Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI

Seminare online

Vezi aici toate evenimentele >>>

Webinar LIVE cu Adrian Benta - 5 noiembrie. E-Transport, E-Factura, E-TVA si inspectiile fiscale


Webinar dedicat abonatilor Portal Contabilitate

Lector: dl. Adrian Benta, analist fiscal


 

Tematica se concentreaza pe Noutatile Legislative cu accent pe:


Webinarul poate fi urmarit oricand pe parcursul abonamentului.



Va multumim!

Echipa Portal Contabilitate

Procedura de implementare a masurii: Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor

07 Dec 2020
Ionut Jinga Realizat de
Ionut Jinga

consultant fiscal


Act normativ: Ordinul M.E.E.M.A nr. 3396/2020 pentru aprobarea Procedurii de implementare a masurii "Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor" din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, precum si alte masuri in domeniul fondurilor europene

Publicare: in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1163 din 02 decembrie 2020

Procedura de implementare a masurii "Granturi pentru investitii acordate IMM-urilor"

1. Obiectivul masurii


Obiectivul principal al schemei de ajutor de stat il constituie acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020 (POC), in contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii prevazuti la pct 3, a caror activitate a fost afectata de raspandirea virusului SARS-CoV-2 sau a caror activitate a fost interzisa prin ordonante militare pe perioada starii de urgenta sau ingradite pe perioada starii de alerta.

2. Bugetul masurii si modalitatea de acordare a ajutoarelor de stat

Masura este valabila pana la 30 iunie 2021, platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023.
Bugetul total alocat masurii, aprobat prin O.U.G. nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID19 este in valoare totala de 550.000.000 euro (2.661.725.000 lei. Prin implementarea masurii se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de 3.000 de beneficiari.

3. Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul masurii

3.1. Intreprinderea unica include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:

(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la lit. (a) - (d) sunt considerate intreprinderi unice.

3.2.

(1) Domeniile de investitii sustinute din fonduri externe nerambursabile si din cofinantarea bugetului de stat in cadrul prezentei masuri includ:
a) industria alimentara, panificatie, patiserie si alte activitati asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distributie si ambalare;
b) industria auto si servicii specifice auto, inclusiv servicii de reparatii si spalatorii auto si altele asemenea;
c) energie si echipamente/tehnologii/utilaje pentru eficienta energetica;
d) constructii, materiale de constructii, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii in constructii;
e) servicii de transport, inclusiv servicii de transport international;
f) servicii de ingrijire si intretinere corporala;
g) servicii de reparatii si intretinere;
h) turism, pensiuni turistice, hoteluri, restaurante si servicii de agrement, inclusiv infrastructura specifica de agrement;
i) confectii metalice/lemn/mobilier;
j) confectii textile/pielarie;
k) industria farmaceutica si echipamente medicale, inclusiv depozite medicale pentru interventii in situatii de urgenta;
l) industrii creative, inclusiv din domeniul culturii si serviciilor creative;
m) servicii de educatie: crese si gradinite, scoli;
n) servicii de sanatate: cabinete medicale, echipamente medicale, dispozitive medicale si altele asemenea;
o) comert.

(2) Lista domeniilor de activitate eligibile este prevazuta la anexa nr. 3 la O.U.G. nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19.

(3) Domeniile de investitii incluse la finantare prevazute la alin. (1) pot sa fie complementare cu investitiile finantate din Fondul european pentru agricultura si dezvoltare rurala.

(4) Granturile pentru investitii se acorda IMM-urilor definite conform art. 2, lit. j din O.U.G. nr. 130 din 31 iulie 2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, pe baza de contract de finantare a ajutorului de stat.

(5) Granturile pentru investitii in cadrul prezentei masuri se acorda beneficiarilor care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au avut activitate curenta/operationala desfasurata de minimum un an inaintea inregistrarii electronice a formularului de inscriere-plan de investitii prevazut in Anexa nr. 1 la prezenta procedura;
b) au inregistrat profit operational din activitatea curenta, respectiv din activitatea de exploatare in unul din exercitiile financiare din ultimii 2 ani inainte inregistrarii electronice a formularului de inscriere-plan de investitii prevazut in Anexa nr. 1 la prezenta procedura;
c) se angajeaza sa asigure sustenabilitatea proiectului, respectiv sa asigure desfasurarea activitatii operationale/curente pentru o perioada de minimum 3 ani incepand cu anul urmator acordarii grantului pentru investitii;
d) realizeaza minimum 50% din valoarea veniturilor planificate in cadrul formularului de inscriere-plan de investitii (anexa nr. 1) in primii 2 ani de durabilitate, iar diferenta pana la sfarsitul perioadei de durabilitate, respectiv anul al treilea;
e) dispun de cofinantare proprie a proiectului in procent de minimum 15% din valoarea eligibila a proiectului de investitii solicitat pentru finantare pentru implementarea in regiunile mai putin dezvoltate, iar pentru locatia implementarii in regiunea Bucuresti-Ilfov, de minimum 30% din valoarea eligibila a proiectului solicitat la finantare. Obligativitatea asigurarii procentelor minime de cofinantare se calculeaza pentru locatia implementarii proiectelor de investitii si nu pentru sediul social. Pentru cazurile in care activitatea se desfasoara este la terti, locatia implementarii va fi la sediul social sau la unul din punctele de lucru.
f) se angajeaza sa prezinte dovezi privind rezonabilitatea costurilor pentru investitiile pentru care se solicita ajutor de stat (minim o oferta de pret pentru fiecare element de cost).
g) nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019;
h) nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana;

(6) Verificarea incadrarii beneficiarului in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion, de catre MEEMA/AIMMAIPE dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de finantare, cu conditia recuperarii sprijinului din fonduri externe nerambursabile daca beneficiarul nu se incadreaza in categoria de IMM la data depunerii cererii de finantare. Incadrarea in categoria IMM se va verifica conform Legii nr. 346/2004 cu completarile si modificarile ulterioare, pentru exemplificari putandu-se consulta si manualul utilizatorului pentru definitia IMM-urilor - disponibil pe pagina web a Comisiei Europene https://op.europa.eu/ro/publication-detail/-/publication/79c0ce87-f4dc-11e6-8a35- 01aa75ed71a1 si pe pagina web a administratorului schemei www.imm.gov.ro.

(7) Esantionul se realizeaza prin metoda cu probabilitati de selectare egala, respectiv esantionarea aleatorie simpla realizata cu functia disponibila in cadrul MS Excel =RAND(): numar aleatoriu intre 0 si 1, preluat dintr-o distributie uniforma. In conditiile in care rata de eroare este de peste 2% din esantion, se mareste esantionul cu 0,5% pana la un maxim de 2%.

4. Tipurile de ajutor financiar

Granturile pentru investitii se acorda pe proiect si beneficiar si au o valoare cuprinsa intre 50.000 euro si 200.000 euro, in functie de nevoile de finantare ale proiectelor de investitii depuse.

Granturile pentru investitii prevazute mai sus nu includ cofinantarea proprie a beneficiarilor stabilita in procent de minimum 15% din valoarea eligibila a proiectului de catre beneficiarii din regiunile mai putin dezvoltate si 30% din valoarea eligibila a proiectului de catre beneficiarii care implementeaza proiectul de investitii in regiunea Bucuresti-Ilfov.

Pentru stabilirea procentului minim de cofinantare locatia implementarii trebuie sa se afle in tipul de regiune pentru care s-a optat. De asemenea, pe toata perioada de implementare si monitorizare (3 ani incepand cu anul urmator acordarii ajutorului de stat) locatia implementarii trebuie mentinuta in tipul de regiune pentru care s-a optat la depunerea cererii de finantare.

Tipuri de cheltuieli pentru care pot fi utilizate granturile pentru investitii alocate din fonduri externe nerambursabile, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat

(a) cheltuieli cu realizarea/achizitia constructiilor, achizitia de echipamente, inclusiv IT&C, tehnologii software, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente, mobilier de birou si mobilier specific, achizitia de terenuri in limita a 10% din valoarea eligibila a proiectului, cheltuieli cu consultanta si proiectarea, managementul de proiect, asistenta tehnica, dirigentia de santier, cheltuieli de sistematizare si amenajare teritoriala a terenurilor, cheltuieli de mediu, cheltuieli cu racordarea la utilitati, cheltuieli privind accesibilitatea, cheltuieli de promovare, participare la targuri, evenimente, conferinte, cheltuieli privind studiile, cheltuieli privind drepturile de proprietate intelectuala, active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse, software necesar desfasurarii activitatii, precum si orice alte categorii de cheltuieli care sunt in legatura cu proiectul de investitii care face obiectul contractului de finantare;

b) cheltuieli pentru realizarea de depozite de echipamente medicale, medicamente, materiale sanitare destinate interventiei pentru situatii de urgenta;

c) cheltuieli cu achizitia de echipamente, inclusiv echipamente IT&C, tehnologii software, tehnologii, utilaje, instalatii, dotari independente, mobilier de birou si mobilier specific, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe pentru unitatile de productie/prestari servicii existente, precum si active necorporale referitoare la brevete de inventie, marci de produse, software necesar desfasurarii activitatii.

Cheltuielile cu achizitia de active (corporale si necorporale) sunt eligibile pentru calculul costurilor de investitii daca indeplinesc urmatoarele conditii:

i. activele sunt utilizate exclusiv in cadrul locatiei de implementare stabilita prin Cererea de finantare si pentru scopul declarat in proiect;
ii. activele au fost achizitionate in conditiile stabilite de legislatia in vigoare.

5. Procedura de inscriere in Program

Inscrierea in program, creare profil, user, parola si completarea formularului electronic de inscriere - plan de investitii in vederea obtinerii finantarii se fac on-line pe link-ul https://granturi.imm.gov.ro Aplicantii au obligatia de a urmari permanent adresa de e-mail folosita la inscriere precum si informatiile referitoare la masura de sprijin postate pe site-ul ministerului pe toata perioada de implementare (inscriere, verificare, clarificari, semnare contract, depunere documente decont, incarcare documente cheltuieli, efectuare plati, monitorizare, raportare), precum si in contul creat la inscriere, denumit in continuare front office.

IMPORTANT! Termenul maxim de semnare a contractelor de finantare este 30.06.2021.

alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici

Newsletter portalcontabilitate.ro

Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Tranzactiile cu numerar in 2024. Cum sa evitati amenzile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x