Ordinul MFE nr. 1144/2575/2020. Categoriile de beneficiari de ajutor de stat in domeniul TIC
08 Oct 2020
Act normativ: Ordinul Ministerului Fondurilor Europene nr. 1144/2575/2020 pentru modificarea articolului 11 din Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea dezvoltarii de produse si servicii TIC inovative create de IMM-uri, in cadrul axei prioritare 2, prioritatea de investitie 2b - Dezvoltarea produselor si serviciilor TIC, a comertului electronic si a cererii de TIC, actiunea 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", apelul 3, din Programul operational Competitivitate 2014-2020, aprobata prin Ordinul ministrului fondurilor europene si al presedintelui Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei nr. 1.093/2.082/2020
Publicare: Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 908 din 07 octombrie 2020.
Prin acest ordin sunt prevazute categoriile de beneficiari de ajutor de stat in baza scheme de ajutor de stat:
a) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, centrate pe domeniul TIC;
b) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, in cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC;
sau
c) consortii formate din:
b) mai mari de 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de catre autoritatile publice locale;
Publicare: Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 908 din 07 octombrie 2020.
Prin acest ordin sunt prevazute categoriile de beneficiari de ajutor de stat in baza scheme de ajutor de stat:
a) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, centrate pe domeniul TIC;
b) intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania, in cadrul clusterelor centrate pe domeniul TIC;
sau
c) consortii formate din:
- entitatile definite mai sus (oricare dintre cele doua);
- intreprinderi (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii) care isi desfasoara activitatea in Romania,
- cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
- sunt inregistrate potrivit Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- se incadreaza in una dintre categoriile: microintreprindere, intreprindere mica, intreprindere mijlocie, la data depunerii cererii de finantare si la data semnarii contractului de finantare;
- nu inregistreaza obligatii bugetare nete (diferenta dintre obligatiile de plata restante la buget si sumele de recuperat de la buget):
b) mai mari de 1/6 din totalul obligatiilor datorate in ultimul semestru - in cazul certificatului de atestare fiscala emis de catre autoritatile publice locale;
- nu se afla in una dintre situatiile incompatibile cu acordarea finantarii din fonduri publice;
- nu au mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, in ultimii 5 ani, sau nu deruleaza proiecte finantate in prezent, partial sau in totalitate, din alte surse publice, pentru aceleasi activitati, in cadrul unor proiecte similare cu cel ce constituie obiectul cererii de finantare; nu au mai obtinut finantare nici pentru alte proiecte implementate, avand acelasi obiectiv, dar care din diverse motive nu si-au atins indicatorii;
- sunt direct responsabile de pregatirea, realizarea si managementul proiectului, nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat si sunt responsabile pentru asigurarea sustenabilitatii rezultatelor proiectului;
- nu intra in categoria de «IMM aflata in dificultate», asa cum aceasta este definita la art. 7 pct. 20;
- nu se afla in stare de insolventa, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, lichidare sau suspendare temporara a activitatii sau nu se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;
- asigura din surse proprii valoarea cheltuielilor neeligibile si a celor conexe. Contributia proprie a beneficiarului, intr-o forma libera de ajutor de minimis/ajutor de stat, poate proveni din surse proprii, credite bancare negarantate de stat, aport al actionarilor, altii decat organisme ale statului, sau din alte surse private;
- nu fac obiectul unui ordin de recuperare in urma unei decizii anterioare a organelor competente privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, in cazul in care solicitantul a facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie sa fi fost deja executata si ajutorul integral recuperat, inclusiv dobanda de recuperare aferenta;
- reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesionala, pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale comunitatilor europene;
- reprezentantul legal nu a comis in conduita sa profesionala greseli grave, demonstrate prin orice mijloace pe care autoritatea contractanta le poate justifica;
- reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;
- reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea grava in eroare a OIPSI prin furnizarea de informatii incorecte in cursul participarii la cererea de propuneri de proiecte;
- fac dovada apartenentei la un cluster centrat pe domeniul TIC, daca este cazul;
- fac dovada cofinantarii eligibile aferente proiectului si a cheltuielilor neeligibile asociate acestuia, exclusiv TVA, prin prezentarea unui extras de cont sau linie/contract de credit emise de banca/institutie financiar bancara/nebancara, in etapa de contractare;
- sunt infiintate pana in anul 2019 inclusiv;
- au obtinut profit din exploatare pe ultimul exercitiu financiar incheiat;
- indeplinesc orice alte conditii/cerinte specifice, care nu aduc atingere prevederilor in materie de ajutor de stat care rezulta din dispozitiile legale aplicabile si ghidul solicitantului.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!
Articole similare
18Nov2021
Ordinul INS nr. 773/2021. Pragurile valorice INTRASTAT pentru 2022
de
Ionut Jinga
18 Nov 2021
11Nov2021
Legea nr. 267/2021. Incepand cu 1 ianuarie 2022 institutiilor le este interzis sa solicite copii de pe documente emise de stat
de
Ionut Jinga
11 Nov 2021
05Nov2021
Optimizare fiscala prin prisma contributiei la fondul de handicap
de
Ionut Jinga
05 Nov 2021
05Nov2021
Ordinul ANAF nr. 1.669/2021. Declaratiile de inregistrare fiscala/de radiere se pot transmite si online
de
Ionut Jinga
05 Nov 2021
04Nov2021
Ordinul 1721/2021. ANAF a revizuit criteriile de selectie a contribuabililor mari
de
Ionut Jinga
04 Nov 2021