Tratamentul contabil si fiscal al cheltuielilor de racordare la reteaua electrica
Una dintre halele utilizate este detinuta de o alta firma, care va folosi, la randul sau, utilaje de capacitate mare. Deoarece aceste hale sunt situate intr-o zona mai greu accesibila, iar linia de curent existenta are o capacitate de 2.20 MW, insuficienta pentru nevoile celor doua hale (care au nevoie de 3.80 MW), cele doua firme au decis sa achizitioneze fiecare cate un transformator de curent.
Dupa instalare si realizarea tuturor demersurilor, transformatoarele vor fi donate catre EON Energie, pentru a permite accesul la curent cu capacitatea necesara. Ambele firme au depus documentatia necesara pentru obtinerea avizelor. Din pacate, documentatia uneia dintre ele a fost respinsa, iar avizele au fost obtinute in final doar de firma noastra.
In aceasta situatie, transformatorul va fi achizitionat de firma noastra, iar cealalta firma va beneficia de curent de 3.80 MW prin intermediul transformatorului nostru. Cele doua firme au convenit sa imparta costul transformatorului astfel:
40% din cost va fi suportat de firma noastra,
60% din cost va fi suportat de cealalta firma.
Factura pentru transformator a fost emisa pe firma noastra, deoarece noi am obtinut toate avizele necesare.
Intrebari:
Cum vor proceda cele doua firme din punct de vedere al documentelor? Firma noastra va incasa de la cealalta firma contravaloarea a 60% din costul transformatorului pentru a putea plati factura integrala. Este necesar sa emitem o factura catre cealalta firma pentru aceasta suma? Daca da, ce trebuie sa scriem pe factura? Exista alte modalitati?
Situatie aditionala:
Dupa instalarea transformatorului, ambele firme nu vor obtine venituri de pe urma acestuia, deoarece transformatorul va fi donat catre EON Energie. Cele doua firme suporta costurile exclusiv pentru a asigura capacitatea necesara de curent pentru utilajele lor.
Date contabile si fiscale:
Firma noastra a primit o factura de 770.442,54 lei fara TVA de la furnizorul generatorului (inclusiv instalarea).
Firma noastra a emis o factura catre cealalta firma in valoare de 517.840,33 lei fara TVA (60% din cost).
Solicitare:
Va rugam sa indicati tratamentul contabil si fiscal aplicabil pentru aceasta situatie.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 29 dec 2024.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133822 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!