Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 27 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

SGR si prevederi din Codul fiscal

valabil la 22 Feb 2024Conform legislatiei in vigoare!
Anca Bilas Raspuns oferit de
Anca Bilas

Expert contabil si Consultant fiscal

Intrebare: Suntem un client final in ceea ce priveste achizitionarea de apa in sticle returnabile pentru care primim facturi cu valoarea garantiei fara TVA: 0.5 lei/sticla. Recuperarea garantiei urmeaza sa o gestionam independent de furnizor. Pentru cantitatea de sticle pentru care nu vom reusi recuperarea garantiei, pentru care am decide includerea lor direct pe cost ar trebui informat vanzatorul pentru corectarea facturii si colectarea TVA aferenta, tinand cont ca acel cost nu va fi tratat/inregistrat ca si o garantie.

In formularea intrebarii am tinut cont si de prevederile din Codul fiscal: art. 286 alin. (4) lit. d si din Normele Metodologice pct. 31 alin. (9) si (10):

(9) In sensul art. 286 alin. (4) lit. d) din Codul fiscal, ambalajele care circula intre furnizorii de marfa si clienti prin schimb, fara facturare, nu se includ in baza de impozitare a taxei, chiar daca beneficiarii nu detin cantitatile de ambalaje necesare efectuarii schimbului si achita o garantie baneasca in schimbul ambalajelor primite. Pentru vanzarile efectuate prin unitati care au obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, suma garantiei banesti incasate pentru ambalaje se evidentiaza distinct pe bonurile fiscale, fara taxa. Restituirea garantiilor banesti nu se reflecta in documente fiscale.

(10) Persoanele care au primit ambalaje in schimbul unei garantii banesti au obligatia sa comunice periodic furnizorului de ambalaje, dar nu mai tarziu de termenul legal pentru efectuarea inventarierii anuale, cantitatile de ambalaje scoase din evidenta ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor sau altor cauze de aceeasi natura. Furnizorii de ambalaje sunt obligati sa factureze cu taxa cantitatile de ambalaje respective. Daca garantiile sunt primite de la persoane fizice de catre proprietarul ambalajelor, pe baza evidentei vechimii garantiilor primite si nerestituite se va colecta taxa pentru ambalajele pentru care s-au incasat garantii mai vechi de un an calendaristic.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6201

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 feb 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133724 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Corectarea erorilor

29Sep2024

Corectarea facturilor inregistrate incorect conform OUG 120/2021 si Codului fiscal

de Liviu Sapunaru valabil la 29 Sep 2024
Intrebare: Am primit o factura de la un furnizor cu o valoare destul de mare pentru asistenta tehnica in luna iulie. Nu stim ce au facut, dar, din eroare, au inregistrat factura pe un alt client si au transmis in RO factura eronata. Acum, in septembrie, au transmis in RO o alta factura cu numar diferit si cu data de septembrie, pe clientul corect, adica pentru societatea noastra. Cum procedam acum? Noi avem ...
23Aug2024

Repunere factura stornata eronat

de Elena Garofil valabil la 23 Aug 2024
Intrebare: In jurul unei facturi pentru niste materiale s-a creat o neintelegere. Furnizorul spune ca a livrat materialele si ca are de incasat respectiva factura, in timp ce clientul afirma ca nu a primit acele materiale si ca nu are nimic de platit. Aceste evenimente s-au intamplat in 2023. Dupa ce nu s-a primit raspuns la confirmarea de sold, factura de la client a fost stornata la sfarsitul anului 2023, ...
16Aug2024

Consecinte fiscale negative la anularea din oficiu a codului de inregistrare TVA

de Amelia Dumitras valabil la 16 Aug 2024
Intrebare: O SRL platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA a avut codul de TVA anulat incepand cu 2 iulie.Cum inregistram facturile de intrare (stoc si servicii) incepand cu 2 iulie? Cum inregistram facturile de iesire incepand cu 2 iulie (facturile se emit in continuare cu TVA)? Ce declaratie depunem pentru perioada 2 iulie - 31 iulie? In momentul in care se reactiveaza ca platitor de TVA, ...
26Iun2024

Facturi emise eronat. Tratament contabil

de Ionut Jinga valabil la 26 Iun 2024
Intrebare: Am primit prin SPV facturi de achizitii diverse, pe numele societatii noastre, facturi care se dovedesc a nu fi ale noastre (ex. un coleg care se ocupa cu achizitia de papetarie de pe platfoema Emag a chizitionat produse pentru un persona, insa a uitat sa modifice din cont beneficiarul facturii).Constatand ca aceste facturi nu sunt ale noastre, avem obligativitatea inregistrarii lor?
04Iun2024

Corectare facturi emise eronat in anii precedenti. Tratament contabil si fiscal

de Amelia Dumitras valabil la 04 Iun 2024
Intrebare: In urma unor verificari in contabilitate, societatea noastra a constatat diferente semnificative in inregistrarea veniturilor si a TVA pe baza facturilor emise din anii anteriori pana in prezent. Eroarea se datoreaza aplicarii incorecte a cotei de TVA.Cum si cand corectam aceasta diferenta din punct de vedere fiscal si cum sa o inregistram in contabilitate si in declaratia de TVA? Mentionez ...
25Feb2024

Facturi primite cu intarziere

de Anca Ivanov valabil la 25 Feb 2024
Intrebare: Dupa transmiterea declaratiei de TVA in luna decembrie 2023, am primit facturi cu TVA de la furnizori emise in lunile anterioare (nu au ajuns in contabilitate in lunile respective). Cum si cand trebuie declarate aceste facturi din punctul de vedere al TVA, avand in vedere ca se trece intr-un an fiscal nou? Dat fiind faptul ca bilantul se depune pana in luna iunie 2024, le mai pot inregistra ...
x