Ordinul MF 6649/2024: Asistenta fiscala pentru CECCAR, CCFR si contribuabili
- Sa clarifice aplicarea legislatiei fiscale, primare sau secundare, pentru care MF sau ANAF are atributii de reglementare.
- Sa fie specifice organismului profesional solicitant sau membrilor sai, conform legii sale de organizare si functionare.
- Sa vizeze o problema general valabila de aplicare, fara a include situatii punctuale sau date de identificare ale unor contribuabili/platitori.
- Sa contina o prezentare generala a problemei, argumente de fapt si de drept, precum si concluziile proprii.
- Sa includa o propunere argumentata a organismului profesional privind cea mai potrivita solutie de aplicare sau, dupa caz, o propunere motivata de completare/modificare a textelor legale.
Organismul profesional (ex: CECCAR) transmite solicitarea la MF sau ANAF (aparat central), in functie de competenta. Solicitarea si raspunsul primit se publica pe site-ul organismului profesional in 30 de zile de la primirea raspunsului, cu anonimizarea datelor personale ale semnatarilor. In masura in care este posbil, acestea se transmit/pun la dispozitia membrilor si se disemineaza in cadrul cursurilor de pregatire profesionala.
In cazul cererilor de asistenta ale contribuabililor individuali, lipsa datelor de identificare (nume, prenume/denumire societate, cod de identificare fiscala) atrage instiintarea contribuabilului/platitorului sau a imputernicitului/reprezentantului fiscal. Daca datele de identificare sunt insuficiente pentru instiintare, cererea se claseaza.
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!