Regim vanzare vouchere
Avand in vedere ca voucherul pentru food are cota de TVA de 9% si clientul poate consuma orice produs din meniul "a la carte" al restaurantului, putem incadra acest voucher la categoria voucherului cu scop unic? In aceasta situatie, clientului i se va elibera bon fiscal pentru vanzarea voucherului (definit ca produs in casa de marcat cu cota de 9%) si vom recunoaste tranzactia ca avans incasat cu TVA de 9%. La consumatia efectiva in restaurant, vom elibera bon fiscal cu specificarea fiecarui produs vandut, iar pe ultima linie vom storna valoarea voucherului cu cota de TVA de 9%. Bonul fiscal va avea valoarea 0. In acel moment, vom recunoaste venitul si vom storna avansul incasat.
In cazul voucherului pentru bauturi, deoarece nu cunoastem ce produs va consuma clientul (poate consuma atat bauturi alcoolice, cat si apa), vom incadra aceste vouchere la scop multiplu. Vom emite bon fiscal pentru incasarea cash/card la vanzarea voucherelor, dar nu vom evidentia TVA-ul. Vanzarea va fi evidentiata ca venit (cont 708) la momentul vanzarii voucherului. (Mai este necesar sa emitem si factura pentru vanzarea voucherului cu scop multiplu pentru a evidentia venitul sau este suficient bonul fiscal, avand in acest caz rol si de document pentru inregistrarea venitului/incasarii?)
La vanzarea bauturilor, vom elibera clientului bon fiscal si vom storna voucherul, respectiv venitul inregistrat in contul 708. Si in acest caz, bonul fiscal va avea valoarea 0. Am dori sa stim daca abordarea noastra este corecta, atat in ceea ce priveste incadrarea voucherelor pe cele doua categorii, cat si procedura de stornare a voucherelor si emiterea bonurilor fiscale cu valoare zero. De asemenea, considerati ca exista vreo problema intre rapoartele zilnice XML transmise la ANAF din casele de marcat (din care se extrag informatii pentru decontul precompletat) si ceea ce se raporteaza in declaratia SAF-T?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 24 nov 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133692 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!