Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Returnare mostre si vanzare ca deseuri. Documente justificative si tratament contabil si fiscal

valabil la 20 Nov 2022
Constanta Popa Raspuns oferit de
Constanta Popa

Expert contabil, auditor financiar

Intrebare: Suntem producatori de verighete si bijuterii si pentru a ne creste vanzarile am confectionat modele/mostre din alama, si pe baza de aviz de insotire acestea au fost trimise partenerilor nostri pentru a fi expuse ca modele. In momentul producerii lor am facut integistrarea 345 Mostre = 711. Avizul a fost inregistrat 354 Partener = 345 Mostre. Astfel, in balanta de verificare avem contul 354 cu sold. In acest moment mostrele respective nu mai corespund. Intre timp modelele s-au schimbat, asa ca managerul firmei doreste sa le aduca inapoi la societate.

Acestea fiind confectionate din alama, nu li se mai poate da vreo utilizare, doar eventual le vom preda la o societate de colectare deseuri metalice si probabil ca ni se va deconta ceva, doar ca valoarea va fi foarte mica comparativ cu valoarea lor din contabilitate/la pretul de productie. Fac mentiunea ca acestea provin din anii 2016, 2017. Atunci s-a demarat acesta operatiune de confectionare mostre din alama.

1. Cu ce document se aduc inapoi la firma? Facem noi avizul cu minus sau partenerul nostru ar trebui sa intocmeasca avizul, desi am avut situatii cand acesta refuza sa intocmeasca el avizul? Cum e corect conform legii?

2. Care este monografia contabila cu scoaterea acestora din contabilitate, presupunand ca le vom preda la o firma de colectare deseuri?

3. Cum se va trata fiscal acesta cheltuiala? Fiscal ar mai fi ceva, poate legat de TVA etc.?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 3212

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 nov 2022.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134541 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Stocuri

11Ian2025

Inventariere. Tratament contabil si fiscal fiscal plusuri si minusuri constatate

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 11 Ian 2025
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta legata de rezultatele inventarierii de la sfarsitul anului. In urma inventarierii de la sfarsitul anului, s-a constatat un plus de 7.000 lei si un minus de 10.000 lei la materii prime. Gestionarul declara ca aceste plusuri si minusuri provin din inregistrarea eronata a iesirilor de materii prime din magazie. Cu alte cuvinte, din uitare, nu se inregistreaza ...
20Dec2024

Obligatia determinarii costului efectiv si evidentierea diferentelor de pret

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Suntem o societate cu obiect de activitate in productie si se doreste ca, incepand cu 01.01.2025, sa utilizam pretul standard atat pentru stocurile achizitionate (materii prime, piese de schimb etc.), cat si pentru cele produse (semifabricate, produse finite).Va rog sa-mi precizati care este monografia contabila de inregistrare a intrarilor de bunuri din achizitie si productie. Este obligatorie ...
20Dec2024

Marfa ratacita de curieri. Exigibilitatea TVA. Despagubiri

de Dana Hristu valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O societate cu obiect de activitate comert livreaza produse catre clienti prin curier. Din cauza volumului mare de expeditii, curierul rataceste anumite colete si, pana la solutionare, societatea trimite marfa pierduta de curier pe aviz de insotire marfa catre client. La generarea avizului catre client se genereaza urmatoarele note contabile: 418 = 707, 418 = 4428 si 607 = 3711, iar solutionarea ...
20Dec2024

Tratamentul contabil-fiscal al pierderilor de bunuri si ambalaje cauzate de calamitati

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: In urma inundatiilor de la Galati din anul 2024, clientii societatii X au suferit pierderi de bunuri si ambalaje returnabile care circula in sistem de garantie. Clientii societatii X au emis PV-uri cu valoarea pierderilor pentru bunuri (achizitionate cu factura de la societatea X) si ambalaje returnabile, solicitand stergerea acestora din gestiunea lor.1. Care este procedura si documentatia de ...
17Dec2024

Inventariere. Modele documente si procedura

de Mariana Prejbeanu valabil la 17 Dec 2024
Intrebare: In vederea efectuarii inventarului, avem rugamintea sa ne ajutati concret cu: 1. Modele de documente pentru toate documentele necesare realizarii inventarului, inclusiv pentru casarea obiectelor de inventar si mijloace fixe. 2. Ce documente trebuie intocmite la casarea obiectelor de inventar in privinta TVA, daca obiectele de inventar se vor preda unei societati de preluare deseuri si fier ...
11Dec2024

Materii prime lipsa. Ajustare TVA

de Elena Garofil valabil la 11 Dec 2024
Intrebare: 1. Am lipsa la inventar materii prime in suma de 10.000 lei, care se compune astfel: - 7.000 lei pentru materii prime achizitionate de la o societate neplatitoare de TVA; - 3.000 lei pentru materii prime achizitionate de la societati platitoare de TVA.Ajustarea de TVA se calculeaza pentru toata suma de 10.000 lei sau se calculeaza doar pentru suma de 3.000 lei?2. Se poate face ...
x