^4) Aceste precizari sunt valabile pentru debitorii care au depus notificari privind intentia de a beneficia de restructurarea obligatiilor bugetare/anularea la plata a obligatiilor accesorii depusa in temeiul cap. I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, aprobata prin Legea nr. 216/2021, sau cap. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale, cu modificarile ulterioare.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!
Articole similare
21Apr2023
TREI vesti bune privind compensarea sumelor de recuperat de la primarii
de
Ionut Jinga
21 Apr 2023
14Dec2022
Impozitele si contributiile datorate de profesionisti pentru indemnizatiile de pandemie. Procedura prin care se stabilesc din oficiu
de
Ionut Jinga
14 Dec 2022
23Sep2022
Atentie! ANAF va emite in forma electronica formularele legate de verificarea situatiei fiscale personale
de
Ionut Jinga
23 Sep 2022
01Aug2022
Ordinul ANAF nr. 1341/202. Modificari privind declararea impozitelor cu autoimpunere sau retinere la sursa
de
Ionut Jinga
01 Aug 2022