Revolutie in Jocurile de Noroc: Taxe si Conditii Drastice!
09 Oct 2023
Act normativ: OUG nr. 82/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, precum si pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009
Coordonatele publicarii: Monitorul Oficial, Partea I nr. 905 din 06 octombrie 2023
Principalele prevederi
1. Dreptul de organizare si exploatare a activitatii de jocuri de noroc, pe baza de licenta de organizare a jocurilor de noroc pe fiecare tip de activitate si de autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc poate fi acordat NUMAI societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice constituite legal intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in state semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana, care au inregistrat un sediu permanent in Romania si la nivelul caruia sunt recunoscute in totalitate veniturile din organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc.
2. Prin exceptie de la prevederile de mai sus, conform carora jocurile de noroc sunt exploatate in mod direct de detinatorul licentei, exploatarea jocurilor de noroc se poate realiza, in comun, de catre 2 sau mai multi organizatori de jocuri de noroc, fiecare licentiat potrivit legii, sau persoane juridice aflate sub control comun cu organizatori de jocuri de noroc licentiati potrivit legii, intre care exista un contract incheiat in conditiile legii, raspunderea revenind partilor contractante.
3. Referitor la reclama si publicitatea pentru jocurile de noroc autorizate pe teritoriul national:
Se posteaza la loc vizibil pe materialele de promovare seria si numarul licentei de organizare detinute de organizatorul de jocuri de noroc. In intelesul prezentului articol, nu sunt considerate actiuni in scop de reclama, publicitate sau cu caracter promotional actiunile desfasurate de organizatori in mod direct in locatiile si pe paginile de internet proprii. Publicitatea prin transmiterea de mesaje electronice nesolicitate care contin informatii cu privire la unul sau mai multe jocuri de noroc si reclama din exterior pentru jocuri de noroc, care depaseste dimensiunea de 35 m2/panou/material publicitar, sunt interzise.
4. Jocurile de noroc la distanta sau jocurile de noroc online sunt toate jocurile de noroc prevazutein ordonanta de urgenta care indeplinesc conditiile prevazute si care se desfasoara doar prin intermediul oricarui sistem de comunicatii, cum ar fiinternet, sisteme de telefonie fixa sau mobila si orice alte sisteme de transmisie, doar de catre societati licentiate de O.N.J.N. si care trebuie, in mod obligatoriu, sa fie inmatriculate pe teritoriul Romaniei sau care opereaza printr-un sediu permanent in conditiile prevazute la pct 1.
5. Se infiinteaza pe langa O.N.J.N. o activitate finantata integral din venituri proprii in conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru promovarea respectarii principiilor si masurilor privind jocurile de noroc responsabile social.
Veniturile se constituie din contributiile organizatorilor de jocuri de noroc, care cresc drastic.
Exemplu:
Veniturile incasate din aceste contributiise utilizeazapentru finantarea cheltuielilor curente si de capital ale activitatii prevazute la pct 5, respectivpentru prevenirea dependentei de jocuri de noroc,pentru activitatile si programele de protectie aminorilor sauaaltor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social si economic,impotriva jocurilor de noroc, prevenirea si tratamentul dependentei de jocuri de noroc,pentru reclamasipublicitate privind prevenirea dependentei de jocuri de norocsipromovarea jocului responsabil.
7. Se instituie obligativitatea crearii si mentinerii la zi de catre O.N.J.N. a unui registru public, accesibil online, care va cuprinde:
a)denumirea comerciala si numele firmei, pentru operatorii licentiati/autorizati pentru a desfasura activitati reglementate de catre prezentul act normativ;
b)adresa sediului operatorului;
c)adresa fiecarui spatiu comercial in care operatorul exploateaza jocuri de noroc, cu indicarea tipurilor de jocuri de noroc autorizate pentru locatia respectiva;
d)seria si adresa la care este amplasat fiecare mijloc de joc licentiat/autorizat pentru respectivul operator.
8. Operatorii de jocuri de noroc care au obligatia lunara de plata a taxei de autorizare beneficiaza de o bonificatie de 10% daca efectueaza plata pentru intregul an, in avans, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata.
9. Se majoreaza semnificativ taxele anuale percepute pentru activitatile din domeniul jocurilor de noroc.
Coordonatele publicarii: Monitorul Oficial, Partea I nr. 905 din 06 octombrie 2023
Principalele prevederi
1. Dreptul de organizare si exploatare a activitatii de jocuri de noroc, pe baza de licenta de organizare a jocurilor de noroc pe fiecare tip de activitate si de autorizatie de exploatare a jocurilor de noroc poate fi acordat NUMAI societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice constituite legal intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in state semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana, care au inregistrat un sediu permanent in Romania si la nivelul caruia sunt recunoscute in totalitate veniturile din organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc.
2. Prin exceptie de la prevederile de mai sus, conform carora jocurile de noroc sunt exploatate in mod direct de detinatorul licentei, exploatarea jocurilor de noroc se poate realiza, in comun, de catre 2 sau mai multi organizatori de jocuri de noroc, fiecare licentiat potrivit legii, sau persoane juridice aflate sub control comun cu organizatori de jocuri de noroc licentiati potrivit legii, intre care exista un contract incheiat in conditiile legii, raspunderea revenind partilor contractante.
3. Referitor la reclama si publicitatea pentru jocurile de noroc autorizate pe teritoriul national:
Se posteaza la loc vizibil pe materialele de promovare seria si numarul licentei de organizare detinute de organizatorul de jocuri de noroc. In intelesul prezentului articol, nu sunt considerate actiuni in scop de reclama, publicitate sau cu caracter promotional actiunile desfasurate de organizatori in mod direct in locatiile si pe paginile de internet proprii. Publicitatea prin transmiterea de mesaje electronice nesolicitate care contin informatii cu privire la unul sau mai multe jocuri de noroc si reclama din exterior pentru jocuri de noroc, care depaseste dimensiunea de 35 m2/panou/material publicitar, sunt interzise.
4. Jocurile de noroc la distanta sau jocurile de noroc online sunt toate jocurile de noroc prevazutein ordonanta de urgenta care indeplinesc conditiile prevazute si care se desfasoara doar prin intermediul oricarui sistem de comunicatii, cum ar fiinternet, sisteme de telefonie fixa sau mobila si orice alte sisteme de transmisie, doar de catre societati licentiate de O.N.J.N. si care trebuie, in mod obligatoriu, sa fie inmatriculate pe teritoriul Romaniei sau care opereaza printr-un sediu permanent in conditiile prevazute la pct 1.
5. Se infiinteaza pe langa O.N.J.N. o activitate finantata integral din venituri proprii in conformitate cu prevederile Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru promovarea respectarii principiilor si masurilor privind jocurile de noroc responsabile social.
Veniturile se constituie din contributiile organizatorilor de jocuri de noroc, care cresc drastic.
Exemplu:
- organizatorii de jocuri de noroc la distanta licentiati din clasa I - 500.000 euro anual (in loc de 5.000 euro)
- persoanele juridice implicate direct in domeniul jocurilor de noroc traditionale si la distanta licentiate din clasa II - 15.000 euro anual; (in loc de 1.000 euro)
- jocurile la distanta monopol de stat clasa III - 100.000 euro anual (in loc de 5.000 euro)
Veniturile incasate din aceste contributiise utilizeazapentru finantarea cheltuielilor curente si de capital ale activitatii prevazute la pct 5, respectivpentru prevenirea dependentei de jocuri de noroc,pentru activitatile si programele de protectie aminorilor sauaaltor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social si economic,impotriva jocurilor de noroc, prevenirea si tratamentul dependentei de jocuri de noroc,pentru reclamasipublicitate privind prevenirea dependentei de jocuri de norocsipromovarea jocului responsabil.
7. Se instituie obligativitatea crearii si mentinerii la zi de catre O.N.J.N. a unui registru public, accesibil online, care va cuprinde:
a)denumirea comerciala si numele firmei, pentru operatorii licentiati/autorizati pentru a desfasura activitati reglementate de catre prezentul act normativ;
b)adresa sediului operatorului;
c)adresa fiecarui spatiu comercial in care operatorul exploateaza jocuri de noroc, cu indicarea tipurilor de jocuri de noroc autorizate pentru locatia respectiva;
d)seria si adresa la care este amplasat fiecare mijloc de joc licentiat/autorizat pentru respectivul operator.
8. Operatorii de jocuri de noroc care au obligatia lunara de plata a taxei de autorizare beneficiaza de o bonificatie de 10% daca efectueaza plata pentru intregul an, in avans, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care documentatia a fost aprobata.
9. Se majoreaza semnificativ taxele anuale percepute pentru activitatile din domeniul jocurilor de noroc.
alarm Descarca aici Programul Special de Alerta PortalContabilitate.ro!
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Asigura-te, astfel, ca vei fi mereu primul care afla Noutatile PortalContabilitate.ro! ...clic aici
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!
Articole similare
24Apr2024
ANAF monitorizeaza atent veniturile cu ajutorul unui nou departament
de
Ionut Jinga
24 Apr 2024
09Ian2024
Noul Impozit (1%) pentru Marile Companii: Ce Active Intra in Calcul
de
Ionut Jinga
09 Ian 2024
29Iun2023
In atentia ANAF: persoanele cu averi mari. Cine se incadreaza?
de
Ionut Jinga
29 Iun 2023
10Apr2023
ATENTIE: Cand primiti notificarea de conformare de la ANAF riscul unei inspectii fiscale este MAJOR
de
Ionut Jinga
10 Apr 2023
01Mar2023
Vanzarea unui teren extravilan mai devreme de 8 ani de la dobandire. Declaratii obligatorii
de
Ionut Jinga
01 Mar 2023