Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Receptie investitie. Cheltuieli deductibile. Inregistrari contabile

valabil la 22 Mai 2023
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: La 31.12.2022 am finalizat si receptionat o investitie reprezentand cladire birouri in valoare de 3.500.000 lei pentru care am facut inregistrarile contabile la data efectuarii receptiei finale:

231 = 401 3.500.000 lei

212 = 231 3.500.000 lei

Din totalul sumei de 3.500.000 lei, 600.000 lei (cu tva) reprezinta furnizori prestatori de servicii de lucrari de constructie pentru care societatea noastra este in litigiu in vederea recuperarii sumelor deja platite de la acesti prestatori pe motiv de lucrari de constructie neconforme. Lucrarile neconforme au trebuit sa le refacem ulterior cu alti furnizori.

Mentionez ca am dedus tva la intreaga suma de 3.500.000 lei si in situatia in care societatea noastra va recupera suma litigioasa integral sau partial vom colecta tva la suma recuperata. Am stabilit durata de amortizare de 50 de ani si am inceput sa calculam amortizarea conform normelor legale (3.500.000 lei/600 luni = 5.833,33 lei/luna).

1. Doresc sa evidentiez suma de 600.000 lei in contul 461 Debitori diversi. Este corect? Sau in alt cont? Va rog sa-mi spuneti care sunt inregistrarile contabile corecte, avand in vedere ca deja am efectuat receptia la data de 31.12.2022 si cladirea a fost inregistrata ca mijloc fix in contabilitatea societatii la valoarea de 3.500.000 lei.

2. In situatia in care nu ne vom recupera prejudiciul de 600.000 lei in perioadele urmatoare, integral sau partial, care sunt implicatiile fiscale? Vor putea fi considerate cheltuieli deductibile in baza unei hotarari judecatoresti?

3. Mentionez ca am dedus tva la intreaga suma de 3.500.000 lei si in situatia in care societatea noastra va recupera suma litigioasa integral sau partial, vom colecta/ajusta tva la suma recuperata? In instanta am solicitat suma aflata in litigiu cu tva inclusa.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6832

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 mai 2023.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134509 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Mijloace fixe

15Ian2025

Modificare perioada de amortizare

de Mihaela Corneanu valabil la 15 Ian 2025
Intrebare: Avem un mijloc fix (mobilier magazie) 214 cu perioada de amortizare de 36 de luni, incepand cu 01/08/2022. In anul 2024 s-au realizat niste rafturi suplimentare, ca aditie la aceasta magazie. Pot mari valoarea mijlocului fix existent, chiar daca perioada de amortizare ramasa este de 7 luni?Valoarea initiala este de 60.000 lei.Valoarea aditiei este de 31.000 lei.
03Ian2025

Casare mijloc fix si obtinere materiale care vor fi folosite de societate ca exponate

de Gina Popescu valabil la 03 Ian 2025
Intrebare: Pentru un mijloc de transport pentru care, la terminarea perioadei de amortizare, s-a decis pastrarea lui ca piesa de muzeu ne puteti spune care sunt inregistrarile contabile aferente?
23Dec2024

Renuntare la incasare creante

de Vera Constantin valabil la 23 Dec 2024
Intrebare: In decembrie 2019, societatea vinde administratorului o casa cu o valoare de 350.000 lei. Se emite factura, se achita TVA. In anul 2020, administratorul decedeaza, iar suma ramane neincasata de societate. Se face succesiunea si familia preia afacerea. Acest sold din contul 411 este trecut la clienti incerti. Daca in anul 2024 se trece aceasta suma pe cheltuiala este nedeductibila? Societatea ...
20Dec2024

Tratamentul contabil al achizitiei unui espressor de cafea. Mijloc fix sau cheltuiala de protocol?

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Se poate achizitiona un expresor cafea cu valoare >2.500 lei si sa fie inregistrat direct pe cheltuieli de protocol si nu ca mijloc fix, fiind folosit doar pentru protocol clienti?
20Dec2024

Sistem fotovoltaic aspecte contabile si fiscale

de Albescu Adina-Mihaela valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Avem un proiect fotovoltaic realizat din fonduri PNRR, cu urmatoarele detalii: - amplasarea panourilor pe acoperisul cladirii, pe structuri metalice; - invertoarele amplasate pe structuri metalice fixate pe sol; - reteaua de energie montata pe bare de aluminiu, in incinta halei de productie; - transformator amplasat in camera tehnica. Intreg sistemul este facturat ca un ansamblu, cu o ...
19Dec2024

Cabina de paza. Reglementari contabile. Cod de clasificare

de Adela Oncescu valabil la 19 Dec 2024
Intrebare: Am achizitionat o cabina de paza SH. As dori sa stiu pe ce cont contabil si unde ar putea fi incadrata in catalogul de mijloace fixe.
x