Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Autentificare Inregistrare cont
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton
Contine toate actele normative din domeniu, actualizate la zi - parteneriat Legis
portalcontabilitate.ro Consultanta specializata pentru CONTABILI
Seminare online
vezi aici toate evenimentele >>>

Stocuri la dispozitia clientului intern sau din UE. Tratament contabil si fiscal

valabil la 05 Dec 2021
Ana Avram Raspuns oferit de
Ana Avram

Expert contabil

Intrebare: Societatea noastra cu sediul in Romania are doua contracte cu clienti. Le punem la dispozitie materii prime pe baza unui contract - stocuri la dispozitia clientului. Unul din contracte este cu o societate cu sediul in Romania si celalalt contract este cu o societate cu sediul in Ungaria. Livrarea produselor in Romania se face la sediul clientului pe baza de aviz de insotire, urmand ca facturarea sa se faca pe baza de consum (cand clientul consuma din stoc).

La clientul din Ungaria marfa se livreaza la un depozit din Ungaria cu care clientul are contract, pe baza de aviz de insotire, urmand ca facturarea sa se faca pe baza de consum (cand clientul consuma din stoc). Factura catre clientul din Romania se face cu TVA - 19%, iar la clientul din Ungaria facturarea se face fara TVA, clientul transmitand cod TVA de Ungaria.

1. Pentru contractul cu clientul din Romania de ce documente aveam nevoie? In D394 declaram livrarea L - la emiterea facturii sau mai trebuie sa declaram ceva?

2. Pentru contractul cu clientul din Ungaria de ce documente avem nevoie? In D390 declaram livrarea intracomunitara de bunuri cand emitem factura? Mai trebuie sa completam vreo sectiune pentru justificarea facturarii fara TVA daca pe CMR la primirea marfii avem doar stampila depozitului din Ungaria (acolo se primeste marfa), clientul urmand ulterior sa isi scoata din depozit marfa pentru consum? Mai avem nevoie de la client de alte documente justificative?

3. Cum trebuie inregistrate in contabilitate aceste stocuri?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 2732

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 05 dec 2021.

Login utilizator

De ce sa ma inregistrez?

  • 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 134541 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
  • NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter portalcontabilitate.ro

Procedura de corectare a erorilor contabile

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Intrebari similare din categoria Stocuri

14Ian2025

Comert cu deseuri feroase. Tratament contabil si fiscal

de Ionut Jinga valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: Societatea B preia de la Societatea A (care nu are cantar) deseuri feroase, cantitatea urmand a fi cantarita la sediul societatii B. In conformitate cu tichetul de cantar de la societatea B, cantitatea neta este de 1.000 kg si impuritatile de 50 kg. Societatea A va emite o factura catre societatea B pe o cantitate de 950 kg. Societatea B (fara sa mai descarce masina) o livreaza la societatea C, ...
11Ian2025

Inventariere. Tratament contabil si fiscal fiscal plusuri si minusuri constatate

de Munteanu Corneliu Stefan valabil la 11 Ian 2025
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta legata de rezultatele inventarierii de la sfarsitul anului. In urma inventarierii de la sfarsitul anului, s-a constatat un plus de 7.000 lei si un minus de 10.000 lei la materii prime. Gestionarul declara ca aceste plusuri si minusuri provin din inregistrarea eronata a iesirilor de materii prime din magazie. Cu alte cuvinte, din uitare, nu se inregistreaza ...
20Dec2024

Marfa ratacita de curieri. Exigibilitatea TVA. Despagubiri

de Dana Hristu valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: O societate cu obiect de activitate comert livreaza produse catre clienti prin curier. Din cauza volumului mare de expeditii, curierul rataceste anumite colete si, pana la solutionare, societatea trimite marfa pierduta de curier pe aviz de insotire marfa catre client. La generarea avizului catre client se genereaza urmatoarele note contabile: 418 = 707, 418 = 4428 si 607 = 3711, iar solutionarea ...
20Dec2024

Evidenta contabila restaurant

de Vera Constantin valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Un restaurant, microintreprindere, platitoare de TVA, care tine evidenta stocurilor cantitativ-valoric si descarca materiile prime pe baza retetelor la produsele finite pe care le vinde, doreste schimbarea metodei de evidentiere a materiilor prime. Retetele, oricat le ajusteaza, nu reflecta fidel consumurile si raman materii prime pe stoc. Ar putea trece la tinerea contabilitatii materiilor ...
20Dec2024

Tratamentul contabil-fiscal al pierderilor de bunuri si ambalaje cauzate de calamitati

de Liviu Sapunaru valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: In urma inundatiilor de la Galati din anul 2024, clientii societatii X au suferit pierderi de bunuri si ambalaje returnabile care circula in sistem de garantie. Clientii societatii X au emis PV-uri cu valoarea pierderilor pentru bunuri (achizitionate cu factura de la societatea X) si ambalaje returnabile, solicitand stergerea acestora din gestiunea lor.1. Care este procedura si documentatia de ...
17Dec2024

Inventariere. Modele documente si procedura

de Mariana Prejbeanu valabil la 17 Dec 2024
Intrebare: In vederea efectuarii inventarului, avem rugamintea sa ne ajutati concret cu: 1. Modele de documente pentru toate documentele necesare realizarii inventarului, inclusiv pentru casarea obiectelor de inventar si mijloace fixe. 2. Ce documente trebuie intocmite la casarea obiectelor de inventar in privinta TVA, daca obiectele de inventar se vor preda unei societati de preluare deseuri si fier ...
x