Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Scutirea de TVA in livrarile intracomunitare. Cerinte si documente obligatorii

valabil la 20 Feb 2024
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: O SRL platitoare de TVA din Romania livreaza marfuri catre o firma din Ungaria, platitoare de TVA. Care sunt conditiile ce ar trebui indeplinite si lista completa de documente care ar trebui intocmite (sa fie in posesia SRL) pentru ca livrarea sa poata fi considerata o livrare intracomunitara de bunuri cu taxare inversa (pret marfa > peste 10.000 ron/bucata)? Firma beneficiara se ocupa de transportul marfurilor.

1. Daca beneficiarul cumpara marfa ocazional avem nevoie si de un contract?

2. Transportul trebuie sa fie asigurat de catre firma specializata pe transport de marfuri, care va atesta parasirea teritoriului Romaniei prin CMR sau ce document trebuie sa ne puna la dispozitie ca noi sa putem emite factura cu taxare inversa?

3. Cum ma asigur ca locul livrarii finale va fi sediul/depozitul beneficiarului? Pentru SRL ajunge si o declaratie a beneficiarului data in acest sens? Daca da, va rog sa-mi puneti la dispozitie un model al acestei declaratii (ce trebuie sa contina).

4. SRL/furnizorul trebuie sa declare transportul si sa solicite cod UIT din Ro e-Transport?

5. Plata se poate efectua prin virament bancar sau si numerar inaintea livrarii marfurilor?

6. Exista vreo obligativitate legala ca SRL sa emita factura cu taxare inversa sau se poate emite si factura cu TVA, urmand ca firma beneficiara sa se ocupe de recuperarea TVA prin firme specializate?

Rog si baza legala.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4520

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 20 feb 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134495 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria RO e-Transport

10Ian2025

Codul UIT

de Gabi Popescu valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: O societate are ca activitate comert cu amanuntul al produselor nealimentare. Administratorul societatii achizitioneaza marfa din spatiul UE pe care o aduce cu masina proprie in tara. Marfa este achizitionata de la mai multi furnizori si nu depaseste in total 500 kg, iar pe achizitia de la un furnizor nu depaseste 10.000 lei. Marfa adusa intr-un transport nu depaseste 500 kg, dar pe total facturi ...
10Ian2025

Bunuri transportate pentru participare la targ. Codul UIT

de Monica Cernea valabil la 10 Ian 2025
Intrebare: Societatea noastra participa la targul international de mobila Maison Objet din Paris cu produse de mobilier (mostre). Avem produse care depasesc 500 kg si pentru care trebuie sa generam codul UIT.Ce tip de operatiune selectez in e-Transport si pe cine trec la rubrica partener?
23Dec2024

Date raportate in RO e-Transport

de Vera Constantin valabil la 23 Dec 2024
Intrebare: Pentru un cod UIT generat si pentru care transportul s-a efectuat si marfa a ajuns la destinatie nu s-a facut confirmarea transportului, iar la stare apare expirat. Se poate face ceva? Care sunt consecintele?
20Dec2024

Vanzare articole imbracaminte. Codul UIT

de Vera Constantin valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Sunt o societate care fabrica si vinde articole de imbracaminte. Am vandut in noiembrie 2024 articole de imbracaminte catre un SRL din Bucuresti in colete trimise prin Fan Courier. Cantitatea facturata este de 70 kg si valoarea cu tot cu TVA este de 8.330 lei. Trebuie sa obtin codul UIT in acest caz? Dar daca vindeam aceleasi produse in aceleasi conditii in martie 2024, trebuia sa obtin codul UIT?
14Dec2024

Ro e-Transport. Factura din Belgia sosita din Italia

de Vera Constantin valabil la 14 Dec 2024
Intrebare: Cum declaram in e-Transport o achizitie pentru care avem factura emisa de partener din Belgia, dar marfa vine din Italia?
13Dec2024

Obtinere cod UIT achizitie intracomunitara

de Anca Bilas valabil la 13 Dec 2024
Intrebare: Compania la care lucrez a achizitionat din Olanda piese de schimb in valoare de peste 50.000 Euro. Responsabilitatea transportului este a furnizorului. Furnizorul ne-a comunicat ca marfa este pregatita, ca urmeaza sa fie incarcata in mijlocul de transport si expediata. Marfa a fost facturata si platita in avans, iar furnizorul are cod valid de TVA. Pentru expediere ne-a solicitat codul UIT. ...
x