Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 26 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Simplificarea fiscala si contabila prin inchirierea spatiului de locuit utilizat in scop personal de catre administrator

valabil la 19 Oct 2024Conform legislatiei in vigoare!
Liviu Sapunaru Raspuns oferit de
Liviu Sapunaru

Consultant fiscal, Expert Contabil, Practician in Insolventa

Intrebare: O societate cu asociat unic/administrator, care este si salariat, a achizitionat un apartament la data de 11.02.2021, in care a mutat sediul social, unde se desfasoara activitatea comerciala. Achizitia s-a facut prin taxare inversa si a fost platita prin imprumut de la asociat si fonduri proprii ale firmei. Imobilul se amortizeaza lunar cu suma de 928 lei.Administratorul are domiciliul in acest apartament si utilizeaza 20% din acesta pentru firma si 80% pentru scop personal. Pana in anul 2024, factura de intretinere cu TVA inclus nu a fost dedusa pe societate si a fost achitata din buzunarul administratorului. Insa, odata cu implementarea e-factura, a fost necesar sa descarcam documentul si sa-l inregistram in contabilitate, chiar daca a fost platit in continuare de administrator.Ce solutii fiscale si contabile ar fi pentru:- deducerea acestor cheltuieli si TVA;- deducerea cheltuielii cu amortizarea (50% sau nu);- daca se poate inregistra pe contul de 461 atat cheltuiala cu intretinerea, cat si TVA-ul, iar inchiderea platii sa se faca prin contul 4551;- pentru spatiul de locuinta de 80%, se poate folosi art. 76 privind utilizarea in scop personal si imputarea la nivelul chiriei locale sau pe baza unei facturi;Cum declaram formularul 101, 112 si decontul de TVA in cazul in care reglementam aceasta situatie?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 19 oct 2024.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 133721 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Venituri si cheltuieli

18Dec2024

Refacturare bunuri care nu sunt aferente activitatii societatii

de Elena Garofil valabil la 18 Dec 2024
Intrebare: Partenerul nostru de afaceri X, cu care avem subcontractate mai multe tipuri de servicii, a dat din greseala unui partener Y datele noastre fiscale in vederea achizitiei de materiale de constructii. Firma Y a emis factura pe numele nostru. Noi am si platit-o. Am constatat insa ulterior ca acele materiale nu erau pentru noi, ci pentru partenerul nostru X (am fost intermediari).Putem emite noi o ...
24Sep2024

Inchiriere spatiu pentru sedinte. Punct de lucru

de Stan Cosmina valabil la 24 Sep 2024
Intrebare: O SRL cu activitate la terti inchiriaza un spatiu pentru sedinte. Este necesar declararea unui punct de lucru, se pot deduce cheltuielile cu internetul, utilitatile, chiria?
16Sep2024

Momentul recunoasterii veniturilor si tratamentul stimulentului in contabilitatea contractelor de inchiriere

de Liviu Sapunaru valabil la 16 Sep 2024
Intrebare: Un contract de inchiriere a fost incheiat intre doua persoane juridice, avand ca obiect inchirierea unui spatiu intr-o cladire de birouri. Contractul prevede doua momente care ar trebui luate in considerare in analiza, respectiv: exista un acces timpuriu, in care locatarul preia spatiul de la locator in vederea efectuarii de lucrari de amenajare, si al doilea moment, de inceput efectiv al ...
09Sep2024

Tratamentul contabil al veniturilor, garantiilor si reducerilor in cazul rezilierii contractului de inchiriere

de Liviu Sapunaru valabil la 09 Sep 2024
Intrebare: O societate comerciala cu obiectul de activitate inchirierea bunurilor imobile incheie un contract de inchiriere a unui spatiu pe 10 ani, cu o perioada de gratuitate de 6 luni la inceputul perioadei de inchiriere. Chiria lunara este de 1.500 EUR/luna, iar garantia este de 5.625 EUR si se achita in trei rate: la inceputul contractului, dupa perioada de gratie, si dupa un an de la semnarea ...
16Iul2024

PFA. Deducere cheltuieli atribuibile utilizarii autovehiculului detinut in folosinta

de Elena Garofil valabil la 16 Iul 2024
Intrebare: Un client realizeaza venituri din activitati independente: medic. Are un contract de comodat pentru utilizarea unui autoturism si cheltuielile legate de functionarea acestuia se contabilizeaza la 50% din valoarea lor.Avand in vedere ca realizeaza venituri destul de mari (cca 228.000 lei/an si cheltuielile nu depasesc 16% din acestea, ar mai putea avea un al doilea contract de comodat pentru a ...
15Iul2024

Calcul indexare chirie cu rata inflatiei

de Gina Popescu valabil la 15 Iul 2024
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu modul de calcul privind indexarea unei sume. In anul 2020 a fost semnat un contract de inchiriere in suma de 20.000 lei, care se indexeaza anual cu indicele de inflatie de la data de 01.01.Daca aveti posibilitatea am dori sa ne ajutati si cu modul de calcul pentru anii: 2021, 2022, 2023, 2024.
x