Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Regim fiscal TVA pentru amenajare sau modernizare bun imobil inchiriat

valabil la 26 Aug 2024
Amelia Dumitras Raspuns oferit de
Amelia Dumitras

Consultant fiscal

Intrebare: Societatea achizitioneaza o cladire cu destinatia de spatiu comercial. Inainte de achizitie, timp de mai multi ani, a detinut spatiul respectiv in baza unui contract de inchiriere si a efectuat investitii in el. Investitiile respective, amenajarile, s-au capitalizat si se gasesc in contul 212 (analitic); s-a dedus TVA pentru ele si se amortizeaza. Valoarea lor nu este semnificativa, in sensul ca nu depaseste 25% din valoarea bunului.

Acum, cand s-a cumparat cladirea, ce se intampla cu acele investitii initiale? Se cumuleaza cu valoarea de achizitie a cladirii sau se caseaza? Probabil ca ar fi trebuit, inainte de achizitie, sa fi transferat catre proprietarul initial valoarea amenajarilor, dar nu s-a facut asta. Cum procedam acum?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4773

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 26 aug 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134495 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Contabilitate si monografii

15Ian2025

Reabilitare cladire veche

de Andreea Paunoiu valabil la 15 Ian 2025
Intrebare: O societate comerciala achizitioneaza o cladire veche care necesita lucrari de reabilitare. Societatea demoleaza o parte din lucrarile existente (desfacere gresie, desfacere parchet, demontare usi, demontare instalatie electrica) pe care le inlocuieste cu instalatii noi. De asemenea se fac si lucrari de consolidare a constructiei, se achizitioneaza si se monteaza bariere de acces si un lift (cele ...
14Ian2025

Scoaterea din evidenta a creantelor incerte neincasate. TVA la incasare

de Vera Constantin valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: La sfarsitul exercitiului financiar, cu ocazia inventarierii, administratorul decide scoaterea din evidenta a creantelor neincasate existente in sold din anii precedenti (peste 3 ani), a caror sume nu se mai pot recupera. Societatea nu are constituita rezerva pentru depreciere, cheltuiala fiind nedeductibila integral.Fiind platitor de TVA la incasare, cum se procedeaza la ajustarea TVA? Care ...
06Ian2025

Tratamentul contabil si fiscal al refacturarii costurilor pentru marfurile casate catre un client afiliat

de Liviu Sapunaru valabil la 06 Ian 2025
Intrebare: Exista relatii comerciale cu o societate cu care avem un contract de distributie si unul de refacturare a diverselor costuri pentru anumite servicii. In baza acestor contracte, trebuie sa refacturam valoarea marfurilor care au fost achizitionate pentru acest client si care ulterior au expirat. Clientul este parte afiliata. Marfurile au fost casate de catre societatea care le-a achizitionat si ...
02Ian2025

Obligatiile fiscale ale unei firme romanesti care presteaza servicii de constructii in Monaco

de Liviu Sapunaru valabil la 02 Ian 2025
Intrebare: Am o firma de constructii platitoare de TVA in Romania, care realizeaza lucrari de constructii civile si industriale, precum si servicii de reparatii si renovare in Monaco. Firma pentru care lucram este neplatitoare de TVA. Cum se emite factura: cu TVA din Romania sau cu TVA din Monaco? Dar in cazul in care clientul este platitor de TVA? Cand trebuie sa se inregistreze firma din Romania in ...
29Dec2024

Plata facturi in contul institutiei de factoring

de Vera Constantin valabil la 29 Dec 2024
Intrebare: Societatea (A) are de platit un furnizor (B), al carui termen de scadenta este depasit. Acesta, furnizorul, a apelat la o institutie de factoring, cedand creanta. Noi, in calitate de debitor (A), am fost informati printr-o notificare de cesiune, de catre institutia de factoring, in legatura cu acest proces, comunicandu-ni-se si noua scadenta, precum si contul in care vom vira suma datorata. ...
18Dec2024

Tratamentul contabil al demolarii. Reconstructiei si achizitiei unei cladiri in proces de modernizare

de Liviu Sapunaru valabil la 18 Dec 2024
Intrebare: O societate detine o aripa a unei cladiri, C1, utilizata pentru inchirierea catre terti. In cursul anului, activitatea de inchiriere inceteaza si cladirea intra in lucrari de reconstructie, mare parte din aceasta urmand a fi demolata (dar nu integral). Din punct de vedere contabil, amortizarea se va opri la momentul incetarii activitatii desfasurate sau va continua si pe perioada ...
x