Vanzare la distanta si montare casa de lemn in stat membru, beneficiar persoana fizica
Initial clientul nu a solicitat si montajul acestui kit, dar ulterior s-a razgandit si a dorit si acest serviciu din partea firmei romanesti. In luna mai 2017 se emite factura de avans in valoare de 250.000 lei cu TVA inclus (TVA 19% romanesc), iar in luna august 2017 se emite factura finala pentru kitul de casa in valoare de 380.000 lei cu TVA inclus (19% TVA romanesc) si anularea avansului facturat in mai 2017.
Modul de decontare a tranzactiilor derulate s-a realizat exclusiv prin virament bancar.
Pentru serviciul de montaj al kitului, societatea romaneasca s-a inregistrat in scopuri de TVA in Franta. Obtinand cod valid de TVA, emite autofactura in suma de 81 000 lei cu mentiunea - neimpozabil in Romania - si achita in Franta TVA-ul aferent facturii de prestari servicii.
Mentionam ca pentru perioada in care s-au desfasurat aceste operatii societatea a avut inspectie fiscala (rambursare TVA), iar aceasta tranzactie a fost considerata corecta.
Tot pentru aceasta livrare, Serviciul de Informatii Fiscale din cadrul ANAF a verificat documentele societatii pe o perioada de 3 ani in vederea stabilirii starii de fapt fiscale. In procesul verbal incheiat in urma verificarii nu s-a facut nicio mentiune asupra acestei livrari.
In luna iulie 2019, societatea primeste din partea autoritatilor fiscale franceze o adresa prin care se solicita DECLARAREA SI ACHITAREA TVA-ului aferent facturii kit-ului de casa autoritatilor fiscale franceze, inclusiv dobanzi si penalitati aferente.
Operatiunea a fost considerata de autoritatile franceze ca fiind o vanzare de bunuri la distanta prevazuta la art. 258B din CGI si art. 33 din Directiva 2006/112/CE, dar valoarea acesteia a depasit pragul de 35.000 euro si TVA-ul trebuie platit in Franta de catre firma romaneasca.
Va rugam sa ne spuneti daca societatea din Romania a procedat corect la intocmirea facturilor catre clientul persoana fizica stabilit in Franta si daca este posibil sa ne enumerati pasii care trebuie facuti daca aceasta livrare nu a fost incadrata corect de firma din Romania din punct de vedere al TVA-ului.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii portalcontabilitate.ro
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 03 aug 2019.
Login utilizator
De ce sa ma inregistrez?
- 125 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 133693 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal + consultanta personalizata te costa acum doar 4.15 lei/zi, TVA inclusa.
- NOU! Accesul total in portal + consultanta personalizata + Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Contabili - Legis Plus Contabilitate te costa acum doar 5.43 lei/zi, TVA inclusa.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter portalcontabilitate.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul portalcontabilitate.ro si primesti cadou Raportul special "Procedura de corectare a erorilor contabile"!