Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Scutire TVA livrare intracomunitara

valabil la 23 Dec 2024Conform legislatiei in vigoare!
Gabi Popescu Raspuns oferit de
Gabi Popescu

Auditor financiar

Intrebare: Societatea noastra a primit o comanda pentru executarea unor piese de la o firma din U.E., pentru care am primit un cod de TVA valabila. Deoarece suntem o firma mica, cu resurse financiare limitate, iar valoarea comenzii era destul de mare, am solicitat clientului un avans. Am intocmit o factura de avans fara TVA, care ne-a fost achitata. Comanda este gata, dar clientul nu se prezinta sa ridice marfa. In instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata emise de Ministerul Finantelor Publice se spune ca, si in cazul facturilor de avans, scutirea de TVA se justifica daca, in termen de 150 de zile, am intrat in posesia documentelor agreate de organele fiscale, adica factura de livrare a pieselor, CMR si inca un document precizat in legislatie.

Daca depasesc termenul de 150 de zile de la intocmirea facturii de avans si clientul nu-si ridica marfa, ce documente m-ar ajuta pentru ca fiscul sa nu-mi calculeze TVA la avans si accesoriile legale?

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2811

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 23 dec 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133722 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Intracomunitare

23Dec2024

Regim TVA achizitie bunuri livrate intracomunitar la distanta de furnizor din stat membru

de Amelia Dumitras valabil la 23 Dec 2024
Intrebare: O Intreprindere Individuala achizitioneaza din Polonia un obiect de inventar. Ce obligatii declarative are din punctul de vedere al TVA?
20Dec2024

Tratament fiscal import efectuat pe teritoriul Germaniei

de Anca Bilas valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Care este procedura de vama fiscala a marfurilor cu provenienta din Asia, ajunse in Europa prin portul Hamburg (Germania)? Pana in acest moment, am imputernicit un reprezentant fiscal in Germania pentru a se ocupa de formalitatile privind TVA la import. Cum contabilizam TVA? Ce documente trebuie emise/detinute pentru acest proces?
20Dec2024

Tratament fiscal cheltuieli cu stante si clisee

de Anca Bilas valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Societatea livreaza intracomunitar/export bunuri, la care, ocazional, refactureaza servicii de transport. Pentru livrarile de bunuri se genereaza coduri UIT aferente fiecarei livrari, conform facturii. De asemenea, se factureaza si costul stantelor si cliseelor, accesorii tranzactiei principale, cu TVA zero. Aceste facturi se emit ulterior livrarii bunurilor.Cum ar trebui declarate aceste ...
20Dec2024

Livrare in lant

de Monica Cernea valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Va rugam sa emiteti o opinie specializata fiscal-contabila referitoare la urmatoarea speta, pe care o intalnim (uneori) in activitatea noastra de vanzare de utilaje:Firma A - producator de utilaje din GermaniaFirma B - dealer de utilaje din RomaniaFirma C - client final din RomaniaFirma A factureaza cu TVA 0% catre Firma B, iar Firma B factureaza catre Firma C cu TVA 19%. Ambele contracte de ...
20Dec2024

Achizitie de la furnizor din Olanda cu livrare de pe teritoriul Romaniei

de Olguta Crevelescu valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O SRL din Romania (X) achizitioneaza marfa de la un furnizor din Olanda (Y). Firma din Olanda emite factura catre firma din Romania. Produsele sunt incarcate de la o firma din Arad si transportate catre firma X din Romania.Va rog sa imi spuneti tratamentul fiscal TVA. Firma din Olanda nu are reprezentant fiscal in Romania. Cum trebuie sa procedez? Facturile emise de firma din Olanda nu au TVA.
12Dec2024

Livrare intracomunitara Romania-Polonia

de Anca Bilas valabil la 12 Dec 2024
Intrebare: Societatea care este o sucursala in Romania a unei firme din Belgia si este detinatoare de cod TVA, doreste sa livreze intracomunitar in Polonia utilaje second-hand.Va rugam sa ne spuneti care sunt documentele ce insotesc transportul, cum incadram livrarea din punctul de vedere al TVA si daca inregistram transportul in e-Transport?
x